یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » تنها ۵۵ درصد برق مورد نیاز استان در داخل تولید می شود

تنها ۵۵ درصد برق مورد نیاز استان در داخل تولید می شود

0
497
کد خبر: 69622

به گزارش میار، حسین مدرس خیابانی در نشست پیگیری مصوبات سفر وزیر نیرو به استان که با حضور ویدئو کنفرانسی فرمانداران و مدیران دستگاه‌های ذی‌ربط برگزار  شد، اظهارداشت: اصرار دارم برنامه قطع برق ثابت و حتی الامکان مدت زمان آن کوتاه باشد تا مردم کمتر دچار زحمت و سرگردانی شوند.

وی افزود: مدیریت بحران استان، دیزل ژنراتورهای موجود در سیستان و بلوچستان را آماده کند تا این ظرفیت، در مواقع نیاز وارد مدار شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه فقط ۵۵ درصد برق مورد نیاز استان در داخل این استان تولید می‌شود گفت: از مردم فهیم منطقه تقاضا می‌کنم در مصرف برق صرفه‌جویی کنند تا با همراهی مردم با وجود کمبود تولید برق، خاموشی کمتری در سطح استان داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در صورت نیاز و به منظور مدیریت مصرف برق در ساعات اوج مصرف، ساعت کار ادارات تغییراتی خواهد داشت ضمن اینکه ضمانت اجرایی و اقدامات سختگیرانه برای کاهش مصرف برق در ادارات دولتی تعیین خواهد شد.

مدرس خیابانی در ادامه به عقد تفاهم‌نامه و ایجاد مشوق برای کسانی که در ساعت اوج مصرف صرفه جویی می‌کنند، اشاره کرد و گفت: در این طرح مشترکان متعهد می‌شوند مصرف برق خود را در ساعت اوج مصرف کاهش دهند و یا به ساعات غیر پیک تغییر شیفت کاری دهند و از مشوق‌هایی از جمله رایگان بودن مصرف برق برخوردار خواهند شد.

وی به پیگیری مصوبات سفر وزیر نیرو به سیستان و بلوچستان پرداخت و افزود: پیگیری مصوبات سفرهای مسوولان ملی و کشوری به استان، بسیار مهم است که خوشبختانه مصوبات سفر وزیر نیرو در قالب تفاهم‌نامه مصوب و اجرا می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: پروژه‌های مربوط به تامین برق و ایجاد پست‌های جدید شروع شده و از پیشرفت نسبتا خوبی برخوردار است ضمن اینکه تعمیر نیروگاه‌ها نیز در دستور کار قرار گرفته و تا یک ماه آینده به پایان می رسد.

وی خاطرنشان کرد: در بحث احداث نیروگاه‌های بادی و خورشیدی تصمیمات خوبی گرفته شده که امیدواریم در محدوده نیروگاه بادی میل نادر حداکثر ظرف تابستان امسال به ظرفیت ۵۰ مگاوات برسیم.

مدرس خیابانی ادامه داد: در بخش پنل‌های خورشیدی نیز بخشی از کار را وزارت نیرو در قالب توافقنامه بر عهده گرفته که فراخوان نیز به بخش خصوصی داده شده و بخشی نیز توسط کمیته امداد تامین می‌شود که انتظار می رود با توجه به وجود ظرفیت بزرگ انرژی‌های تابشی و بادی در استان، بتوانیم از موهبت انرژی‌های تجدیدپذیر بهره‌مند شویم.

وی مخابرات را یکی از ارکان توسعه خواند و گفت: در بخش مخابرات نیز مشکلات زیادی از حیث پوشش مخابراتی، تلفن ثابت و کمبود تجهیزات مخابراتی در استان داریم لذا مقرر شد؛ اداره کل مخابرات و شرکت ارتباطات و زیرساخت به صورت میدانی در شهرستان‌های استان حضور داشته باشند و مشکلاتی که از سوی فرمانداری‌ها اعلام شده را با اولویت مرتفع کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مبلغ ۴۸۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات سفر رییس جمهور بمنظور تجهیزات فیبر نوری و پوشش جاده‌ای در نظر گرفته شده که امیدواریم از محل مصوبات سفر تامین شود.

وی افزود: اولویت ما در بحث مخابرات؛ تامین پوشش مخابراتی در محل کسب و کار و فعالیت اقتصادی، مناطق ساحلی، مرزها، مراکز آموزشی، مراکز بهداشتی و اورژانس های جاده ای است.

مدرس خیابانی از مردم انقلابی استان برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد و گفت: راهپیمایی روز قدس؛ نمایش وحدت و قدرت مسلمانان در برابر صهیونیست ها و نظام استکبار است و در سیستان و بلوچستان که اقوام و مذاهب اسلامی در کنار هم، یکصدا، زیر یک پرچم، انزجار خود را از استکبار جهانی و صهیونیست اعلام می‌کنند، جلوه ویژه‌ای دارد.

دسته بندی: شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید