جمعه، 14 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » فرهنگی » شبکه های اجتماعی » شهید چمران: می خواهیم قدس به پرستشگاه مومنین عالم مبدل شود

شهید چمران: می خواهیم قدس به پرستشگاه مومنین عالم مبدل شود

0
156
کد خبر: 67431
همزمان با روز جهانی قدس صفحه رسمی شهید دکتر مصطفی چمران در اینستاگرام دست نگاشته ای منتشر نشده از این شهید والا مقام در باره قدس و آزادسازی فلسطین را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میار»، در این یاددشت که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و در لبنان به نگارش در آمده است، آمده:
از نظر تاریخی ، بیت المقدس مورد احترام مسلمانان است، قبله گاه مسلمانان بوده است .
از نظر سیاسی، یک سازمان معتقد به برتری نژادی می خواهد بر قدس سلطه پیدا کند، در خاورمیانه پایگاهی برای امپریالیسم شود، مرکزی برای ایجاد یک دین برتری نژادی برای بلعیدت نفت و کوبیدن انقلابیون منطقه گردد .

از نظر فلسفی، ما می خواهیم قدس به پرستشگاه مومنین عالم مبدل شود ، همه ادیان با آزادی بتوانند در آنجا عبادت کنند ، می خواهیم قدس و فلسطین را از زیر سیطره صهیونیسم و برتری نژادی، تعصب، خرافات بیرون آوریم، می خواهیم معیارهای انسانی را زنده کنیم ، می خواهیم انسان از زیر سلطه تعصب و استعمار و استثمار آزاد شود، عبادت خدا وسیله آزادی اوست .
قدس و فلسطین برای همه مسلمانان مقدس است و فقط مرتبط به فلسطینیان نمی باشد . قبله گاه همه مسلمانان بوده است ، و همه مسلمانان وظیفه دارند آنرا آزاد کنند .

شهید چمران: می خواهیم قدس به پرستشگاه مومنین عالم مبدل شود
از آنجا که قدس و فلسطین جنبه معنوی و روحی دارد ، محل نزول وحی و پیامبران است ، قبله گاه مسلمین بوده است ، بنابراین ادامه آزادی قدس و مبارزه در راه فلسطین و قدس باید با معنویت روبرو باشد، باید مکتبی باشد، هدفش خدا و راهش نیز خداگونه باشد. آزاد سازی یک محل روحی و مقدس باید توسط یک نیروی مومن و معنوی انجام شود .

دست نگاشته ای منتشر نشده از شهید دکتر مصطفی چمران در باره قدس و آزادسازی فلسطین، در لبنان و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، از مجموعه دست نگاشته های شهید چمران در بنبیاد شهید چمران .
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید