شنبه، 29 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » تولید ماهی قزل الا در شمال سیستان و بلوچستان رکورد زد

تولید ماهی قزل الا در شمال سیستان و بلوچستان رکورد زد

0
310
کد خبر: 69811
مدیرکل آب‌های داخلی شیلات سیستان و بلوچستان گفت: رکورد تولید ماهی قزل آلا در تعدادی از استخرهای شمال سیستان و بلوچستان به بیش از سه تن در استخر بتنی ۲۰۰ متر مربعی رسید .

به گزارش میار ؛ عیسی میرانی شاهرودی با اشاره به اینکه بیش‌ از ۱۲۳ هزار قطعه بچه ماهی قزل آلا در استخرهای پرورش ماهی سطح استان سیستان و بلوچستان، رهاسازی شده است گفت: پیش‌بینی شده است تا پایان خردادماه بیش‌ از ۱۰۰ تن ماهی برداشت و در بازارهای استان عرضه شود.
وی افزود: گونه قزل آلای رنگین کمان یکی از گونه های ماهی سردآبی است که در دمای بین ۱۲ تا ۱۸ درجه سانتیگراد بهترین رشد را دارد اما دمای بهینه پرورش اینگونه ۱۵ تا ۱۶ درجه سانتیگراد است.
وی بیان کرد: در گذشته فصل پرورش این‌گونه ماهی در منطقه سیستان از اواسط آبان ماه آغاز و معمولا تا پایان اسفند ادامه داشت.
شاهرودی ادامه داد:  از ابتدای شهریور ماه سال گذشته به منظور مدیریت زمان، دمای آب استخرهای پرورش ماهی مورد رصد قرار گرفت و با توجه به اینکه محدوده دمایی برای پرورش این ماهی در نیمه دوم شهریورماه مناسب تشخیص داده شد اولین محموله بچه ماهی قزل آلا در ۱۹ شهریور در استخرهای پرورش ماهی زهک رهاسازی و به تبع آن سایر استخرهای پرورش ماهی استان نیز ماهی‌دار شدند.
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان در برخی استخرها اواخر دیماه مرحله اول برداشت ماهی انجام شد افزود: در یکی از این استخرها بصورت پایلوت پرورش دوره دوم نیز در حال انجام است و در صورت کسب نتایج مطلوب در آینده ۲ دوره پرورش ماهی قزل آلا در استان انجام می شود.
وی تاکید کرد:در برخی از استخرها متوسط برداشت هر ماهی به یک کیلو و ۳۰۰ گرم تا یک کیلو و ۵۰۰گرم رسید و میزان رکورد تولید در تعدادی از استخرها به بیش از سه تن در استخر بتنی ۲۰۰ متر مربعی بود.
وی ادامه داد: در سالهای گذشته حداکثر رکورد تولید به میزان ۲ و نیم تن در همین استخرها بود و رکورد تولید در استخرهای خاکی نیز به میزان هفت تن در یک باب استخر خاکی ۲ هزار متر مربعی رسید.
شاهرودی گفت: در سالهای گذشته پایان اسفند ماه فصل پرورش ماهی سردآبی در منطقه سیستان به پایان می رسید اما امسال  به پایان اردیبهشت ماه نزدیک می شویم و همچنان در تعدادی از استخرها ماهی قزل آلا در حال پرورش است که  نشان از  امکان پرورش این نوع ماهی در مدت ۹ ماه از سال در شمال استان است.
دسته بندی: شهری / جالب
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید