جمعه، 28 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اسلاید شو » اولویت‌های کاری هشتمین رییس جمهوری منتخب ایران

اولویت‌های کاری هشتمین رییس جمهوری منتخب ایران

0
460
کد خبر: 69432

پایگاه خبری تحلیلی «میار»، سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه 28 خرداد ماه 1400 با همه حواشی مثبت و منفی و زشت و زیبای آن برگزار گردید و مردم با همه فشارهای روحی و روانی تحمیل شده از سوی دشمنان ریز و درشت این مرز و بوم چه خارجی و جه داخلی و در قالب نفوذی، از شرکت در انتخابات امتناع نکرده و با انتخاب هشتمین رییس جمهور خود، پروژه تحریم انتخابات را - با شعار من رأی نمی‌دهم و رأی بی رأی- با حضور 8 / 48 خود با شکست مواجه نمودند تا همگی آنان سکوت پیشه کنند و چون 42 سال گذشته باز دل به توطئه دیگری خوش نمایند که ایرانی، ایران را با دست خود ویران و خراب نماید که البته این جماعت مزدور خائن وطن فروش که از سرویس‌های جاسوسی و اطلاعاتی آمریکا، انگلیس، اروپا، صهیونیسم بین‌­المللی و دولت‌های مرتجع عرب تغذیه مالی می‌شوند به خوبی می‌دانند آرزوی ایشان هرگز تعبیر نخواهد شد واین مردم آگاه هرگز و در هیچ شرایطی ایران عزیز خود را تنها نخواهند گذاشت و سرنوشت کشور و مقدرات خود را به دست مشتی جیره خوار تحت سلطه دشمنان این آب و خاک نخواهند سپرد.

اولویت‌های کاری هشتمین رییس جمهوری منتخب ایراناین مردم با حضور روز جمعه خود نشان دادند تسلیم راهبرد غلط دولت اصلاحات تدبیر و امید نشده و با وجود بحران‌ها و چالش‌های گوناگون و مشکلات عدیده از جمله؛ تحریم‌های سنگین ضد حقوق بشری ناشی از برجام و مسائل هسته‌ای، مشکلات معیشتی، اقتصادی، رفاهی، بهداشتی، ناکارآمدی مدیران نالایق دولت اصلاحات، بحران کرونا، کمپین تحریمی ضد انقلاب و القای وسیع بی شماری از موارد دیگر داخلی و بین‌المللی، از حق رأی خود صرف نظر نکرده و با انتخابی دیگر به دنبال تغییر و تحول و تحقق خواست‌های مشروع خود برای داشتن یک زندگی پر از رفاه، آسایش، بهداشت، امنیت هستند و از مطالبه گری خود دراین زمینه کوتاه نخواهند آمد و با هرکس در این مسیر سنگ اندازی کند به جد برخورد خواهند کرد.

این مردم بیدار شده‌اند و با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی رهبر معظم انقلاب صادر و تدوین گشته است؛ هرگز ایران و انقلاب را تنها نخواهند گذاشت و با هر مسئولی در هر لباس و کسوتی که باشد و مانع تحقق خواست‌ها و آرزوهایشان شود برخورد خواهند کرد و تا مطالباتشان برآورده و جامع عمل پوشانده نشود کوتاه نخواهند آمد و صحنه را به نفع جبهه ناکارآمدی ترک نکرده و عرصه را در اختیار دشمنان و نالایقان قرار نخواهند داد. این مردم آزادی و استقلال خود را به سادگی از کف نخواهند داد و با همین آزادی و استقلال بر مشکلات اقتصادی فائق خواهند آمد و سربلند برقله خواهند ایستاد و سرود فتح و رهایی را با عزت و غرور در سراسر ایران طنین انداز خواهند کرد.


اکنون که جناب رییسی به عنوان هشتمین رییس جمهور ایران عزیز با رأی مردم بر مسند ریاست نشسته و می‌رود تا در 12 مرداد ماه سال جاری پاستور نشین شود، بداند مردم با چه امیدی و در چه شرایطی به ایشان و برنامه‌های وی اقبال نشان داده‌اند و در زیر چه فشارهای روحی و روانی به حمایت از وی قیام کرده‌اند تا ایشان و دولت فساد ستیز آتی  او به نام دولت مردم بتواند مشکلات اقتصادی و رفاهی و بهداشتی آنان را با توجه به اولویت‌ها در اسرع وقت و در یک برنامه ریزی منطقی که مبتنی بر پژوهش‌های میدانی و راهبردهای علمی می‌باشد حل نمایند.


این مردم از انتخاب قبلی خود زخم خورده هستند. گلایه‌های منطقی و درستی دارند. شکوه‌های آنان غیرقابل انکار است. این مردم دل خوشی از عملکرد دولت اصلاحات ندارند. اقبال مردم از جناب رییسی در حقیقت شاید چیزی شبیه به اعتراض آنان به جبهه اصلاحات بوده است. اصلاحات با پذیرش شکست سنگین از سوی مردم و با ریزش آرای 22 میلیونی خود در این انتخابات باید به فکر تجدید نظر در ساختار تشکیلاتی خود باشد و باید با شهامت از مردم در دفاع از روحانی و کابینه ناکارآمدش، عذرخواهی و پوزش بطلبد که البته انجام این کار از سوی اصلاح‌طلبان پر مدعای مغرور غرق در اشرافی گری بعید بنظر می‌رسد؛ می‌دانید چرا؟ علتش آن است که آن‌ها خودشان را تافته جدا بافته از مردم می‌دانستند و هیچ اعتقادی به مردم نداشتند و درست به همین دلیل این جماعت از خود راضی حاضر به اعتراف و عذرخواهی از مردم نیستند. در هرحال اصلاح‌طلبان خواسته یا ناخواسته نقش بسزایی در پیروزی جناب رییسی ایفا کردند وباید بابت این امر از ایشان تشکر نمود.


از روز اعلام پیروزی جناب رییسی در انتخابات؛ همه صاحبان فکر و خرد، کارشناسان و تحلیل گران، جامعه سیاسی و رسانه ای کشور اولویت‌های متعددی را برای شروع به کار دولت جناب رییسی مطرح کرده‌اند که به حق قابل تأمل است و این مشارکت فکری نشان از آن دارد که همگان به دنبال کمک به دولت جدید در حل مشکلات اقتصادی به نفع مردم و جامعه هستند تا آرامش و ثبات و انگیزه و امنیت به مردم و جامعه باز گردد.

صاحب این قلم ضمن تأیید این همفکری و هم اندیشی که بسیار مثبت ارزیابی می‌شود به پاره‌ای از این اولویت‌ها با توجه به سیاست‌های آتی دولت جدید که نهفته در برنامه‌های اعلامی دوران انتخاباتی جناب رییسی هم بوده است، فهرست وار اشاراتی خواهیم داشت:

1- رفع موانع تولید. 2- گسترش تولید و تقویت تولید. 3- مبارزه با قاچاق و فساد نهادینه شده در نظام دیوان سالاری. 4- تولید ثروت و توزیع عادلانه آن. 5- کنترل نرخ ارز. 6- تقویت ارزش پول ملی. 7- کنترل تورم. 8- مهارگرانی افسارگسیخته. 9- اصلاح ساختار بانک مرکزی و بانک‌ها. 10- اصلاح فرایند کسری بودجه ریزی. 11- کنترل حجم نقدینگی افسارگسیخته و هدایت آن به سمت تولید. 12- محرومیت زدایی و تغییر چهره مناطق کم برخودار. 13- مبارزه با رانت خواران و ویژه خواران. 14- استیفای حقوق مردم از دولت. 15- حل عاجل مشکل اشتغال و مسکن و ازدواج جوانان. 16- حل و فصل مسئله بورس. 17- رسیدگی به امور و هزینه‌های خانواده‌ها از خوراک و پوشاک گرفته تا حمل و نقل، بهداشت و درمان  و مسکن. 18- رسیدگی به تخلفات در هر سطحی از مسئولان و مدیران بدون رعایت هرگونه خط قرمزی. 19- مبارزه با ناکارآمدی، فقر، ظلم، تبعیض و بسترهای فساد. 20- ضرورت جراحی و اصلاحات بنیادین در حوزه اقتصادی. 21- تحقق سالی 8 درصد رشد اقتصادی. 22- جهش صادرات. 24- تعاملات سازنده با جهان. 25- اجرای بی کم و کاست همه اصول قانون اساسی. 26- توجه جدی به پیشران‌های اقتصادی. 27- حمایت از تولید داخلی. 28- پیاده کردن صحیح اصل 44 قانون اساسی. 29- جلوگیری از رشد بی‌رویه زمین خواری. 30- جلوگیری از فرارهای مالیاتی. 31- توجه به شایسته سالاری. 32- پرهیز از دادن پست‌های اجرایی و مدیریتی کلان کشور به باند و جناح وابسته و همفکر غیر صالح و غیرمتخصص و همچنین اقوام و خویشان فرصت سوز و آبروبر. 33- جلوگیری از مهاجرت قشر جوان از مناطق روستایی به شهرها و ایجاد فرصت شغلی برای آنها. 34- جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت مسکن و قیمت کالاهای اساسی مورد استفاده مردم.  35- توجه به نسل نخبه کشور و ایجاد زمینه و بسترهای مطلوب برای جلوگیری از فرار مغزها. 36- تقویت بنیه دفاعی کشور. 37- رفع تحریم‌های سنگین ضد حقوق بشری غرب و متحدانش. 38- اقتدار و صلابت در موضوع برجام. 


دکتر اسدالله افشار

لازم به ذکر است رئیس جمهوری منتخب ایران جناب رییسی در اولین کنفرانس خبری خود ( روز دوشنبه 31 خرداد ماه 1400 ) پس از پیروزی در انتخابات؛ ضمن تأکید برعزم خود در تحقق وعده‌های انتخاباتی داده شده،  بربهبود شرایط زندگی مردم ایران و ساختن یک سیستم اداری سالم و به دور از فساد را از اولویت‌های دولت خود بیان و عنوان کرد که شرایط به نفع مردم ایران تغییر خواهد کرد. او در این مصاحبه درباره سیاست خارجی، برجام و بهبود روابط دیپلماتیک با کشورهای همسایه نیز سخنانی بیان نمودند که مورد توجه رسانه‌های منطقه‌ای، عربی  و بین‌المللی قرار گرفت و بازتاب وسیعی داشت. 

امید آن که جناب رییسی در تحقق وعده‌های انتخاباتی خود به مردم موفق عمل نماید تا ریزش قابل توجه و مهم 51 درصدی آرای مردم در انتخابات 4 سال دیگر جبران گردد.


دکتر اسدالله افشار
دسته بندی: اسلاید شو / جالب
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید