دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » فرهنگی » استاندار سیستان و بلوچستان بر مشارکت راهبردی ایران و چین تاکید کرد

استاندار سیستان و بلوچستان بر مشارکت راهبردی ایران و چین تاکید کرد

0
110
کد خبر: 69845
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ایران و چین می‌توانند مشارکت جامع راهبردی در حوزه اقتصادی داشته باشند که با گسترش روابط به این مهم دست خواهیم یافت.

به گزارش میار ؛ حسین مدرس خیابانی در نشست با هیات چینی در رابطه با موضوعات اقتصادی اظهارداشت: ایران و چین کهن‌ترین تمدن‌های آسیا هستند و ما در سیستان و بلوچستان شهر سوخته را با قدمت هفت هزار ساله داریم.
وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان یک استان پهناور و نمونه کامل و مظهر وحدت است تصریح کرد: این استان از نظر امنیتی در یک سطح مطلوب بوده و می تواند مکان مناسبی برای سرمایه‌گذاری باشد.
استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این استان قابلیت‌های خوبی دارد که می‌تواند زمینه همکاری‌های خوبی را فراهم کند گفت: زمینه های مختلفی برای همکاری اقتصادی؛ از جمله موضوع یک کمربند یک راه برای گسترش تجارت وجود دارد.
وی افزود: سیستان و بلوچستان ۱۱ و نیم درصد مساحت کشور را در بر می‌گیرد که طبیعتاً موجب می‌شود طیف زیادی از ظرفیت‌های اقتصادی در این منطقه وجود داشته باشد.
مدرس خیابانی خاطرنشان کرد: یکی از ظرفیت‌های مهم، اقتصاد دریاست که با همکاری چین می توان در این حوزه سرمایه‌گذاری بیشتری کرد.
وی ادامه داد: در حوزه‌های دیگر اقتصاد دریا؛ ایجاد شناورها، پرورش ماهی در قفس و مجتمع تولید میگو ایران و چین می‌توانند همکاری‌های فراوانی داشته باشد.
استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در حوزه انرژی‌های خورشیدی، سیستان و بلوچستان بالاترین قدرت در جذب تابش انرژی را دارد و در زمینه ساخت پنل های خورشیدی ایران و چین می توانند همکاری داشته باشند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان ۲۰۰ روز باد با سرعت ۶۰ کیلومتر دارد می‌تواند به لحاظ اقتصادی صرفه زیادی برای احداث توربین‌های بادی داشته باشد. مدرس خیابانی تصریح کرد: این استان می‌تواند ظرفیت خوبی را در حوزه راه‌اندازی کارخانجات تولید کالاهای دیجیتال داشته باشد که در این زمینه پارک علم و فناوری نیز می تواند کمک کند.
وی تاکید کرد: سیاست خارجی جمهوری اسلامی را مقام معظم رهبری تعیین می‌کنند که طبق آن سیاست‌ها ما مکلفیم با چین و سایر کشورهای منطقه روابط سیاسی و اقتصادی خود را گسترش دهیم.  
دسته بندی: فرهنگی / اسلاید
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید