شنبه، 29 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » دو هشدار سطح زرد هواشناسی در سیستان و بلوچستان صادر شد

دو هشدار سطح زرد هواشناسی در سیستان و بلوچستان صادر شد

0
77
کد خبر: 69700
پیش بینی وزش باد شدید در منطقه سیستان سبب شده تا اداره کل هواشناسی این استان دو اخطاریه جوی سطح زرد صادر کند.

به گزارش میار ؛ معاون هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از شب دوشنبه 19 اردیبهشت وزش باد در مناطق شمالی استان پدیده غالب جوی خواهد بود. محمود دیانتی با اشاره به اینکه از ظهر روز دوشنبه تا پیش از ظهر روز چهارشنبه وزش باد در سواحل سبب افزایش ارتفاع موج تا 180 سانتی متر هم خواهد شد، گفت: سرعت وزش بادی تا بیشینه 55 کیلومتر بر ساعت سبب مواج شدن دریا و یا احتمالا وقوع پدیده گردوخاک و کاهش دید در مناطق ساحلی استان خواهد شد.
وی احتمال آسیب به شناورهای صیادی و سبک، تورهای صیادی و قفس های پرورش ماهی را دور از انتظار ندانست و ادامه داد: در این مدت از شنا در سواحل پرهیز شود. این مقام مسئول همچنین از تشدید وزش بادهای شدید 120 روزه در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری خبر داد و افزود: روز پنج شنبه قدری از شدت باد کاسته می شود اما روز جمعه مجددا بر سرعت وزش آن افزوده خواهد شد.
دیانتی گفت:وزش این باد سبب کاهش 3 الی 6 درجه ای دما در شمال استان، خیزش گردوخاک در ساعات پایانی شب و صبح ها، کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد شد. به پیشنهاد این کارشناس هواشناسی رانندگان در هنگام تردد در جاده های شمال استان احتیاط کنند.
دسته بندی: شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید