دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » ۲۰۳۹ فقره اراضی ملی و منابع طبیعی در سیستان و بلوچستان رفع تصرف شد

۲۰۳۹ فقره اراضی ملی و منابع طبیعی در سیستان و بلوچستان رفع تصرف شد

0
79
کد خبر: 70014
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان از رفع تصرف ۲۰۳۹ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی استان سیستان و بلوچستان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش میار حجت الاسلام والمسلمین علی مصطفوی نیا در نشست خبری اظهار کرد:  با توجه به جلساتی که در سال گذشته در زمینه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان برگزار شده ۳۳۵ پرونده در این شورا مطرح شد که ۲۶۴ فقره پرونده منتهی به صدور حکم شده است.
وی افزود: مجموعه مساحت اراضی رفع تصرف شده ۱۷۳۲ هکتار  است که 393 نفر متهم در این زمینه دستگیر شده اند. رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان از ایجاد بستر مناسب جهت مهارت آموزی و توانمندسازی بیش از 1000 مددجو در این استان خبر داد.
حجت الاسلام علی مصطفوی نیا افزود: در سال گذشته 836 مددجو در زندانهای استان مهارتهای لازم جهت اشتغال را فراگرفته و از ابتدای سال جاری نیز 169 نفر به این آمار اضافه شده است.
وی بر لزوم استفاده از پابندهای الکترونیکی برای مددجویان در استان تاکید کرد و افزود در سال گذشته 263 مددجو با استفاده از ظرفیت  پابندهای الکترونیکی از زندان آزاد شده اند و از ابتدای سال جاری نیز 91 پابند الکترونیکی مورد استفاده قرار گرفته است.
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان همچنین از احیاء43 واحد تولیدی در این استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: مساحت اراضی رفع تصرف شده نیز ۱۷۳۲ هکتار است که 393 نفر متهم در این زمینه دستگیر شده اند. مصطفوی اظهار کرد: در سال گذشته بیش از 289 هزار پرونده رسیدگی شده و هم اکنون موجودی پرونده‌ها در دستگاه قضایی ۳۷ هزار پرونده است.
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان افزود: تعداد پرونده‌های کثیرالشاکی ۷۲ فقره بوده که در سال گذشته ۵۹ پرونده رسیدگی و مختومه شد و در حال حاضر فقط ۱۳ پرونده داریم.
وی گفت: در بازدیدهایی که در سال گذشته  از واحدهای تولیدی و صنعتی با هدف حل موانع و مشکلات تولید و رونق اشتغال انجام گرفت  18 واحد تولیدی نیازمند حمایت حقوقی و قضائی تشخیص داده شد و 9 واحد تولیدی نیز تعطیل هستند که باید به مشکلات آنها رسیدگی شود تا شاهد شکوفایی دوباره این واحدها باشیم.
این مسؤول ادامه داد: سال گذشته پرونده های تمام الکترونیک ۱۷ هزار و 536 فقره و پرونده‌های دادرسی الکترونیکی ۴ هزار و ۷۶۷ فقره بوده است، میانگین وقت رسیدگی کمتر از ۳۰ روز و میانگین وقت نظارت کمتر از 70 روز است.
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان افزود: حمایت از تولیدکنندگان علاوه بر توسعه اقتصادی استان به تثبیت اشتغال، منجر می‌شودو دستگاه قضائی حمایت حقوقی و قضائی خود را از این واحدها تا حصول نتیجه ادامه می دهد.
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان از احیاء 43 واحد تولیدی در این استان طی سال گذشته خبر داد و به تعیین تکلیف 1488 مورد خوردوی توقیفی درسال گذشته در استان اشاره کرده و افزود: تسریع در رسیدگی و تعیین تکلیف خودروها، کار جهادی می‌طلبد.
حجت الاسلام مصطفوی نیا همچنین از برگزاری مزایده و فروش 128 عدد خودروی توقیفی در چند روز اخیر در استان خبر داد و بیان داشت: حکم توقیف و انتقال به پارکینگ  208 دستگاه خودروی جدید در ابتدای سال جاری صادر و پرونده آنها در بازپرسی در حال رسیدگی و تعیین تکلیف است.
دسته بندی: شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید