سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » خانواده و جوانان » برنامه های گرامیداشت هفته ازدواج در سیستان و بلوچستان تشریح شد

برنامه های گرامیداشت هفته ازدواج در سیستان و بلوچستان تشریح شد

0
184
کد خبر: 70106
مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: ۱۸۰ ویژه برنامه مختلف گرامیداشت هفته ازدواج در ۲۶ شهرستان استان از سوی این اداره‌کل برگزار می‌شود.

به گزارش میار ؛ ادهم کرد زابلی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته ازدواج اظهارداشت: ویژه برنامه های گرامیداشت هفته ازدواج در سیستان و بلوچستان به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا ۲ سال وقفه افتاد.

وی بیان کرد: راه اندازی‌ خانه‌های جوان از سال ۹۷ در سیستان و بلوچستان آغاز شده و تا کنون ۱۹ خانه جوان در این استان در حال ساخت بوده و تعدادی از این خانه های جوان افتتاح شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: تا سال ۹۳ تنها سه سمن در حوزه جوانان در استان فعال بود که هم‌اینک شاهد فعالیت ۲۶۰ سمن در این حوزه هستیم.

وی تاکید کرد: با برون سپاری و تفویض امور به سمن‌ها بستری برای فعالیت‌های اجرایی و مدیریتی ایجاد می‌شود که در توانمند سازی حوزه جوانان نقش مؤثری دارد.

کرد زابلی تصریح کرد: میانگین سن ازدواج در بین مردان سیستان و بلوچستان ۲۵ است.

وی اظهارداشت: ۲۷ هزار و ۴۸۱ واقعه ازدواج و حدود ۲ هزار و ۹۸۹ واقعه طلاق در سال ۱۳۹۹ در سیستان و بلوچستان به قوع پیوسته است.

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: پارسال ۲۸ هزار و ۸۲۹ واقعه ازدواج و بیش‌از سه هزار و ۱۰۲ واقعه طلاق در این استان به ثبت رسیده است.

وی بیان کرد: ۵۸۳ کارگاه آموزشی ازدواج در ۲۶ شهرستان سیستان و بلوچستان با اعتبار ۴۶ میلیون تومان توسط اداره ورزش و جوانان این استان به طور رایگان برگزار شده است.

کرد زابلی افزود:۲۴۳ سری جهیزیه از طریق مجمع خیران سلامت پارسال در بین جوانان نیازمند سیستان و بلوچستان توزیع شده است.

وی اظهارداشت: هشت مرکز مشاوره ازدواج توسط اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان در شهرهای مختلف این استان راه‌اندازی شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: ۳۴ مورد کلیپ، محتوایی در خصوص ازدواج توسط این اداره‌کل تهیه و منتشر شده است.

وی بیان کرد: امسال بیش‌از ۲۷ هزار نفر برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه وام ازدواج در بانک‌های عامل نام‌نویسی کرده‌اند.

کرد اظهارداشت: برگزاری کارگاه مشاوره ازدواج در ۲۶ شهرستان سیستان و بلوچستان،برگزاری جشن وصال، ترویج فرهنگ ازدواج آسان از طریق رسانه و فضای مجازی،برگزاری ستاد ساماندهی  ازدواج و برگزاری ۷۰ کارگاه آموزشی از مهمترین برنامه‌های گرامیداشت هفته ازدواج در این استان است.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید