جمعه، 28 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اقتصادی » جهش اقتصادی نیازمند یک دولت جوان، متعهد و ایران دوست است

جهش اقتصادی نیازمند یک دولت جوان، متعهد و ایران دوست است

0
259
کد خبر: 64904
دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با اشاره به سیاست اشتباه ۸ سال اخیر دولت در دیپلماسی بیگانه‌محور، گفت: جهش اقتصادی نیازمند یک دولت جوان، متعهد و ایران‌دوست است.

به گزارش میار، فرشید پورحاجت با اشاره به نامگذاری امسال به نام  «سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: سال 1399 با همه سختی ها و دشواری ها به پایان رسید. علیرغم شعارها و سخنان دولتی‌ها گشایش چشمگیری در امر تولید و تقویت بخش خصوصی اتفاق نیفتاد.

وی افزود: بی جهت نیست که رهبر معظم انقلاب سال جدید و قرن نو خورشیدی را سال تولید،پشتبانی ها و رفع موانع نام گذاری کردند، چراکه استقلال و امنیت واقعی هر کشوری در داشتن تولید ثروت و سرمایه خلاصه می شود.

پورحاجت با بیان‌ این‌که اساس یک دولت ملت نیرومند را می توان در اقتصاد تولیدی و تقویت بخش خصوصی شناخت، تصریح کرد: طی چند دهه اخیر فارغ از هرگونه ارزش گذاری جناح بندی ،عموما دولت ها در تحقق اقتصاد تولید محور ناکام ماندند.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان تاکید کرد: اساس هرگونه توسعه‌ای چه در بعد اجتماعی،سیاسی و فرهنگی بستگی به توسعه زیرساخت‌ها، امکانات، تقویت نهادهای نیرومند اقتصادی تعریف و در یک کلام توسعه اقتصاد دارد. از سوی دیگر زیربنای پیشرفت،رفاه و آسایش هر جامعه ای اقتصاد تولید محور است.

پورحاجت یادآور شد: اما جوامع نفت خیز دچار نوعی اعتیاد خطرناک مزمن شدند و دولت‌ها به دلیل درآمدهای نفتی اصولا علاقه‌ای به اجرای سیاست های تشویقی و رفع موانع تولید ندارند.

وی اضافه کرد: ویژگی مهلک اقتصاد نفت محور گسترش دولت رانتی نفتی و اقتصاد تک محصولی است. جهش اقتصادی در چنین شرایطی که تمام ارکان های اقتصاد دولتی نفتی معتاد به طلای سیاه شده و همچون خونی در رگ های اقتصاد دولتی است نیازمند یک اراده و عزم راستین و استفاده از نیروهای جوان ،متعهد و ایران دوست است.

وی با اشاره به این‌که امروز نیاز به یک خانه تکانی اساسی پیش از پیش احساس می شود، اظهار کرد: همانگونه رهبر معظم انقلاب فرمودند یک دولت جوان با انگیزه می‌تواند در جهت رفع موانع تولید،بهبود فضای کسب و کار،ایجاد و تدویت یک سیاست راهبردی منطقه ای ایران گرا محور و دیپلماسی فعال به خصوص در امر ترانزیت کالا و انرژی منویات ایشان را محقق سازد.

وی افزود: دولت آینده ایران راهی ندارد مگر تغییر اساسی در نگاه های راهبردی و استراژیک. تقویت تولید و جهش اقتصادی امکان پذیر است به شرطی که نخست جراحی بزرگ در دولت ایجاد کنیم. شفافیت،تضمین امنیت برای سرمایه گذار،ایجاد فضای رقابت منصفانه و کوچک کردن هر چه بیشتر اقتصاد دولتی خسته بی در و پیکر شرط اصلی رسیدن و تحقق اهداف بلندی چون جهش اقتصادی و تولید محور است.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان ادامه داد‌: قطعا ادامه وضع موجود دیگر به صلاح منافع ملی ایران نیست 8 سال سرنوشت ساز و مهم تنها با شعار و گفتار درمانی و دیپلماسی اشتباه بیگانه محور سپری شد نه تنها چرخ اقتصاد کشور نچرخید بلکه رکود اقتصادی بی سابقه ای را شاهد بودیم،بسیاری از کارفرمایان ورشکست و در نتیجه کارگران بیکار شدند،تورم و سقوط ارزش پول روی داد. بنابراین دولتی کلان نگر،توسعه گر و آشناتر با منافع ملی ایرانیان نیاز مبرم امروز ایران است.

وی تاکید کرد: دولتی سازنده و سختکوش که بتواند فارغ از هیاهوی های سیاسی و جناحی معطوف به امر ساختن ایران با آرمان بزرگ، دوباره می سازمت وطن باشد.
منبع:تسنیم
دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید