جمعه، 28 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » در تمجید از حضور حماسی ایرانیان در انتخابات 1400 / مردم کاری کردند کارستان!

در تمجید از حضور حماسی ایرانیان در انتخابات 1400 / مردم کاری کردند کارستان!

0
412
کد خبر: 69349

مردمِ سرافرازِ ایرانِ سربلند با حضور مثل زدنی خود در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کاری کردند کارستان.

در تمجید از حضور حماسی ایرانیان در انتخابات 1400 / مردم کاری کردند کارستان!

پایگاه خبری تحلیلی «میار»، مردمِ سرافرازِ ایرانِ سربلند با حضور مثل زدنی خود در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کاری کردند کارستان. این مردم عزیزدر بزنگاه‌های تاریخ سیاسی ­کشور؛ حضوری شکوهمند در سی ‌وچهارمین انتخابات پس از پیروزی انقلاب اسلامی از خود به نمایش گذاشته و نشان دادند که اگر از عملکرد اقتصادی و رفاهی دولت دوازدهم ناراضی هستند اما حاضر نمی‌باشند ایران عزیز در پیش چشم دشمنان قسم خورده که ماه‌ها پروژه تحریم انتخابات را کلید زده‌اند دشمن شاد شوند تا به ذهنشان خطور شود ایران و انقلابش به بن بست رسیده است.


این مردم با حضور بهنگام خود همیشه پشت دشمنان را به خاک رسانده و ثابت کرده‌اند نه ایران و نه انقلاب به بن بست نخواهند رسید بلکه این دشمنان ایران هستند که با محاسبات پراشتباه خود دچار خطای استراتژیک محض شده و در طی 42 سال شکست‌های سنگینی را از ایران در عرصه‌های بین المللی دریافت کرده است. 

باید در این شرایط حساس قدردان و قدرشناس مردم باشیم که با درایت و هوش بالای سیاسی خود، مهندسی جریان موازی انقلاب را با شکست مواجه ساختند و بار دیگر نشان دادند ایران برای ایرانی مهم است و هرگز به دشمنان و ایادی نفوذی آنان اجازه نخواهند داد با افکار پلید شان، ایران را قربانی مطامع خود کنند و منافع ملی این سرزمین کهن را با آن تمدن تاریخی بی نظیرش مورد تاخت و تاز و تمسخر قرار دهند!

 

مردم پاسخ این افکار پوسیده ارتجاعی این جماعت شکست خورده را برای چند دهمین بار، جانانه در صحنه انتخابات، روز جمعه 28 خرداد ماه سال جاری دادند و ثابت کردند انقلاب اسلامی ایران با وجود چنین مردمان آگاه و فهیمی هرگز با بن بست مواجه نمی‌گردد و قادر است بر جریانات موازی معارض، قاطعانه پیروز شود و حماقت و جهالت دشمنان را به رخ جهانیان بکشاند و آنان را رسوا و مفتضح سازند. 

در هرحال مردم ایران روز جمعه 28 خرداد 1400 در یک حضور حماسی دیگر نشان دادند به بلوغ سیاسی رسیده و از حق خود به راحتی نخواهند گذاشت و این حق را در اختیار دشمنان قرار نخواهند داد تا آنان برای ایشان تعیین و تکلیف نمایند؛ اصولا مردم ما مردمی نیستند که چشم و گوش بسته اطاعت کنند و تابع محض اندیشه‌ای خاص باشند و تحت تأثیر القائات آنان تصمیم گیری نمایند؛ ولذا دشمنان با این تصور که مردم در 4 سال گذشته تحت فشارهای اقتصادی بوده و از عملکرد دولت اصلاحات تدبیر و امید ناراضی هستند ودل خوشی از جناب روحانی و کابینه وی ندارند و این مردم از کارنامه ضیعف دولت در تأمین رفاه، آسایش، معیشت و بهداشت مکدر هستند و فضا فضای دلسردی و ناامید کننده است؛ برنامه ریزی خود را  در یکسال اخیر بر همین نگاه طراحی نموده و با تمام قدرت و با استفاده از همه امکانات پروپاگاندایی و شبکه‌های اجتماعی، شروع به تخریب روح و روان مردم کرده تا از این رهگذر نشان دهند مردم از نظام اسلامی بریده اند و نظام دیگر مشروعیت ندارد چون پشتوانه مردمی خود را از دست داده و جمهوریت آن مخدوش گشته است!


متاسفانه باید اظهار کرد بخشی از احزاب سیاسی داخل هم در این بازی وارد شده و بر شعله ورترکردن این آتش بر آن دمیدند! در چنین شرایط دشوار و در زیر چنین تهاجم روحی و روانی بود که مردم حماسه آفریدند و این حماسه تا ساعت 2 بامداد روز شنبه و در زیر نگاه دوربین خبرنگاران بین المللی به تصویر کشیده شد و به جهان مخابره گردید. 

در این رویارویی نابرابر، مردم پیروز میدان بودند، پای صندوق رأی آمدند، مشارکت کردند، حقیقت قدرت خود را به جهانیان نشان دادند، به دشمنان و ایادی نفوذی آنان در داخل پشت کردند و نشان دادن با همه    دل خوری‌ها و گلایه‌ها و شِکوه‌ها، حاضرند باز فرصتی دیگر به حاکمیت داده تا دولت جدید بتواند: مطالبات انباشته شده را پاسخ دهد، اعتماد آسیب دیده را بازسازی کند، باورهای مردم را باور و احترام گزارد، فرصت‌های را در خدمت به مردم ارج نهد و به سادگی از کف ندهد، امید هایشان را زنده و احیا نماید و...

        

این یادداشت را از باب احترام برای مردمی نوشتم که با آمدنشان به جمهوریت نظام آبرو و حیات دادند و دشمنان این آب و خاک را خار و خفیف کردند تا هم جمهوریت با اقتدار به راهش ادامه دهد و هم دشمنان بدانند این مردم پایه و اساس و ریشه جمهوریت هستند و تا این مردم هستند جمهوریت برقرار و انقلاب اسلامی پرصلابت تلوتلو می‌کند و در منطقه و جهان با قدرت جولان می دهد.

 انصافا که به تعبیر رهبرمعظم انقلاب روز جمعه متعلق به مردم بود و مردم میدان دار و صحنه گردان اصلی در آن روز بودند و باز به استناد به پیام امروز ( شنبه 29 خرداد ماه 1400) رهبرمعظم انقلاب در تجلیل ازحضور حماسی و شورانگیز ملت ایران در انتخابات ۲۸ خرداد؛ پیروز بزرگ انتخابات ملت ایران است، هیچ‌چیز نتوانست بر عزم مردم فائق آید. حال که رهبر معظم انقلاب جبهه سپاس بر خاک می‌ساید و خداوند علیم و قدیر را شکر بی‌پایان می‌گزارد و از ملت با وفا قدردانی بعمل می‌آورد نیکو و زیبا آنست که پیروز انتخابات نیز چنین عمل نماید.


دکتر اسدالله افشار

صاحب این قلم ضمن تبریک به جناب رییسی که توانسته است با 17 میلیون و 926 هزار و 345 رأی حائز مقام اول و از طرف مردم عزیزمان امانت‌دار دستگاه اجرایی و به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شوند[1] یادآور می‌شود؛ فرصت خدمتگزاری به کشور و ملت را قدر بدانید و با پاسخگویی به مطالبات به حق مردم، امید و اعتماد را به آنان باز گردانید. این مردم شایسته دریافت بهترین خدمات از سوی جناب عالی و دولت محترم شما هستند. روح مردم زخمی است، التیام این زخم‌ها کاری سختی نیست، کافی است به آنان توجه کنید و صادقانه آرزوهای کوچکشان را که روزی رؤیاهایشان بود برآورده شود، این مردم چیز زیادی از شما نمی‌خواهند، آنان شغل می‌خواهند، مسکن می‌خواهند، رفاه در حد یک زندگی معمولی می‌خواهند، مایحتاج زندگی می‌خواهند، آرامش می‌خواهند، احترام می‌خواهند، مهر و وفا و صداقت می‌خواهند. این مردم شما را در کسوت لباس روحانی که سید هم می‌باشید، رفتار علی(ع) را می‌خواهند. این مردم تحقق وعده‌های انتخاباتی شما را مطالبه دارند همان ها که رهبر معظم انقلاب مطالبه دارند.

 
پی‌نوشت:

[1] - عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، عصر امروز (۲۹ خرداد) با حضور در جمع خبرنگاران، آمار نهایی انتخابات ۱۴۰۰ را اعلام کرد.

رحمانی فضلی گفت:  از کل واجدین شرایط حضور در انتخابات که 59 میلیون و 310 هزار و 307 نفر بودند، کل آراء مأخوذه 28 میلیون و 933 هزار و چهار نفر بوده است که مشارکت 48/8 را نشان می‌دهد. 

وی ادامه داد: آقای سید ابراهیم رئیسی با 17 میلیون و 926 هزار و 345 رأی حائز مقام اول و از طرف مردم عزیزمان امانت‌دار دستگاه اجرایی و به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شدند.

وزیر کشور افزود: آقای محسن رضایی میرقائد 3 میلیون و 412 هزار و 712 رأی کسب کرده است و آقای عبدالناصر همتی 2 میلیون و 427 هزار و201 رأی بدست آورده است. 

رحمانی فضیل ادامه داد: آقای سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نیز 999718 رأی بدست آورده است و بقیه آراء، باطله محسوب می‌شود که 3726870 رأی را شامل می‌شود. (باشگاه خبرنگاران جوان. 29 خرداد ماه 1400- کد خبر: ۷۷۹۳۸۵۳)


دکتر اسدالله افشار 


دسته بندی: اجتماعی / اسلاید شو / جالب
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید