یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » محیط زیست » تداوم وزش بادهای 120 روزه در سیستان

تداوم وزش بادهای 120 روزه در سیستان

0
243
کد خبر: 69918
رئیس گروه پیش‌بینی جوی هواشناسی سیستان و بلوچستان ‌گفت: وزش بادهای ۱۲۰ روزه در سیستان تا فردا شدید و همراه با گردوخاک خواهد بود؛ جمعه کاهش سرعت وزش باد داریم و مجدد از شنبه آینده وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی شده است.

به گزارش میار ؛ علی ملاشاهی در زاهدان اظهار داشت: بر اساس بررسی آخرین تصاویر ماهواره و نقشه‌های پیش‌یابی آسمان استان صاف تا قسمتی ابری همراه با غبارمحلی پیش‌بینی می‌شود و وزش بادهای 120 روزه در نواحی شمالی استان تا فردا شدید و همراه با گردوخاک خواهد بود.
رئیس گروه پیش‌بینی جوی اداره‌کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان ‌ادامه داد: روز جمعه کاهش سرعت وزش باد خواهیم داشت و مجدداً از شنبه هفته آینده وزش باد شدید و گرد و خاک در شمال و جنوب شرق استان پیش‌بینی شده است.
وی خاطرنشان کرد: تا فردا در سایر نقاط استان وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید، برخی نقاط گرد و خاک یا غبارآلود خواهیم داشت. طی سه روز آینده برای ارتفاعات جنوب شرق استان شرایط برای رشد ابر و احتمال رگبار پراکنده باران و رعدوبرق مهیا است.
ملاشاهی با اشاره به صدور هشدار سطح زرد اداره‌کل هواشناسی استان در زمینه افزایش دما، گفت: از نظر دمایی تا پایان هفته در سطح استان به ویژه نواحی شمالی استان افزایش محسوس دما خواهیم داشت به نحوی که دمای هوا در سیستان و بلوچستان بین پنج تا هفت درجه گرمتر می‌شود‌.  
رئیس گروه پیش‌بینی جوی اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه از روز پنجشنبه تا یکشنبه هفته آینده موج گرما سراسر استان و به ویژه نیمه شمالی و غربی استان را فرا می‌گیرد، کفت: احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و گرمازدگی وجود دارد بنابراین توصیه می‌شود مردم از قرار گرفتن طولانی مدت در فضای باز خودداری کرده و در مصرف آب و‌ برق صرفه‌جویی کنند.
دسته بندی: محیط زیست / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید