پنج شنبه، 24 خرداد 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » مردم عزیز! در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیدار باشیم

مردم عزیز! در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیدار باشیم

0
229
کد خبر: 67597

براساس اطلاعیه ستاد انتخابات کشور؛ ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری از ساعت ۸ صبح روز سه شنبه مورخ ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ آغاز و تا پایان وقت اداری روز شنبه مورخ ۲۵ اردیبهشت۱۴۰۰ ( به مدت ۵ روز) ادامه می‌یابد و دیگر بازار حدس و گمان این که فلانی می‌آید یا  نمی آید از رونق خواهد افتاد و مشخص می‌شود چه کسانی داوطلب انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری خواهند شد تا با توجه به شرایط قانونی و سوابق حقیقی و حقوقی داوطلب، از سوی مراجع قانونی تعیین صلاحیت گردند و به چرخه انتخابات ورود نمایند. در هر صورت از21 اردیبهشت1400 باید منتظر ثبت نام داوطلبان باشیم تا ببینیم چه درصدی از افرادی که در شبکه‌های اجتماعی اسامی ایشان برای نامزدی مطرح بوده است حضورشان جدی می باشد و عزم  شرکت در انتخابات سیزدهم را دارند. 

مردم عزیز! در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیدار باشیمپایگاه خبری تحلیلی «میار»، نگارنده لازم می‌داند با عنایت به حساسیت این انتخابات و بنا به عدم موفقیت جناب روحانی در تحقق برنامه‌هایی که با آن کلید معروفش به مردم  وعده داده بوده است؛ نکات ذیل را در باب انتخابات سیزدهم با مردم عزیز ایران مطرح نماید:

1- باید اذعان داشت فضای جامعه و مردم هنوز انتخاباتی نشده است و این بی میلی و بی رغبتی به عملکرد ضعیف و مأیوس کننده دو دوره دولت جناب روحانی و شخص ایشان باز می‌گردد. مردم از ناکارآمدی مسئولان، از ناتوانی ایشان در مهارکردن تورم لجام‌گسیخته، تبعیض‌ها، فسادها، رانت‌های بی‌حساب ‌وکتاب، حقوق‌های نجومی، دروغ‌ها و فریب‌ها، وعده‌های عملی نشده، شلختگی فرهنگی، بی‌سامان بودن اوضاع بهداشت و درمان، بیکاری، ناموفق بودن در امر اشتغالزایی و کارآفرینی، گسترش و توزیع فقر، فرصت سوزی و اتلاف وقت در خصوص برجام و گره زدن آن با حل مشکلات اقتصادی کشور، غفلت در امر تولید ملی و عدم تکیه بر توان داخلی و صدها معضل کوچک و بزرگ که باعث شد سفره اقتصادی و رفاهی و بهداشتی و درمانی مردم در طی این 8 سال کوچک و ضعیف شود و نسبت به توانمندی حاکمیت در حل مشکلات کشور خاصه اقتصادی، دلسرد گردند و نگاه مثبتی نداشته باشند. 


2- فضای سردِ بی روح این روزهای منتهی به انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، محصول عملکرد جناب روحانی و کابینه محترم ایشان است. من به نوبه خود به ایشان صمیمانه تبریک می‌گویم که توانستند مردم خون گرم و امیدوار ایران را نسبت به آینده بدبین نمایند و توانمندی مدیریت کلان حاکمیت را در کمال شرمندگی زیرسئوال ببرند و خم به ابروی مبارک خود نیز نیاورند و با جسارت مثال زدنی که از خود ایشان این ژست‌ها برمی آید بگوید اگر ایشان و دولت وی نبودند مردم از قحطی می‌مردند و به جان هم می‌افتادند. چه اعتماد بنفسی. گویا باور ندارند با روح و روان مردم چه کرده‌اند! ترا بخدا بس است جناب روحانی؛ لطفا خواهش می‌کنیم تا پایان دوره ریاست جمهوری خود یعنی تا 17مرداد ماه سخن نگویید تا مردم ریکاوری کرده خودشان را بیابند و با روحیه و انگیزه در انتخابات شرکت کنند. توصیه امثال بنده به جناب عالی و معاون اول محترمتان این است که دیگر افاضه و درافشانی نفرمایید تا جامعه آرامش پیدا کند و ببینند با خود و حاکمیت چند چند هستند و آیا افرادی که پا به عرصه انتخابات گذاشته‌اند عُرضه سد شکنی دارند تا شوق و شور و امید را با صداقت و شفافیت و به دور از فریب افکار عمومی به جامعه و مردم هدیه نمایند. 


3- حضور مردم در انتخابات و انتخاب اصلحِ مردم را باید از دستاوردهای استراتژیک تلقی نمود که مستقیما در انسجام ملی و امنیت ملی نقش ایفا می‌نماید و به طور قطع مشروعیت نظام اسلامی و انقلابی ایران را پر رنگ تر از گذشته به نمایش گزارده و موجب تقویت مواضع بین‌المللی ایران در مواجه با قدرت‌های جهانی در حل مشکلات منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای می‌گردد؛ بنابراین مردم بدانند در سایه هوشمندی آنان و ارتقای مشارکت ایشان است که کشور از خطراتی که در کمینش می‌باشد در امان خواهد ماند و هیچ بیگانه و نفوذی‌ای نمی‌تواند به وحدت و تمامیت ایران زمین چشم طمع داشته باشد. داوطلبان با برنامه‌های مدون و علمی و مواضع صادقانه خود؛ می‌توانند نقش اساسی در این زمینه ایفا نمایند و موجب ارتقای مشارکت مردم در عرصه انتخابات سیزدهم شوند. 


4- به مردم عزیز می‌گویم با انتخابات قهر نکنید. در انتخابات حضور پیدا کنید و فردی را که هوشمند است، عالم و متخصص و متعهد دلسوز است، دل در گرو مردم و پیشرفت کشور دارد، فساد ستیز و از جنس مردم می‌باشد و عوام فریب نمی‌باشد و مواضع استکبار ستیز دارد و وفادار به قانون اساسی و کشور ایران و آیین مبین اسلام است به اصلح انتخاب نمایید؛ او را یاری و مدد رسانید تا برنامه‌هایش را عملیاتی نماید و چنان چه از اعتماد شما سوء استفاده نمود و از انجام وعده‌های داده شده‌اش ناتوان جلوه نمود، در خلع قانونی او کوتاهی نکیند و تیغ تیز شمشیر پرسشگری و مطالبه گری خود را بالای سرایشان آماده نگه دارید تا بداند شما در مسئولیت خواهی از وی و کابینه اش جدی هستید و در این زمینه مماشات نکرده و قصور روا نخواهید داشت. کاری که با روحانی نکردیم باید بعد از این با رؤسای جمهور دیگر و کابینه‌های ایشان و هر مسئولی که طبق قانون اساسی دارای مسئولیتی است باید انجام دهیم تا فکر نکنند به این سادگی رها خواهند بود و اگر نشد، نشد و مردم هم آن ها را بدون بررسی و سئوال خواهند پذیرفت. 


5- به مردم عزیز می‌گویم جدی باشیم، حسابرسی کنیم و روزنه‌های فرار افرادی را که به مسئولیت می‌رسند و از ما مردم رأی گرفته‌اند و حالا به مسند مسئولیت و قدرت نشسته‌اند و نمی‌خواهند در رابطه با مسئولیت و وعده‌های داده شده خود پاسخگو در پیشگاه ملت باشند؛ مسدود سازیم تا دیگر بی‌ظابطه کسی از روی تفنن و باری به هرجهت دنبال بازی دادن احساسات ملت داوطلب نشوند تا بخواهند چندصباحی در پست‌های حاکمیتی خسارات مادی و معنوی فراوانی را به گرده جامعه و ملت تحمیل نمایند و بعد هم بگویند نشد خداحافظ و به ریش ملت و قانون این ملت بخندند. 


6- دوران مسئولیت گریزی تمام شده است و باید رییس جمهور و همه مسئولان کشور در برابر ناکارآمدی خود پاسخگو باشند و نسبت به عملکرد خویش که منافع ملی و امنیت ملی را نادیده گرفته و با حقوق ملت و رفاه مردم و بهداشت و فرهنگ و آموزش آنان و سرنوشت فرزندان این مرز و بوم قصور نموده و بازی کرده‌اند، جوابگو باشند و در صورت تقصیر نیز محاکمه شوند تا درس عبرتی برای سائرین باشد تا بدون ارزیابی از خود و از توان خویش وارد عرصه مسئولیت پذیری نشوند که با سرنوشت یک کشور و احساسات پاک یک ملت  و آمال و آرزوهای کوچک و بزرگ  ایشان به راحتی بتوانند بازی کنند و آخر الامر هم راه خودشان را جدا کرده به امور گل و بلبل خود بپردازند.   

    

دکتر اسدالله افشار

مردم عزیز بیدار باشیم، به تبلیغات‌های واهی از سوی هر جریان و هرجناحی گوش ندهیم، گول پروپا گاندای سلبریتی‌ها را نخوریم، خودمان باشیم و خودمان، مشارکت کنیم، انتخابات خوبی را رقم زنیم، انتخاب خوبی را انجام دهیم تا کشور با این انتخاب مهم و استراتژیک بر ریل رشد، پیشرفت، توسعه، عزت ملی، نظام‌سازی و تمدن سازی حسب بیانیه گام دوم انقلاب که مقام معظم رهبری برای کشور ترسیم نموده‌اند، قرار گیرد.

عمری بر صاحب این قلم باشد تا روز انتخابات باز نکاتی را در باب انتخابات سیزدهم ریاست جمهوری نوشته و با مردم خوب کشورم در میان خواهم گذاشت.  

زنده باد پرسش گری و مطالبه گری مردم ایران.  



دکتر اسدالله افشار
دسته بندی: اجتماعی / اسلاید شو / جالب
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید