شنبه، 16 تیر 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » تغییر رویکرد پروژه‌های شهری در پایتخت به انسان محور بودن؛ معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران خبر داد

تغییر رویکرد پروژه‌های شهری در پایتخت به انسان محور بودن؛ معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران خبر داد

0
158
کد خبر: 63698
معاون فنی و عمرانی تهران با اشاره به اینکه پروژه نیمه تمامی از دوره های قبل در پایتخت نداریم، گفت: رویکرد جدید این دوره از مدیریت شهری بر پروژه‌ها، رویکرد انسان محور بوده است.

به گزارش میار، صفا صبوری دیلمی در نشست خبری خود که در مرکز همایش‌های رازی برگزار شده بود، درباره ویژگی‌های مجتمع رازی اظهار داشت: این مجتمع فرهنگی در مجاورت برج طغرل احداث شده است و دارای مجموعه‌های متعددی از جمله گالری، رستوران، آمفی تئاتر، سالن روباز، سالن سینما و ... است.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های معاونت فنی عمرانی شهرداری تهران اتمام پروژه‌های نیمه کاره و نیمه تمام از سال‌های قبل بوده است به طوریکه این پروژه‌ها به این دوره از شهرداری به ارث رسیده است و بر همین اساس می‌توانیم ادعا کنیم پروژه‌هایی در این دوره به اتمام رسیده است که بیش از 11 سال مشکلات متعددی را برای ساکنان مناطق مختلف ایجاد کرده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران خاطر نشان کرد: البته دو پروژه دیگر در سال 1400 به بهره برداری می‌رسد و پرونده پروژه‌های نیمه تمام در این دوره از مدیریت شهری بسته خواهد شد.

وی ادامه داد: رویکرد جدید حوزه معاونت فنی و عمرانی براساس درخواست شورا و دستورات شهردار تهران رویکردی انسان محور خواهد بود که در حقیقت تبدیل شهر ماشین محور به انسان محور را در برخواهد داشت و این تغییر رویکرد از آن جا آغاز می‌شود که در این دوره با تعداد زیادی پروژه راهسازی، تونل سازی و ... مواجه بودیم که از حدود 80 سال قبل انجام شده است.

صبوری دیلمی در ادامه افزود: در حقیقت در تهران 550 کیلومتر بزرگراه برای سرعت بخشیدن به ماشینها داریم و این درحالی است که بعضا از پیاده راه مسیر گرفته ایم و به ماشینها داده ایم. این تفکر در 80 سال اخیر از عابرین مسیر را می‌گرفت و به ماشینها می‌داد. بنابراین رویکرد انسان محور پروژه های عمرانی شهر تهران را دگرگون می‌کند.

وی تاکید کرد: در حال احداث 1400 کیلومتر پیاده راه کامل با عنوان به راه در تهران هستیم. اگر این مهم محقق شود بخش عمده ای از مشکلات تردد پیاده در تهران حل خواهد شد.

معاون شهردار تهران در بخش دیگری از صحبتهای خود به احداث پروژه باغ راه حضرت فاطمه زهرا اشاره کرد و افزود: این پروژه از دو ماه قبل کار اجرایی آن آغاز شده و یکی از پروژه های کم نظیر در دنیاست که در محلات جنوبی پایتخت زخمی که مردم سالهای سال از آن آسیب دیده بودند را ترمیم می‌کند. همچنین در محدوده جنوبی تهران قطار از وسط محدوده شهری عبور می‌کرد که دولت به درخواست شهرداری قطار را به زیر زمین برد و مسیری به طول 9 کیلومتر از وسط شهر حذف شد. در این محدوده که عرض 30 متر ی دارد 54 هکتار باغ ایجاد خواهد شدو به این ترتیب بازآفرینی فضای شهری در محدوده ای که از نظر سرانه های شهری با محدودیت مواجهه است، ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: قطار از سال 91 به زیر زمین رفته ولی این پروژه در اختلافات دستگاه های مختلف مسکوت مانده بود و آسیبهای اجتماعی را ایجاد کرده بود. خوشخبتانه این اختلافات را حل کردیم و این پروژه که در سطح جهانی قابل طرح است بدون در نظر گرفتن هیچ فضای تجاری در این اجرایی خواهد شد. برای اجرای آن مسابقه بین المللی برگزار و 140 شرکت ایرانی و  خارجی در آن شرکت کردند تا طرح برنده مشخص شد.

صبوری دیلمی تاکید کرد: رویکرد جدید اجرای پروژه های ما قطعا صرفا ساخت اتوبان نیست هر چند در دو سال گذشته 18 کیلومتر اتوبان ساخته ایم اما ساخت اتوبان ها براساس طرح جامع و تفصیلی شهر تهران بوده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبتهای خود از افتتاح بخش غربی زیرگذر گلوبندگ در روزهای آینده خبر داد و افزود: بخش غربی این زیر گذر به زودی به بهره برداری می‌رسد و بخش شرقی ان نیز تا پایان تابستان سال آینده به بهره برداری می‌رسد پروژه ای که مردم را از زیر خیابان خیام عبور می‌دهد. 4 ست پله برقی دارد و 8 آسانسور د رآن تعبیه شده است بی تردید ایمنی و جان مردم در این دوره از هر چیزی مهمتر است لذا بخش غربی این پروژه که حدود 20 روز است آماده شده و منتظر دریافت گواهی استاندارد آسانسور است و تا تاییدیه استاندار اخذ نشود قطعا این پروژه افتتاح نخواهد شد.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود به موضوع کنترل و مدیریت آبهای سطحی در شهر تهران اشاره کرد و افزود: در تهران 7 رودخانه داریم اما دیگر شاهد آبگرفتگی و سیل در تهران نیستیم. کار شبانه روزی انجام شد تا دیگر در میدان آزادی شاهد آبگرفتگی نباشیم، این در حالی است که کل پرسنل حوزه معاونت 1300 نفر است و در چهار کارخانه آسفالت و یک کارخانه بتون نیز تعدادی نیرو  با مدل کارگری به کار گرفته شده است.

معاون فنی و عمرانی تهران در ادامه گفت: ما امروز دیگر آسفالت از بیرون از مجموعه خریداری نمی‌کنیم روز گذشته 6100 تُن تولید آسفالت توسط این 4 کارخانه داشتیم و بیش از 1.5 میلیون تُن آسفالت در تهران با ظرفیت همین 4 کارخانه مورد استفاده قرار گرفته و حداقل بیش از 300 میلیارد تومان صرفه جویی در این حوزه به همراه داشته است به این ترتیب حجم آسفالت دو سال اخیر در حوزه نگهداشت در تاریخ بی سابقه بوده است.

صبوری در پاسخ به سوالی در خصوص ساخت بزرگراه در شهر تهران گفت: شهر تهران دارای طرح جامع و تفصیلی است که براساس آن خیابانهای تهران و عرض آنها مشخص شده. برای همین خیابان‌های با عرض بالای 45 متر بزرگراه محسوب می‌شوند و مقدار ساخت آنها در شهر تهران نیز مشخص شده اما با رویکرد این دوره مدیریت شهری قطعا اولویت دادن به آنها و کمتر توجه به پیاده راه مورد انتقاد ما است و چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

معاون شهردار تهران تصریح کرد: بی تردید بزرگراه برای تهران لازم است و مقدار آن نیز مشخص اما رویکرد ما در این دوره به صورت انسان محور است و می‌خواهیم وزن حمل و نقل عمومی عابر پیاده در تهران را بیشتر کنیم در حال حاضر اگر خیابان می‌سازیم پیاده راه آن میلیمتری نیست و حتما با عرض 3 متر ساخته خواهد شد.
دسته بندی: شهری / اسلاید شو
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید