جمعه، 15 تیر 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » مردم! بیدار باشیم و با آگاهی و مطالبه گری انتخاب نماییم

مردم! بیدار باشیم و با آگاهی و مطالبه گری انتخاب نماییم

0
237
کد خبر: 67952

بالاخره پس از چند ماه حدس و کمان و تب داغ این که چه شخصیت‌های سیاسی معروفی پا به عرصه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خواهند گذاشت،

مردم! بیدار باشیم و با آگاهی و مطالبه گری انتخاب نماییم

پایگاه خبری تحلیلی «میار»، بالاخره پس از چند ماه حدس و کمان و تب داغ این که چه شخصیت‌های سیاسی معروفی پا به عرصه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خواهند گذاشت، این تب و حدس و کمان چند روز پیش با اتمام مهلت قانونی ثبت نام نامزدها، پایان یافت تا پس از اعلام نظر شورای نگهبان، تأیید شدگان در چارچوب قانون به تبلیغات و ارائه برنامه‌ها خود بپردازند و طبق روال هر 4 سال یکبار از فرصت پیش آمده استفاده کنند شاید شاهین اقبال بر دوششان بنشیند و خدای ناکرده کاری برای این ملت تحت فشار و بریده از سیاست سیاست بازان متظاهر فریبکار از سوی ایشان انجام شود. 


بگذارید صریح سخن بگویم مردم دیگر برایشان فرقی نمی‌کند رییس جمهور منتخب اصولگرا باشد یا اصلاح‌طلب، چپی باشد یا راستی و یا... چون خاطرات خوشی از دوران حاکمیت ایشان ندارند. هرچه سختی و فشار از سوی هر دو جریان بر گرده مردم آمده به ضرر مردم بوده و موجب آزردگی خاطر شریف ملت مظلوم ایران گشته است. تورم کمرشکن، گرانی افسارگسیخته، بیکار­ی­های ویرانگرِخانه خراب کن، غارتِ سرمایه‌های ملی، شیوع و گسترش انواع فسادها، ارتشا، اختلاس، ارایه آمارهای دروغین خلاف واقع، خشک کردن ریشه‌های فرهنگی و آموزشی اصیل این مرز و بوم و... چگونه توقع داریم مردم با نشاط باشند و با شور و شعف وارد این انتخابات مهم شوند. 


مردم به هرکه اعتماد کرد و به برنامه‌های اعلامی نامزد مورد نظر رأی داد جز نامردی چیزی عایدش نشد و هر چه دید بی­کفایتی بود و بی لیاقتی و بازگشت به عقب و عدم سامان یابی اوضاع اقتصادی و رفاهی جامعه و البته پر شدن جیب برادران و اقوام درجه یک حضرات مسئولین که از روی این ملت خجالت نکشیده و نمی‌کشند و با گستاخی و پررویی تمام، باز نامزد انتخابات این دوره می‌شوند و با هنرمندی در جلوی دوربین بغض کرده و اشک تمساح می‌ریزند!  نمی‌دانم چرا این شیفتگان پول و مقام دست از سر این ملت و کشور بر نمی‌دارند و چرا احساس می‌کنند فقط آن‌ها می‌توانند مشکلات این مردم را حل کنند. 


42 سال کافی نیست این کشور را با مدیریت غلط خود به قهقهرا برده‌اید و نفس مردم را بند آورده‌اید و به احدی جز خودتان و بله قربان گویانتان فرصت خدمت نمی‌دهید. رهبر معظم انقلاب دیگر چگونه بگوید میدان را به جوانان بدهید. عتاب می‌کند، خطاب می‌کند، به روی مبارک خود نمی‌آورید! به چه آیینی هستید به همان آیین؛ میدان و صحنه را به جوانان واگذار کنید، خسارات شما به این کشور و هدر دادن  سرمایه‌های ملی و بومی کشور، جبران ناپذیر گشته است، به خاطر ایران و ایرانی خود را بازنشسته کرده و بگذارید فرزندان جوان خوش فکر و توانمند و تحصیلکرده این آب و خاک که عشق به ایران و اسلام دارند، کشور را از این معضلات و بحران‌ها و چالش‌ها با جسارت و دور اندیشی خارج سازند. بپذیرید دوران شما تمام شده است. شما همین هستید. ملاحظه کار، عافیت طلب، باندباز و جناح باز، منفعت پرست، فرصت سوز، نخبه کش، متظاهر فریبکار، زبان باز و چند رو، فامیل باز و ضد شایسته سالاری و ...  


درست است جامعه تا به امروز به دلایل واضح و معلوم، از شور و شعف انتخاباتی برخوردار نیست و میلی به این انتخابات نشان نداده است اما یقین دارم این مردم در وقت خود حماسه خواهند آفرید و ایران را سربلند خواهند نمود تا ایرانی دشمن شاد نگردد. من به این مردم اطمینان دارم و می‌دانم به وقتش ، وظیفه اخلاقی و ملی خود را انجام خواهند داد و دیگر به کسانی که چند بار آزموده‌اند رأی نخواهند داد زیرا می‌دانند آزموده را آزمودن خطاست و حاضر نیستند برای چندمین بار باز از یک سوراخ گزیده شوند. 


من رجاء واثق دارم مردم برای یک تغییر بنیادی به صحنه خواهند آمد و رهبر معظم انقلاب را تنها نخواهند گذاشت و با انتخاب درست و بجای خود، اوضاع نابسامان کشور را سر و سامان خواهند داد تا شکوفه‌های رشد و پیشرفت و تعالی ببار نشیند و شاخص‌های توسعه در این کشور، با شور و نشاط ملی همراه با شکوفایی‌های اقتصادی، درخشان و ظاهر گردد تا مردم عزیز کشورمان دیگر شاهد این همه رنج و آسیب‌های اجتماعی نباشند و بعد از چند دهه آب خوش و گوارا از گلویشان پایین برود و با امید به آینده و تأمین مناسب مایحتاج زندگی انسانی خود؛ خجالت زده خانواده‌های خویش نباشند و بدون دغدغه جلوی ایشان سرفراز گردند و بتوانند به پدر و همسر بودن خود افتخار کرده و ببالند. بلاشک حاکمیت در حفظ این جایگاه و تأمین نیازهای اولیه زندگی شهروند خود مسئول است و در صورت کم کاری و عدم توفیق در این زمینه باید پاسخگو باشد و اگر هر گونه انحراف و آسیب در این زمینه به خانواده‌ها وارد شود، انگشت اتهام به سوی حکومت است. این امر مهمی است و باید رییس جمهور منتخب به عنوان مقام مسئول در این خصوص پاسخگو باشد و از زیربار این مسئولیت خطیر شانه خالی ننماید چرا که بی اعتنایی به امور مردم خیانتی است که از سوی هرفرد مسئولی صورت پذیرد زشت، مذموم و قابل پیگرد است و باید خاطی مسئول بازخواست و مجازات شود.     


به خود و مردم عزیزم توصیه و سفارش می‌کنم مراقب باشیم و به کسی رأی دهیم که: 

1- با برنامه و طرح‌های قابل اجرا آمده باشد. 

2-  به قانون اساسی اعتقاد داشته باشد.

3- مطیع قانون باشد و به آن عمل کند و احترام ‌گذارد.

4- حاشیه ساز و جنجال آفرین نباشد.

5- اهتمام به حقوق شهروندی داشته باشد و در همه ابعاد آن را عملیاتی کند.

6- مردم را به مفهوم حقیقی باور داشته باشد؛ خودش را وقف مردم نماید و مشکلات اقتصادی، رفاهی، فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و بهداشتی- درمانی  آنان را در اسرع وقت حل کند.

7- غوغا سالارنباشد، حرمت‌ها را رعایت کند، عوام فریب نباشد.

8- عاقل ، کارآمد ، مدیر و مدبر ، اخلاق مدار و دین مدار، متعهد و مسئولیت پذیر باشد. 

9- عرق ایران را داشته باشد و قلبش برای ایران و ایرانی بتپد و جانش را فدای این آب و خاک نماید. 

10- فسادستیز باشد. فاسدان را در هر رده و در هر درجه از رفاقت و خویشاوندی از خود دور کند و تبری بجوید. 

11- منافع ملی را پاس بدارد و بر سر منافع ملی با احدی سازش ننماید و برای حقوق ملت و منافع ملی این سرزمین از هیچ خدمتی دریغ نورزد حتی اگر شده از آبرو و جان خود مایه گذارد تا به منافع و حقوق ملی آسیب و خدشه ای وارد نگردد. 

12- به اصول، آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب وفادار باشد.

13- مقام و مسئولیت را نوعی غنیمت جنگی محسوب ننماید تا مناصب و مسندهای سیاسی و حاکمیتی را  بین فامیل، دوست، آشنا و هم باندی های خود توزیع کنند. 

14- مراقب باشیم به دام دوقطبی‌های کاذب و طراحان بحث‌های انحرافی گرفتار نیاییم؛ همان‌هایی که کشور را در این 8سال اخیر معطل برجام و مذاکره نمودند و کشور را با همه مشکلات و معضلاتش؛ گل و بلبل معرفی و گفتند اگر ما نبودیم کشور را قحطی فرا گرفته بود! و اگر در سایر زمینه‌ها هم موفق عمل ننموده اند تقصیر میدان بوده که دیپلماسی را بایکوت کرده است! کاش حضرات کمی انصاف و حیا داشتند و با پررویی این چنین شکست‌های خود را در عرصه مدیریتی به کشور و انقلاب و مردم تحمیل نمی‌کردند و ناکارآمدی خود را به میدان که آبروی منافع ملی ایران شد و اقتدار منطقه‌ای و بین المللی برای کشور آفرید؛ منتسب نمی‌نمودند!

دکتر اسدالله افشار

جان کلام این که؛ مردم بیدار باشیم و با آگاهی و مطالبه گری انتخاب نماییم. دوران با چشمان بسته انتخاب کنیم تمام شده است. به حرف و سخن هیچ حزب و جناحی و دسته و شوی سلبریتی‌ها که به دنبال منافع خود در انتخابات هستند گوش ندهید. با معیارهای خود و برنامه و اهداف نامزدهای منتخب، فرد مورد نظر را انتخاب کنید و تأکید می شود فریب افکار پوپولیستی منتخبان را در دوران تبلیغات نخورده و بازیچه افکار مسخ شده آنان قرار نگیرید. خودتان باشید و خودتان. بدانید که حق ندارید و حق نداریم بار دیگر اشتباه کرده وکسی را انتخاب کنیم که بعدها در خلوت باندی و جناحی خود به ریش همه ما بخندند.


در این مسیر قدم بر داریم و تا روز انتخابات که 28 خرداد ماه 1400 می‌باشد؛ دقت کنیم، دقیق باشیم و یاریگر ایران و رهبر معظم انقلاب، او که این روزها تنهاست و باید برای ایران مقتدر و احیای امپراطوری عظیم ایران کنارش باشیم و لحظه ای از ایشان فاصله نگیریم.

زنده باد ایران و در اهتزاز باد پرچم با عظمت اقتدار مردم ایران بر فراز قلل جهان. 



دکتر اسدالله افشار
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید