یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » بیش از 2 هزار واحد مسکونی در قالب 3 تفاهم نامه بنیاد مسکن با نهادهای حمایتی ساخته می‌شود

بیش از 2 هزار واحد مسکونی در قالب 3 تفاهم نامه بنیاد مسکن با نهادهای حمایتی ساخته می‌شود

0
278
کد خبر: 69823
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر گفت : این سه تفاهم نامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با قسمت های مختلف با هدف کمک به نیازمندان به امضا رسیده است.

به گزارش میار ؛ بیک مداح افزود: در قالب تفاهم نامه دو جانبه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بنیاد مستضعفان 1368 واحد در حال ساخت است که 90 درصد این  سهمیه در 3 شهرستان هدف طرح محرومیت زدایی (قصرقند – چابهار - زهک) و 170 واحد یعنی 10 درصد سهمیه در 5 شهرستان غیر هدف(زابل – ایرانشهر – مهرستان – سیب و سوران - خاش) ساخته می شود.
وی ادامه داد: در این تفاهم نامه افراد واجد شرایط  پس از شناسایی ، تایید و معرفی توسط  بنیاد مستضعفان ،  از تسهیلات 100 میلیون تومانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در قالب طرح ویژه مسکن روستایی و 70 میلیون تومان کمک بلاعوض (50شامل  میلیون تومان از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و 20 میلیون تومان از سوی  بنیاد مستضعفان) بهره مند می شوند .
وی همچنین با اشاره به پیشرفت در اجرای  این تفاهم نامه گفت: برای 1 هزار و 67 متقاضی تشکیل پرونده شده است و برای دریافت تسهیلات بانکی با 421 متقاضی عقد قرارداد صورت  گرفته و 165 واحد نیز به مرحله گچ و خاک و نصب درب و پنجره رسیده است.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در زمینه تفهم نامه سه جانبه با کمیته امداد و بنیاد مستضعفان گفت : در این تفاهم نامه ساخت  10 هزار واحد مسکونی در کل کشور دنبال می شود که 624 واحد سهم استان سیستان و بلوچستان است.
مدیر کل بنیاد مسکن استان همچنین به تفاهم نامه 5 جانبه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت:این تفاهم نامه فی مابین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء ،بسیج سازندگی سپاه و بنیاد مستضعفان با هدف ساخت 40 هزار واحد مسکونی در کل کشور به انعقاد رسیده است که سهم سیستان و بلوچستان در این تفاهم نامه 300 واحد است.
بیک مداح افزود: در این تفاهم نامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عهده دار نظارت و اعطای تسهیلات 100 میلیون تومانی طرح ویژه است، کمیته امداد امام خمینی(ره) 65 تا 70 میلیون تومان کمک بلاعوض ارائه میدهد و موضوع ساخت و ساز هم توسط بسیج سازندگی و کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) انجام می شود.
وی در ادامه گفت: این تفاهم نامه در مرداد ماه سال 1400 منعقد شد اما به تازگی لیست واجدان شرایط به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام شده است که در اسرع وقت در صورت تحویل پرونده از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) و واجدالشرایط بودن متقاضیان ، توسط همکاران ما در شعب بنیاد مسکن  به بانکهای عامل معرفی میشوند.
دسته بندی: شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید