یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » قیمت بالای مرغ در خاش سیستان و بلوچستان

قیمت بالای مرغ در خاش سیستان و بلوچستان

0
83
کد خبر: 69691
در خاش سیستان و بلوچستان علیرغم وجود 35 واحد مرغداری فعال، قیمت آن پر کشیده و گاها در برخی مواقع نایاب و یا با عنوان مرغ بیرجند و با گرانی عرضه می شود.
در هر دوره ای از فعالیت مرغداری ها حداقل سه واحد تولیدات خود را به بازار عرضه می کنند، حال مشخص نیست که تولیدات آنها به کجا می رود؟

به گزارش میار ؛ قبل از ماه مبارک رمضان این معضلات در خاش آغاز شده و متاسفانه بعد از عید سعید فطر نابسامانی در توزیع و پر کشیدن قیمت مرغ، شهروندان خاش را به شدت آزار می دهد.
هم اینک قیمت مرغ در هر کیلوگرم به 40 هزار تومان رسیده و بایستی مانند ایام ماه رمضان با قیمت حدود 30 تا 32 هزار در بازار مصرف عرضه می شد. به گفته شیرزاد کمالی مدیر جهاد کشاورزی خاش هم اینک 35 واحد فعال مرغداری هر کدام با ظرفیت 20 هزار قطعه ای کمتر و بیشتر فعالیت دارند و نیازهای گوشتی مردم خاش و استان را تامین می کنند.
به گفته وی بخشی از تولیدات مرغداری ها در کشتارگاه صنعتی طیور خاش می رود تا از این طریق به بازار مصرف عرضه گردد.
کمالی اظهار داشت: مجوز ایجاد 35 واحد جدید مرغداری در حدود دو سال اخیر ویژه خاش صادر شده که این رقم تاکنون بی سابقه است. فرماندار شهرستان خاش نیز گفت: واحدهای مرغداری بایستی تولیدات خود را در اولویت نیاز مصرفی مردم خاش عرضه کنند و سپس به سایر نقاط استان بفرستند.
صاحب گل صالحی افزود: قطعا با تخلفات این موضوع برخورد می شود، بنابراین انتظار می رود مرغ تولیدی خاش در سفره های مردم دیده شود.
وی اظهار داشت: در مبحث نظارت بر قیمت ها بایستی اکیپ های بازرسی و نظارتی ستاد تنظیم بازار بیشتر و با قدرت به صحنه بیایند و در صورت مشاهده تخلف برخورد کنند و اجازه ندهند به مردم ظلم روا داشته شود.
دسته بندی: شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید