سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اقتصادی » 97 درصد معادن شمال سیستان و بلوچستان در نیمروز وجود دارد

97 درصد معادن شمال سیستان و بلوچستان در نیمروز وجود دارد

0
180
کد خبر: 70102
رئیس صنعت معدن وتجارت نیمروز گفت: شهرستان نیمروز دارای معادن بسیار غنی در منطقه سفیدابه است و ۹۷ درصد معادن شمال استان را به خود اختصاص داده است .

به گزارش میار ؛ کیخا افزود: شهرستان نیمروز بیشترین مساحت را در حوزه سیستان دارد و دارای معادن بسیار غنی است . رئیس صنعت معدن وتجارت نیمروز گفت: وجود سه معدن بزرگ در نیمروز، این شهرستان را به یک قطب معدنی در جنوب شرق کشور بدل کرده است.
وی اظهار کرد: معدن مس سیاسترگی یکی از این معادن است که با پیشرفت 85 درصدی  قرار است تا پایان شهریور ماه امسال به بهره برداری برسد. رئیس صنعت ومعدن وتجارت نیمروز گفت: از ظرفیت های معدنی این شهرستان میتوان به معادن آنتیموآن و معدن مس جانجا و  معدن مس سیاستراگی اشاره کرد که از معادن بسیار غنی با عیار بالاست.
کیخا افزود:معدن مس سیاستراگی در فاصله ۱۸۴ کیلومتری شهرستان نیمروز، بخش صابری، دهستان سفیدآبه، روستای اومار واقع شده است که با احداث این معدن ظرفیت سالیانه آن بیش از ۳ هزار  تن در سال  است .
وی ادامه داد: از سال۱۳۹۹  کار عملیاتی و اکتشاف این معدن آغاز شده است و با پیشرفت ۸۵ درصدی قرار است تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد.
رئیس صنعت معدن وتجارت نیمروز گفت: در این معدن نوع محصول استخراج شده  کاتد مس با عیار 99.99 درصد است.
دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید