دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اسلاید » روحانی: امروز همه اقیانوس ها محل فعالیت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی هستند+فیلم

روحانی: امروز همه اقیانوس ها محل فعالیت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی هستند+فیلم

0
365
کد خبر: 69124
رئیس جمهور گفت: امروز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تنها به خلیج فارس و دریای عمان تعلق ندارد و همه اقیانوس‌ها در چارچوب مقررات بین المللی، محل فعالیت آن است.



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میار»، آقای روحانی در مراسم بهره برداری از طرح‌های ملی وزارت دفاع با تبریک به مناسبت بهره برداری از این طرح‌های ملی افزود: امروز کار بسیار بزرگ و عظیمی را وزارت دفاع به پایان رساند و ناوشکن دنا و ناو مین شکار را در اختیار نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار داد.
رئیس جمهور گفت: نیروی دریایی همواره یک نیروی پرتوان و قدرتمند ما از آغاز انقلاب اسلامی تا امروز بوده است.

آقای رو حانی افزود: مردم ما به یاد دارند که در جنگ تحمیلی هشت ساله نیرو‌های دریایی ارتش ظرف ماه‌های اولیه نیروی دریایی عراق را منهدم کرد و بعد از دو سه ماه در آب‌های خلیج فارس شناوری به نام شناور عراقی دیده نشد.
رئیس جمهور گفت: نیروی دریایی و نیروی هوایی تنها دو نیرویی بودند که در سال پایانی جنگ مستقیماً با ارتش آمریکا روبرو شدند یعنی در هشت سال دفاع مقدس جنگ ما با متجاوزین جهانی بود به ظاهر جنگ ما در زمین با صدامیان و عفلقیان بود، اما نیروی هوایی و دریایی علاوه بر مواجهه با متجاوزان در خلیج فارس با نیروی دریایی و هوایی آمریکا روبرو شدند.

آقای روحانی افزود: از سال ۶۷ تا امروز یعنی حدود ۳۳ سال نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از آب‌های خلیج فارس، از آب‌های سرزمینی مان و از آب‌هایی که تعلق به منافع ملی ما دارد و در آب‌های بین المللی، به خوبی حراست و حفاظت می‌کند.

رئیس جمهور گفت: امروز می‌بینیم که نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران از دریای عمان حرکت می‌کند، اقیانوس هند را پشت سر می‌گذارد در اقیانوس اطلس حرکت می‌کند و قادر است مسیر طولانی هزاران کیلومتری دریا را بدون اینکه نیازمند باشد در بندری برای آب، غذا و یا حتی سوخت پهلو بگیرد با خودکفایی کامل و با لجستیک همراه می‌پیماید.
وی اضافه کرد: این قدرت بزرگ ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیرو‌های مسلح است که امروز دنیا به خوبی مشاهده می‌کند.

تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید