یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » مرز پیشین نقش مهمی در صادرات و توسعه شهرستان راسک دارد

مرز پیشین نقش مهمی در صادرات و توسعه شهرستان راسک دارد

0
82
کد خبر: 69692
فرماندار راسک گفت: مرز پیشین در صورت داشتن امکانات کامل برای جابجایی کالا و مسافر نقش مهمی در صادرات و توسعه شهرستان راسک دارد و می‌تواند موجب رونق اشتغال شود.

به گزارش میار ؛ سلیم کدخدا افزود: صادرات محموله های صادراتی شامل مصالح ساختمانی، موادغذایی،مشتقات نفتی و محصولات کشاورزی از طریق بازارچه ی مرزی پیشین در حال انجام است که از گمرکات داخل کشور بارگیری و از طریق این شهرستان به مقصد پاکستان صادر می شود.
وی افزود: متاسفانه محوطه بازارچه کاملاً خاکی و بدون زیرسازی لازم بوده و وضعیت نامناسبی را در طول مدت تردد کامیون‌های حامل بار ایجاد می‌کند و همچنین باسکول بازارچه نیز فرسوده و مستلزم تعمیر یا جایگزینی است.
فرماندار راسک با اشاره به اینکه درخواست تعیین نقطه صفر مرزی برای تخلیه محموله های صادراتی با همکاری طرف پاکستانی هستیم، خاطرنشان کرد: مشکلات پیش روی طرح ساماندهی فعالیت وانت باران سوخت بر محلی به قوت خود باقی و اجرای طرح براثر بهانه جویی های مکرر طرف مقابل بطور متناوب معطل می ماند و در حال حاضر هم متوقف شده و این چالش دغدغه جدی را برای تامین معیشت بخش قابل توجهی از  مردم منطقه پیشین ایجاد کرده است.
کدخدا ادامه داد: پایانه ی رسمی حمل و نقل بار و مسافر اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ رسما مورد افتتاح قرار گرفته و کلیه نهادها و ارگان‌ها نسبت به پیش‌بینی و تعبیه و استقرار تجهیزات و امکانات و منابع انسانی مربوطه  اهتمام داشته اند اما بدلیل عدم اجرای تعهدات مشابه از سوی مسئولین کشور پاکستان تاکنون هیچ خدماتی در حوزه تردد مسافر و ترانزیت کالاهای تجاری از پایانه مرزی پیشین انجام نمی‌گیرد و تاکنون در عمل به جز وجود فیزیکی پروژه پایانه مرزی، پیشین از مزایای ذاتی آن بهره ایی نمی‌برد. وی خاطر نشان کرد: تعلل و تاخیر در راه‌اندازی عملی پایانه علاوه بر بی بهره گذاشتن سیستان و بلوچستان از این ظرفیت بزرگ تجاری و مسافری فرصت پذیرش زائران را هم به هدر می‌دهد چرا که زیر ساخت های مرزی پیشین برای پذیرش و ورود زایران کاملا فراهم و مهیا است.  
کلید واژه ها:
راسک, مرز, صادرات, سیستان
دسته بندی: شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید