سه شنبه، 1 خرداد 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » سلامت » پدیده گرد و غبار ادارات شمال سیستان و بلوچستان را به تعطیلی کشاند

پدیده گرد و غبار ادارات شمال سیستان و بلوچستان را به تعطیلی کشاند

0
201
کد خبر: 70116
ادارات پنج شهرستان حوزه سیستان به علت تداوم پدیده گرد غبار امروز سه‌شنبه تعطیل شد.

به گزارش میار؛ علیرضا شهرکی مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به تداوم پدیده گرد و غبار در حوزه سیستان و قرار گیری شاخص کیفیت هوا در وضعیت خطرناک به استناد نامه اجرایی تبصره ۳ و قانون هوای پاک و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان برای امروز تصمیمات اتخاذ شده به شرح ذیل اعلام شد.

تمام مراکز اداری و دولتی و بخش اداری نهادها و سازمانهای وابسته به نهادهای عمومی و خصوصی به استثنای مراکز نظامی، انتظامی، بهداشتی و درمانی، بیمارستان ها، بانک ها و مراکزی که در روزهای تعطیل لازم است به فعالیت خود ادامه دهند در شهرستان های منطقه سیستان تعطیل اعلام شد.

فعالیت واحدهای صنعتی، تولیدی اثرگذار بر تشدید آلودگی هوای شهر و روستا در محدوده های شهری و روستایی همچنین فعالیت های عمرانی که موجب تشدید آلودگی هوا می شوند؛ ممنوع است.

در این اطلاعیه به شهروندان توصیه شده است گروه‌های حساس مانند بیماران قلبی عروقی، بیماران تنفسی، زنان باردار، سالمندان و کودکان در فضای شهری تردد نداشته و سایر افراد در صورت لزوم به تردد از ماسک استفاده کند و ساعت حضور خود را در فضای آزاد کاهش دهند.

همچنین تاکید شده است از انجام فعالیت های ورزشی در فضای باز خودداری شود و در صورت امکان مردم در خانه بمانند و در و پنجره ها را ببندد تا مواجهه با آلودگی کاهش یابد و در صورتی که علائمی مانند تنگی نفس و خس خس سینه مشاهده کردند به مراکز درمانی مراجعه کنند.
دسته بندی: سلامت / شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید