یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » شاخص دسترسی روستائیان شهرستان خاش به اینترنت پرسرعت افزایش یافت

شاخص دسترسی روستائیان شهرستان خاش به اینترنت پرسرعت افزایش یافت

0
265
کد خبر: 69831
با حضور مدیرعامل مخابرات استان و شماری از مسوولان این شرکت، فرماندار خاش، معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری، بخشداران و شوراها و شهرداران و غیره مهمترین مشکلات حوزه مخابرات و ارتباطات این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

فرماندار خاش گفت: از مجموع 55 سایت مخابراتی که جهت ارتقای ارتباطات در این شهرستان مصوب شده، 34 سایت تکمیل و به بهره برداری رسیده و 21 سایت باقی مانده بایستی بلافاصله پس از تامین و نصب تجهیزات مورد بهره برداری قرار گیرد. صاحب گل صالحی افزود: سایت همراه اول بر حسب قول مسوولان مخابرات استان تا دهم خردادماه آماده بهره برداری بوده و سایتهای ناصرآباد و نصرت آباد نیز در اسرع وقت عملیات اجرائی آنها آغاز و به بهره برداری می رسند.
صالحی ادامه داد: مقرر شده برنامه ریزی و پیگیری و تامین اعتبار زمینی کردن فیبرنوری خاش به ایرندگان و خاش به سنگان و بخش پشتکوه اولویت نخست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان باشد و اداره مخابرات خاش موظف گردیده بلافاصله با اخذ مجوز از شهرداری جهت حفاری در محلات سراهی، خیابان مکی ولی آباد و خیابان مراد ریگی اقدام و ظرف مدت یکماه آینده تلفن مشترکین را وصل کند. فرماندار خاش اظهار داشت: با توجه به قطع تلفن مشترکین به دلیل سرقت تجهیزات کافوها برای چندمین بار پس از حفاری مسیر توسط پیمانکار شرکت گاز و زمینی کردن فیبرنوری مخابرات استان موظف گردیده در اسرع وقت نسبت به راه اندازی تلفن های مردم اقدام لازم به عمل آورد و همچنین با توجه به قطع تلفن مشترکین به دلیل حفاری شرکت گاز در محلات محمدآباد و خیابان قدس و آزادی و صیادشیرازی مقرر شده پیمانکار شرکت گاز نسبت به تامین بیل مکانیکی جهت حفاری مسیرها اقدام و بلافاصله مخابرات نسبت به بهره برداری خطوط مشترکان اقدام کنند.
وی گفت: با توجه به فرسوده بودن کابل منطقه هواشناسی مقرر گردیده در صورت متقاضی بودن حداقل یکصد نفر در یک محل مخابرات فیبرنوری اجرا کند.
فرماندار خاش بیان کرد: در حدود سه سال اخیر واگذاری 250 مودم و سرویس اینترنت رایگان ایرانسل و های وب به مدارس شهرستان در قالب هوشمندسازی با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و 450 میلیون تومان از محل منابع وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شده و نیز واگذاری بیش از ده دفتر پیشخوان خدمات بخش عمومی غیردولتی شهری و روستایی در شهرستان را داشته ایم.
صالحی ادامه داد: ارتقا شاخص دسترسی روستائیان به اینترنت پرسرعت از 31 درصد سال 98 به 73 درصد امسال با شرح اقداماتی مانند احداث 12 سایت 3g جی و 4g و شبکه های وب جهت دسترسی مردم چهل روستا و احداث 11 سایت 2g به 3g و 4g شبکه ایرانسل جهت ایجاد دسترسی مردم سی روستا به اینترنت پرسرعت و ارتقاء تکنولوژی پنج سایت شبکه ایرانسل از 2g به 3g و 4g جهت ایجاد دسترسی مردم هفت روستا و ارتقاء تکنولوژی 12 سایت شبکه همراه همراه از 2gجی به 3g و 4g جهت ایجاد دسترسی مردم 31 روستا به اینترنت پرسرعت انجام شده که برای این طرحها افزون بر 83 میلیارد تومان هزینه شده است.  
کلید واژه ها:
اینترنت پرسرعت, شبکه, ارتقا
دسته بندی: شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید