شنبه، 15 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » استفاده از بخش خصوصی دارای صلاحیت ، یکی از سیاست های مهم دولت باید باشد

استفاده از بخش خصوصی دارای صلاحیت ، یکی از سیاست های مهم دولت باید باشد

0
192
کد خبر: 70108
استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر استفاده از بخش خصوصی افزود: امروز یکی از سیاست های مهم دولت استفاده از بخش خصوصی داری صلاحیت است.

به گزارش میار ؛ حسین مدرس خیابانی روز دوشنبه در سمینار فرمانداران سیستان و بلوچستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با تاکید بر اینکه سخت‌ترین کار ممکن بر عهده فرمانداران است خاطرنشان کرد: ماموریت اصلی ما رفع محرومیت، بهبود شاخص‌های توسعه و ایجاد اشتغال است لذا همه ما باید بر این اساس به صورت جهادی کار کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: نوع نگاه مدیران و مطالبات فرمانداران این استان به سمت توسعه شاخص‌های اقتصادی و جهش تولید تغییر کرده است.

وی بیان کرد: همه از کالاهای تولیدی این استان استفاده و هر جا کالایی کم داریم آن را تولید کنیم.

وی تاکید کرد:  همه موضوعات استان در سه محور اصلی آب، راه و مرز و ۲ موضوع و مطالبه مهم شامل سلامت و آموزش خلاصه می‌شود که اگر بتوانیم این مهم را تامین کنیم شاهد توسعه روز افزون استان خواهیم بود.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه حواسمان باید باشد تا این اصول را گم نکنیم، خاطرنشان کرد: امروز با فهرست بلند بالایی از مشکلات دست به گریبانیم لذا باید تلاش کنیم تا در مدت مسوولیت خود این مشکلات را با تعیین اولویت‌ها حل کنیم.

وی افزود: راه حل رفع محرومیت و ایجاد اشتغال در سیستان و بلوچستان اجرای پروژه‌های عمرانی و طرح‌های اقتصادی در این استان است.

مدرس خیابانی با تاکید بر اجرای طرح های کوتاه مدت و بلند مدت در کنار هم و توصیه به اینکه در اجرای پروژه‌ها نگاه دو قطبی صورت نگیرد تصریح کرد: در کنار  طرح های زود بازده، پروژه های معادن بزرگ از جمله معدن مس جانجا، معدن سیاسترگی و پروژه فولاد جزو طرح‌های بلند مدت و پیشران هستند که به محض راه اندازی، تعداد زیادی در این پروژه ها نیز مشغول بکار خواهند شد.

وی گفت: استفاده از ظرفیت های داخلی هر شهرستان اهمیت زیادی دارد و بر این اساس باید در همگرایی مشکلات را حل کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: مشکلات امروز استان، با کار اداری و پشت میز نشینی حل نمی‌شود بلکه تلاش مستمر و روحیه جهادی می‌طلبد لذا کار جهادی و ۲۴ ساعته رمز موفقیت ما برای عبور از بحران ها است.

وی با اشاره به لزوم امید آفرینی در بین مردم افزود: همه باید تلاش کنیم تا بتوانیم سیستان و بلوچستان را بسازیم بنابراین نیاز به همراهی مردم داریم.

مدرس خیابانی با تاکید بر کار بی امان و خستگی ناپذیر تصریح کرد: باید کار؛ بی منت، خالصانه و برای مردم باشد چرا که ما نوکر مردم هستیم.

وی اذعان کرد: کار عالمانه و هوشمندانه اهمیت فراوانی دارد لذا باید در کنار اقدامات خود کار علمی را رواج دهیم.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: کار باید هوشمندانه، اثر گذار و مساله محور باشد تا بتوانیم اثربخشی آن را در استان ببینیم.

وی با تاکید بر کار به موقع و پرسرعت افزود: پروژه ها در سیستان و بلوچستان باید با سرعت بیشتری انجام شود چراکه وقتی زمان اجرای پروژه‌ها طولانی می‌شود دیگر هزینه ابتدایی در نظر گرفته شده کافی نیست و باید بودجه بیشتری صرف همان پروژه کنیم.

مدرس خیابانی گفت: کار باید واقعی و غیر نمایشی باشد چراکه کسی که باید ببیند؛ می‌بیند و مردم تاثیر آن را در زندگی خود احساس خواهد کرد.

وی ادامه داد: درخواست داریم تا با توجه به اولویت ها، پاسخ به مکاتبات، حضور میدانی دستگاه های اجرایی و تنفیذ اختیارات بتوانیم شاهد توسعه هر چه بیشتر استان باشیم.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: باید توجه داشت که در سخت ترین شرایط اقتصادی مدیریت می‌کنیم لذا در ارزیابی تصمیمات باید بر اساس زمان، مکان، ابزار و روش باشد.

وی با اشاره به انتصابات انجام شده افزود: ما هیچ تصمیمی را تحت فشار نگرفته و به فرمانداران در این حوزه هیچ توصیه ای نکرده‌ایم.

وی اذعان کرد: هر شهر یک محصول و هر روستا کالا را ترویج دهیم تا بتوانیم برند ‌سازی کنیم.
دسته بندی: اجتماعی / رسانه / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید