یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » قطعی فیبر نوری عامل ازدحام مسافران در پایانه مسافری ریمدان

قطعی فیبر نوری عامل ازدحام مسافران در پایانه مسافری ریمدان

0
250
کد خبر: 69843
پایانه مسافری ریمدان در نقطه مرزی ایران و پاکستان این روزها و با فروکش کردن کرونا با تردد جمعیت زیادی از شیعیان پاکستان مواجه است که به قصد زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) وارد کشور شده‌ اما به دلیل اختلالات مقطعی در اینترنت، مدت نسبتا زیادی در محل پایانه معطل می‌شوند.

به گزارش میار ؛ پایانه مرزی ریمدان در اواخر دولت دوازدهم و زمانی که هنوز زیرساخت‌های اولیه آن به طور کامل تکمیل نشده بود افتتاح و راه اندازی شد.
می‌طلبد به این نکته اشاره کنیم که در روزهای عادی و مواقعی که اینترنت مشکلی نداشته باشد مسافران سریع امورات مربوط به گذرنامه خود را انجام داده و وارد خاک جمهوری اسلامی ایران می‌شوند.
نکته مهمی که وجود دارد؛ در این پایانه هنوز یک سالن مناسب و امکانات رفاهی همچون رستوران و استراحتگاه برای مسافران احداث نشده است و هنگامی که اینترنت دچار اتلال چندین ساعته شود، مسافران مجبورند در راهروی سالن اداری منتظر بمانند تا سامانه‌های مربوط مجددا به اینترنت متصل شود، از آنجا که فضای این سالن اداری بسیار کوچک است بیشتر مسافران به ناچار در محوطه پایانه، روی زمین می‌نشینند.
در گفت و گویی که با برخی از زائران پاکستانی داشتیم سوال کردم که این گرما و معطلی چندین ساعته را چگونه تحمل می‌کنید که بیشترشان گفتند گلایه‌ای نداریم و به عشق مولا رضا ( امام رضا (ع) ) تحمل می‌کنیم. اما جدای از اینکه در این پایانه هنوز امکانات رفاهی مناسب و در شان زائران حرم مطهر رضوی مهیا نشده است باید بگوییم مشکل اصلی، قطعی مکرر اینترنت است چراکه قسمت‌هایی از فیبر نوری در مسیر این پایانه روی زمین قرار دارد و هر از چند گاهی دچار قطعی می‌شود.
یکی از بومیان منطقه در این رابطه گفت: برخی افراد ناشناس، عمداً فیبر نوری را قطع می‌کنند و نیروهای فنی مخابرات برای پیدا کردن این قطعی باید چندین ساعت، طول مسیر را بررسی کنند تا محل شکستگی فیبر نوری را پیدا و مشکل را برطرف کنند و همین موضوع باعث شلوغی مسافران در پایانه مسافری می شود.
بنابراین و براساس بررسی‌های میدانی، می‌طلبد مسوولان مخابرات با قید فوریت نسبت به مخفی کردن فیبر نوری اقدام کنند و متولیان پایانه هم هرچه‌سریع‌تر ساخت یک سالن انتظار با سیستم تهویه مناسب و مجتمع خدماتی رفاهی را در دستور کار قرار دهند.  
دسته بندی: شهری / اسلاید
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید