جمعه، 14 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » فرهنگی » همایش بزرگداشت فردوسی و پاسداشت زبان فارسی در سیستان و بلوچستان برگزار شد

همایش بزرگداشت فردوسی و پاسداشت زبان فارسی در سیستان و بلوچستان برگزار شد

0
95
کد خبر: 69730
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از برگزاری بزرگداشت حماسه سرای بزرگ ایرانی ،حکیم ابوالقاسم فردوسی وپاسداشت زبان وادب پارسی در سیستان وبلوچستان خبر داد.

به گزارش میار ؛ حسین مسگرانی با اشاره به برگزاری همایش بزرگداشت حماسه‌سرای بزرگ ایرانی حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی دراکثر شهرهای استان گفت: زبان وادب پارسی شناسنامه،هویت ومعرف ایرانیان  و شاهنامه گنجی گرانبها که سرشار از حکمت و اندیشه های والای دینی وانسانی را ارائه نموده و باید معرفی شود. وی افزود: در راستای نامگذاری این روز ارزشمند باید کوشید تا در عصر تهاجم بیگانگان این میراث وتمدن فرهنگی و تاریخی ایرانی اسلامی همچنان به نسل های آینده معرفی شوند.
مسگرانی با تاکید به معرفی جایگاه رفیع فردوسی که احیا کننده زبان وادب پارسی است ،ادامه داد: به منظور این بزرگداشت این اداره کل برنامه هایی درمرکز استان وسایر شهرها با برگزاری شاهنامه خوانی ،نقالی، تجلیل از مفاخر فرهنگی و هنری استان ویژه برنامه هایی برگزار خواهد نمود.
وی ضمن دعوت از مردم ومسئولین افزود: غنی ترین گنجینه زبان فارسی شاهنامه است ، لذا باید خانواده های ایرانی برای معرفی این کتاب این امانت داری را به نسل و فرزندان خود بسپارند.  
دسته بندی: فرهنگی / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید