سه شنبه، 1 خرداد 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » سلامت » طرح توسعه پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه در مرز ایران و افغانستان اجرایی می‌شود

طرح توسعه پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه در مرز ایران و افغانستان اجرایی می‌شود

0
289
کد خبر: 69863
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان از اجرای عملیات طرح توسعه پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه خبرداد.

به گزارش میار ؛ به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان، ایوب کرد اظهار داشت: پایانه‌های مرزی استان سیستان و بلوچستان در زمینه اقتصاد مقاومتی پتانسیل بالایی دارند و به منظور استفاده هرچه بهتر از ظرفیت تخلیه و بارگیری کامیون‌های صادراتی و ترانزیتی در مرز این استان و کشور افغانستان  عملیات  طرح توسعه محوطه‌ پایانه مرزی میلک و همچنین طرح توسعه سالن مسافری پایانه مرزی میرجاوه با هدف تسهیل و سرعت بخشی به جا به جایی و تردد مسافران، ترانزیت و حمل ونقل بین المللی کالا توسط این اداره‌کل در حال انجام است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ترانزیت ورودی و خروجی از پایانه‌های مرزی شمال سیستان و بلوچستان بیان کرد:حجم مبادلات اقتصادی اعم از صادرات، واردات و ترانزیت در پایانه‌های مرزی شمال استان در دو ماه نخست سال جاری به 365 هزار و 873 تن کالا رسید.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان، مجموع ترانزیت ورودی و خروجی از پایانه‌های مرزی میرجاوه و میلک استان را در دو ماه نخست امسال را 163 هزار و 188 تن عنوان کرد و گفت: نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 34 درصدی داشته است.
وی با اشاره به میزان 150 هزار و 998 تن صادرات در این مدت گفت: گاز مایع، قیر، بنزین،  سیمان  و فرآورده‌های لبنی بیشترین کالاهای صادراتی از پایانه‌های مرزی استان و برنج،کنجد و موز از مهم‌ترین کالاهای وارداتی به کشور است.  
دسته بندی: سلامت / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید