سه شنبه، 1 خرداد 1403
پایگاه خبری میار » فرهنگی » خاطرات علی مشهدی در "نوروز رنگی"

خاطرات علی مشهدی در "نوروز رنگی"

0
167
کد خبر: 65342
علی مسعودی کارگردان سریال نوروزی تلویزیون تأکید کرد: قصد داشتم با "نوروز رنگی" تلنگری بزنم به چیزهایی که فراموش شده، آن دوران چه بودیم و الان چه شدیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میار»، سریال "نوروز رنگی" از 30 اسفندماه به عنوان سریال نوروزی شبکه پنج سیما روی آنتن رفته است که تاکنون 10 قسمت از آن پخش و با استقبال مخاطبان همراه شده است. این سریال که به کارگردانی علیرضا مسعودی (علی مشهدی) و تهیه‌کنندگی اکبر تحویلیان ساخته شده، داستانی متفاوت از آخرین روزهای سال 1366 در حاشیه شهر مشهد است.

پیوند اتفاقات سریال با یکسری اتفاقات خاص اجتماعی در دهه 1360 از جمله ورود اولین تلویزیون‌های رنگی به خانه‌ها، دفاع مقدس، صمیمت‌ همسایه‌ها با یکدیگر و ... صحنه‌هایی نوستالژیک و در عین حال طنز را برای مخاطب ایجاد می‌کند. با گذشت بیش از یک هفته از پخش سریال‌های نوروزی از شبکه‌های مختلف سیما، جدیدترین نتایج نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملّی از برنامه‌ها و سریال‌های نوروزی تلویزیون اعلام شد.

براساس اعلام این نظرسنجی، سریال "نوروز رنگی" که از شبکه پنج سیما پخش می‌شود با 18.4 درصد مخاطب و رضایت 82.6 درصدی «در حد زیاد»، رکورد سریال‌های شبکه پنج از سال 1397 تاکنون را شکست. به عبارت دیگر، این سریال توانسته رکورد بیشترین تماشاگر و رضایت را در بین سریال‌های پخش شده از شبکه پنج سیما از سال 1397 تاکنون به خود اختصاص دهد.

در "نوروز رنگی" بازیگرانی نظیر رابعه اسکویی، جواد خواجوی، هادی عامل هاشمی، یوسف تیموری، شهرام قائدی، پریسا مقتدی، ماهان عبدی، شاهو رستمی، سیمین بهفر، الهه جعفری و حدیثه زارعی ایفای نقش می‌کنند و بازیگران جدید به نام‌های محمد اسلامی، سینا رازقی و حمیدرضا حافظ شجری حضور دارند.

خاطرات خود کارگردان از دوران زندگی‌اش

مخاطبی که سریال "نوروز رنگی" را می‌بیند مثل "پایتخت" و "نون‌خ" وارد فضای قومیتی جدید می‌شود؛ این بار نه مازندران و نه کُرد؛ بلکه مشهد مقدس. سریالی که علی مشهدی (علی مسعودی) خاطرات خودش را از دوران زندگی‌اش به رشته تحریر درآورد و حالا به مجموعه‌ای نوروزی تبدیل شده است. کمدی موقعیتی که جلوتر از کار قبلی علی مشهدی یعنی سریال "آخر خط" است. داستان اصلی این سریال در خانواده‌ای در حاشیه شهر مشهد اتفاق می‌افتد. رابعه اسکویی مادر این خانواده است و هادی عامل هاشمی پدر آن خانواده را ایفا می‌کند.

هر کدام از شهرهای ایران فرهنگ و آداب و رسوم منحصر به شهرشان را دارند و مشهد نیز از این قاعده مستثنی نیست و در این سریال سعی شده تا به فرهنگ و آداب و رسومی که در این شهر است پرداخته شود. البته علی مشهدی به عنوان نویسنده و کارگردان پا فراتر گذاشته و برای اولین بار صحنه‌هایی از حرم امام رضا(ع) در دهه 1360 را نیز به نمایش می‌گذارد.
منبع: تسنیم
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید