شنبه، 29 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » مشاهده پلنگ در تفتان سیستان و بلوچستان صحت ندارد

مشاهده پلنگ در تفتان سیستان و بلوچستان صحت ندارد

0
78
کد خبر: 69676
رییس اداره حفاظت محیط زیست خاش سیستان و بلوچستان گفت: خبرهایی در فضای مجازی به نقل از روابط عمومی این اداره مبنی بر مشاهده پلنگ در یکی از روستاهای شهرستان تفتان منتشر شده بود که با بررسی‌های صورت گرفته این خبر صحت ندارد.

به گزارش میار ؛ الهه کیخا بیان کرد: روز گذشته مطلبی به نقل از روابط عمومی این اداره در فضای مجازی مبنی بر مشاهده پلنگ در تفتان منتشر شده بود که این مطلب صحت ندارد و اگر خبری باشد از طریق منابع رسمی اعلام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه عده‌ای سودجو با جعل عناوین دستگاه‌های دولتی در صدد ایجاد رعب و وحشت میان مردم هستند، بیان کرد: با توجه به وقوع خشکسالی ها و کمبود آب و غذا احتمال پایین آمدن گونه های جانوری و منحصر بفرد از حیات وحش به سمت پایین ارتفاعات وجود دارد و ممکن است به مردم بومی و محلی و دام هایشان آسیبی برسد، بنابراین توصیه می‌شود که مردم منطقه در این‌گونه موارد هشیار باشند تا از خطرات احتمالی در امان بمانند.
رییس اداره حفاظت محیط زیست خاش ادامه داد: در حاشیه تفتان مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع وجود دارد و خوشبختانه روستاییان و عشایر حاشیه تفتان در سالهای مختلف همراهان خوبی برای محیط زیست و حیات وحش بوده‌اند.
وی اظهارداشت: در ارتفاعات دیگر خاش مانند بیرک و سیاه بندان و مورپیش و پنج انگشت نیز گونه های منحصر بفرد جانوری وجود داشته که بسیاری از آنها در سالهای اخیر به دلیل وقوع خشکسالی ها و بی آبی و کمبود غذا و یا شکارهای غیرمجاز از بین رفته اند، بنابراین از همه مردم منطقه انتظار داریم به عنوان یار و یاور محیط زیست به نجات سرمایه های ارزشمند طبیعت کمک کنند. کیخا رشد جمعیت انسان و نیازهای آن به راهها و تغییر زیستگاهها و نیز شکار بی رویه را از مهمترین عوامل انقراض و نابودی حیات وحش عنوان کرد.  
کلید واژه ها:
تفتان, سیستان, پلنگ, بلوچستان
دسته بندی: شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید