یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » فرهنگی » دین و اندیشه » به مناسبت 27 رجب؛ سالروز بعثت باشکوه حضرت محمد مصطفی(ص) / غربت بعثت در جامعه بشری!

به مناسبت 27 رجب؛ سالروز بعثت باشکوه حضرت محمد مصطفی(ص) / غربت بعثت در جامعه بشری!

0
218
کد خبر: 64263
پایگاه خبری تحلیلی میار؛ بیست و هفت رجب؛ سالروز بعثت انسانی بزرگ و شایسته است که خداوند او را برگزید تا جهان به واسطه او ازظلمت کده مادی رهایی یابد و بشریت نیز در سایه تعلیمات الهی او از زیر بار افکار پوسیده جاهلیتِ آغشته به اوهام و خیالات پوچ و بی اساس نجات پیدا و از بن بست خرافات ذهنی و اندیشه ای خارج شود تا هرگز محروم و ستمدیده باقی نماند و زیر بار ظلم، تبعیض های ناروا، بی عدالتی های گسترده سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و حقوقی نرود و سرنوشت خود را خود در دست گیرد و  بدست صاحبان قدرت و ثروت و سیاست بازان فریبکار و دغلباز نسپارد. آیا این بخش از اهداف بعثت در روزگار قدیم و جدید جامعه بشری تحقق یافته است؟ آیا جامعه بشری از زمان بعثت تا کنون از جهل، خرافات، اوهام و اندیشه های غلط مادی سراسر پراشتباه فاصله گرفته است؟ آیا جامعه بشری از گذشته تا به امروز و با توجه به همه پیشرفت های مادی در همه ابعاد زندگی خود توانسته است به درک درستی از ابعاد پیام های امیدبخش و زندگی ساز اهداف بعثت دسترسی پیدا کند و در آن مسیر گام بردارد؟ و هزاران سئوال دیگر که می تواند در این زمینه مورد پرسش واقع شود اما چه سود و چه حاصل که اوضاع امروز جهان حکایت از غربت بعثت در جامعه بشری دارد و باید در کمال ناباوری و شرمندگی اعلام نمود جامعه مدرنیته امروز بشری با همه زرق و برق هایش همان جامعه جاهلیت دوران قرون وسطی است با این تفاوت که این جاهلیت با تکنولوژی پیچیده تر و غامض تر گشته است و در چنین شرایطی ارزش ها و آرمان های رنگ باخته و آن چه مهم و فضیلت محسوب می شود مادی بوده و تفاخر و فخر فروشی؛ راز و  رمز بزرگی  و خوشبختی در جامعه تلقی می گردد  تا  جایی   که  طبقات اجتماعی را شکل داده و پایه گذار فاصله طبقاتی می گردد، چیزی که امروزه در جامعه جهانی و در سطح حاکمیت ها و حکومت ها شاهد شکل گیری، نضج و رشد آن هستیم.
به مناسبت 27 رجب؛ سالروز بعثت باشکوه حضرت محمد مصطفی(ص)آری جهان محتاج بعثت دیگری است تا بعثت محمدی را احیا و برپا نماید و این مهم قطعا با ظهور حضرت مهدی(عج) تحقق خواهد یافت و اهداف بعثت  به تمامی با بعثت مهدویت، جامعه بشریت را تحت تأثیر قرار خواهد داد و به تعبیری کام هزار ساله ما را شیرین خواهد نمود.

این بعثت با شکوه؛ انفجار نوری خواهد شد و تا اعماق قلب تاریکی و سیاهی نفوذ خواهد کرد  و با عظمت و اعجاز، عصر حاکمیت سیاهی و تباهی را در هم خواهد شکست و سایه شوم صاحبان قدرت و پول را که بر زندگی بشر افتاده است و ایشان را در تنگناهای فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی مرگبار قرار داده کنار خواهد زد تا بار دیگر اثبات نماید سنت الهی چه از منظر تاریخی و چه از منظر قانون طبیعت تحقق خواهد یافت و روشنایی و نور از اعماق ظلمت و تاریکی پیدا می شود همان گونه که از یأس و ناامیدی، امید متولد می گردد و از سیاهی سرمای سختِ زمستان، بهارِ سرسبز و خرم پا به عرصه حیات می گزارد.

دکتر اسدالله افشار
در هر صورت پیام روح بخش و عزت مدار بعثت خاتم النبیین حضرت محمد مصطفی(ص) بر کالبد افسرده و مرده جهان دمیده شد تا بساط ظلم و جهل بشری برچیده شود و آگاهی و دانایی بر انسان حکومت کند و اداره امور جامعه آنان بدست دانشمندان و علمای بافضیلت که خواهان آموزش، آگاهی، آرامش، سعادت، سربلندی، صلح، عدالت، رفاه، آسایش، بهداشت و... هستند قرار گیرد که متأسفانه این امر تا به امروز بنا به دلایلی که آشکار و پنهان است، تحقق نیافته و اوضاع جامعه بشریت در سراسر گیتی آشفته و نابسامان است. قتل ها، ترورها، کشتارها، غارت ها، رنج ها و آلام برجا مانده در زندگی بشر امروز مؤید ادعای نگارنده در این زمینه است.  امید است با ظهور منجی عالم بشریت و بعثت مهدویت، پیام های روح بخش بعثت نبوی هویدا و آشکار گردد و جهان طعم شیرین غریبانه این بعثت را پس از قرن ها با توجه به جفایی که به این بعثت؛ ناروا روا داشته اند، بزودی چشیده  و زندگی با صلح و صفایی را با محوریت عقل، آگاهی، ایمان و معنویت تجربه نماید و بر مدینه فاضله، سلام رستگاری دهد. این رستگاری بر بعثت دوستان و عاشقان رسول اکرم(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت مبارک و میمون باد.

دکتر اسدالله افشار
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید