جمعه، 14 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » فرهنگی » همایش استانی ساختار شناسی شعر، ادب و فرهنگ سیستان و بلوچستان در خاش برگزار شد

همایش استانی ساختار شناسی شعر، ادب و فرهنگ سیستان و بلوچستان در خاش برگزار شد

0
85
کد خبر: 69650
آیین شب شعر و همایش استانی ساختار شناسی شعر، ادب و فرهنگ سیستان و بلوچستان همزمان با روزهای پایانی ماه رمضان در شهرستان خاش برگزار شد.

به گزارش میار ؛ این مراسم با حضور معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان، اساتید برجسته شعر و ادب و شاعران استان در خاش برگزار شد.
محمد انور ایمانی فر، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خاش در این آیین گفت: شاعران و نویسندگان افتخار این شهرستان هستند که انتظار می رود این عزیزان به صورت ویژه حمایت شوند تا بتوانند کتاب هایشان را به چاپ برسانند.
عباس باقری، معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان نیز در این آیین بیان کرد: با توجه به شواهد موجود، بافت فرهنگی و وجود چهره های فرهیخته در خاش،این شهرستان می تواند در حوزه ادبیات و فرهنگ جامعیت پذیر باشد.
وی در خصوص حمایت از نویسندگان گفت: موضوع چاپ کتاب نویسندگان باید در شورای پژوهش استان مطرح شود در صورت هماهنگی با منویات، حمایت های لازم صورت می گیرد، همچنین هر سال کتب نویسندگان و اهل قلم استان با نگاه حمایتی خریداری می شود.
باقری افزود: در زمینه شعر، ادبیات و هنر کوتاهی شده و اهل قلم نتوانسته اند، آن گونه که باید جایگاه خود را پیدا کنند که در این زمینه آسیب شناسی در حال انجام است‌، انتظار می رود شاعران به عنوان سرمایه اجتماعی مورد حمایت مدیران شهری قرار بگیرند. وی اضافه کرد: وقتی شاعران حمایت شوند و از ظرفیت آن ها در برنامه های شهری استفاده شود، جامعه به طراوت می رسد که این مهم مشارکت اجتماعی را به همراه دارد و در کاهش آسیب ها مثمر خواهد بود.
در پایان این مراسم که با همکاری شورای شهر، شهرداری و دانشکده صنعت و معدن خاش برگزار شد، شاعران برجسته و جمعی از مسئولان این شهرستان که در حوزه فرهنگ و هنر همکاری داشته اند، با اهدای لوح سپاس مورد تقدیر قرار گرفتند.
دسته بندی: فرهنگی / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید