یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » محیط زیست » از هرگونه سرمایه‌گذاری در زمینه کاهش تبخیر آب از چاه‌نیمه‌ها حمایت می‌کنیم

از هرگونه سرمایه‌گذاری در زمینه کاهش تبخیر آب از چاه‌نیمه‌ها حمایت می‌کنیم

0
266
کد خبر: 69995
استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر موضوع کاهش تبخیر از چاه‌نیمه‌ها افزود: از هرگونه سرمایه‌گذاری در این زمینه پشتیبانی می‌کنیم.

به گزارش میار ، حسین مدرس خیابانی در نشست "بررسی مسائل و مشکلات وضعیت آب در استان" اظهارداشت: ۹ حلقه چاه حفر شده در منطقه حرمک برای تامین آب آشامیدنی شهر زاهدان وارد مدار شد که با وارد شدن این تعداد چاه، میزان قطعی آب در این شهر به عددی ناچیز خواهد رسید.  
استاندار در ادامه گفت: پایش مستمر و هفتگی از پروژه جهاد آبرسانی انجام می‌شود تا این پروژه با سرعت بیشتری اجرا شود.
وی ادامه داد: در راستای اجرای دستورات وزیر نیرو و پیگیری‌های انجام شده ۱۶۹ روستای بخش بم پشت به طرح جهاد آبرسانی اضافه شده که در ۶ ماهه ابتدای سالجاری عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.
استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بیش‌از۱۵۰ میلیون متر مکعب آب از چاه نیمه چهار به سه برای تامین آب شهری و چاه نیمه ۲ به یک برای تامین آب روستایی منتقل شده است.
مدرس خیابانی ادامه داد: در راستای تامین آب مصرفی مردم و کاهش تنش آبی، تاکنون ۹۶ حلقه چاه حفر شده، ۳۵ چاه در حال حفر است و ۲۰ چاه نیز مراحل اولیه حفر را طی می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: علت عمده قطعی آب آشامیدنی، کمبود آب نبوده بلکه ناشی از پوسیدگی شبکه است بنابراین در بحث تامین آب آشامیدنی مشکلی نداریم.
استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تا کنون در طرح جهاد آبرسانی، شبکه ۳۷ روستا به طور کامل اصلاح و توسعه انجام شده و تعداد ۱۵ روستا نیز در دست اقدام است.
وی ادامه داد: ایجاد شبکه در هشت روستا در طرح جهاد آبرسانی به طور کامل اجرا شده و عملیات آبرسانی به ۱۵ روستا نیز آغاز و در فرایند اجرا قرار گرفته است.
مدرس خیابانی خاطرنشان کرد: ۷۰ کیلومتر لوله و اتصالات برای ۴۰ روستا توسط خیرین خریداری شده است که به محض شروع به کار، ۷۰ کیلومتر دیگر نیز خریداری می‌شود.
دسته بندی: محیط زیست / اسلاید
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید