یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » فرهنگی » افتتاح دفتر پایگاه میراث فرهنگی خلیج فارس و دریای مکران در چابهار

افتتاح دفتر پایگاه میراث فرهنگی خلیج فارس و دریای مکران در چابهار

0
460
کد خبر: 69646
دفتر پایگاه میراث فرهنگی خلیج فارس و دریای مکُران با حضور معاون فرمانداری ویژه چابهار، اعضای شورای اسلامی و جمعی از مدیران این شهرستان افتتاح شد.

به گزارش میار ؛ عدنان حسینی رییس پایگاه میراث فرهنگی خلیج فارس و دریای مکُران حوزه (چابهار) روز شنبه در این آیین گفت: مهم‌ترین هدف راه‌اندازی این دفتر، شناسایی و ثبت آثار تاریخی سواحل مکران است که از گواتر تا حوزه استحفاظی این سواحل را شامل می‌شود و همچنین کمک به چاپ و گردآوری آثار تاریخی و هویتی واقع در نوار ساحلی مکران ازجمله اهداف این دفتر است.
وی تصریح کرد: تعیین ضوابط و عرصه و حریم آثاری که به ثبت ملی رسیدند و همچنین مطالعه و پژوهش در زمینه‌های باستان‌شناسی، مردم‌شناسی، مطالعات و طراحی در سواحل مکُران از دیگر اهداف این دفتر است.
حسینی گفت: گردآوری و آرشیو اسناد مربوط به تاریخ سواحل مکُران را در برنامه‌های آتی خواهیم داشت و از طرفی به مطالعه و مرمت آثار تاریخی و طبیعی و ایجاد زیرساخت‌های لازم در دفتر پایگاه میراث فرهنگی خلیج فارس و دریای مکُران پرداخته خواهد شد.
وی ادامه داد: امیدواریم با اعتباراتی که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به این دفتر اختصاص می‌دهد بتوانیم گام‌های موثری در راستای تحقق اهداف مورد نظر برداریم. به گفته رییس پایگاه میراث فرهنگی خلیج فارس و دریای مکُران حوزه (چابهار) ساختمان اصلی دفتر این پایگاه با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.
وی گفت: یکی دیگر از اهداف این دفتر کمک به ارتقای شاخص‌های سواحل مکران در حوزه میراث فرهنگی و آثاری که قرار است شناسایی کنیم  خواهد بود تا بتوانیم، یک هویت‌بخشی و فرهنگ‌سازی مطلوبی رقم بزنیم و هرآنچه که در حوزه سواحل مکران است را شناسایی، ثبت و به همه گردشگران معرفی کنیم که در همین راستا از همکاری جامعه دانشگاهی هم استفاده خواهیم کرد.
دسته بندی: فرهنگی / حوادث / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید