چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اسلاید شو » چرا شرکت در انتخابات یک وظیفه ملی است؟!

چرا شرکت در انتخابات یک وظیفه ملی است؟!

0
204
کد خبر: 68800
در عصری که دموکراسی حرف اول را می‌زند مشارکت مردم در سرنوشت خویش یک ضرورت انکارناپذیر است.

پایگاه خبری تحلیلی «میار»، در عصری که دموکراسی حرف اول را می‌زند مشارکت مردم در سرنوشت خویش یک ضرورت انکارناپذیر است. گاه سؤال می‌شود که حضور مردم در انتخابات چه دستاوردی برای یک ملت می‌تواند داشته باشد؟
پاسخ را از چند جنبه می‌توان بیان کرد:

۱. مشارکت مردم در  انتخابات یکی از مبانی مهم قدرت کشورهاست.
حضور انبوه مردم در انتخابات از پایه‌های اقتدار یک کشور محسوب می‌شود.
مشارکت سیاسی بالای مردم در امور کشور تولید قدرت ملی می‌کند. قدرت ملی که افزایش پیدا کرد آسیب‌ها و تهدیدها کم‌تر می‌شود.

۲. انتخابات فرصتی جدید برای ایجاد مطالبات مردم است. مردم با حضور خود در انتخابات و گزینش فرد مورد نظر پیگیر مطالبات خود می شوند و از این رهگذر می‌توانند به بهبود زندگی خود در ابعاد مختلف کمک کنند.
البته لازمه دستیابی به این هدف انتخاب درست و دقیق و شخص اصلح است.

۳. افزایش سطح مشارکت مردم در انتخابات، کشور را از آسیب‌پذیری در برابر تهدیدات داخلی و خارجی حفظ می‌کند. مشارکت انبوه مردم بسان سدی محکم و بنیانی مرصوص در برابر هر نوع تهدید دشمن است.
پیام روشن هر مشارکت گسترده به معنای بی‌تأثير کردن تحریم و تهدید دشمن است.
بدین معنا وقتی دشمن لجوج، مردمی را با هدف بدبین کردن مردم و حتی شوراندن آن‌ها علیه نظام، تحریم اقتصادی می‌کند، مردم با حضور خود در انتخابات عملا بی‌تاثیری تحریم و تهدید دشمن را به رخ او می‌کشانند و موجب ناامیدی دشمن در تداوم تهدیدات و تحریم‌هایش خواهد شد.
مقام معظم رهبری در ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ در باره اهمیت حضور پرشور مردم در انتخابات فرمودند؛
حضور پرشور مردم در انتخابات تأثیر زیادی در قوت و توانایی‌های دولت منتخب دارد و موجب افزایش آبرو، امنیت و قدرت بازدارندگی کشور می‌شود.
به همین دلیل است که یکی از راهبردهای دشمن در آستانه انتخابات دلسرد کردن مردم نسبت به حضور در انتخابات است. کافی است در همین ایام سری به رسانه‌های بیگانه و مزدوران آن‌ها در داخل بزنید.

۴. مشارکت انبوه مردم باعث عزت و ایجاد اتحاد و انسجام ملی می‌شود، با این توضیح که ملت با حضور خویش بیش‌تر احساس همدلی و اخوت و همبستگی می‌کند. این امر منجر به عبور بهتر کشور از مشکلات خواهد شد.

۵. مشارکت بالای مردم در انتخابات موجب عزت بین‌المللی و اقتدار در صحنه جهانی خواهد شد. با حضور گسترده مردم در سرنوشت خویش، در چشم جهانیان چنین ملتی متحد، قدرتمند و آگاه مورد توجه قرار خواهد گرفت و قدرت چانه‌زنی کشورش در سطح بین‌المللی به مراتب افزایش پیدا خواهد کرد.

۶. شرکت در انتخابات موجب احساس تعلق بیش‌تر به کشور می‌شود و در نتیجه مردم حاضرند با تمام توان از کشور خویش در برابر تهدیدات خارجی ایستادگی کنند. به معنای دیگر مشارکت در انتخابات به معنای دلدادگی بیش‌تر نسبت به کشور است. ملتی که نسبت به کشور خود علاقه‌مند باشند دشمن را از دست‌اندازی به کشور ناامید می‌کنند.
سخن آخر اینکه؛ مشارکت اندک در انتخابات دشمن را امیدوار می‌کند او را برای تشدید فشارها و تهدیدها تشویق و تشجیع می‌کند. کسانی که به بهانه‌های مختلف بر طبل کاهش مشارکت می‌کوبند تردیدی وجود ندارد که در جبهه دشمن نقش ایفا می‌کنند.

دکتر نصرالله شفیعی

چرا شرکت در انتخابات یک وظیفه ملی است؟!
دسته بندی: اسلاید شو / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید