جمعه، 14 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » فرهنگی » انقلاب و دفاع مقدس » مردم؛ انقلاب اسلامی و کارآمدی حکومت اسلامی

مردم؛ انقلاب اسلامی و کارآمدی حکومت اسلامی

0
287
کد خبر: 62785
پایگاه خبری تحلیلی «میار»؛ جشن چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامي در روز چهارشنبه 22 بهمن ماه 1399 در سراسر ایران بنا به شرایط کرونایی کشور، متفاوت تر از جشن های 41 سال گذشته برگزار و گرامی داشته شد. اکنون انقلاب اسلامی با تجربه تر از همیشه پا به 43 سالگی از حیات سیاسی خود گام نهاده و با همه شرارت ها و فتنه های دشمنان ریز و درشت خود؛ با اقتدار در مسیر رشد و تعالی و پیشرفت های بزرگ علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و نظامی به پیش می رود و همین امر خناسان و بدخواهان کشور و ملت ایران را بر آشفته ساخته تا مانع بروز قدرت منطقه ای و بین المللی ایران گردند. باید به این دشمنان کور دل یادآوری نمود که انقلاب اسلامی ایران با همه سختی ها و فشارهایی که تا به امروز متحمل شده مصمم است  با عنایت به «بيانيه ارزشمند گام دوم انقلاب اسلامي»، در مدار قدرت حرکت کند و در همه عرصه های یاد شده، پیشتاز و پیشرو باشد و در جهت تعامل با دنیا زیر بار حرف زور نرود و باجی به قدرت های چپاولگر جهانی ندهد.
جشن چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلاميیادداشت نویس این مقاله لازم و ضروری می داند با توجه به اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی و حفظ دستاوردهای داخلی و بین المللی آن در ورود به چهل و سومین سال حیات سیاسی؛ نکات بسیار حساس و مهمی را در این خصوص فهرست وار مورد اشاره قرار دهد تا خدای ناکرده انقلاب اسلامی دچار آسیب قرار نگیرد:

1- اهتمام جدی و غیر شعاری به حل مشکلات اقتصادی و معیشتی جامعه و مردم. 2- جلوگیری از رشد بی رویه قیمت ارزهای دلار و یورو.3- واقعی کردن نرخ مسکن در کشور. 4- حفظ ارزش پول ملی. 5- حل مشکل رکود تورمی. 6- برنامه ریزی جهت اشتغالزایی و کارآفرینی. 7- مبارزه جدی و بدون اغماض با فساد دانه درشت ها، آلودگان، کار چاق کن ها جاده صاف کن، زد و بندهای اداری و بانکی، رشوه دهندگان و رشوه گیران و  قانون شکنان. 8- برچیدن نظام تبعیض و بر قراری عدالت در همه ابعاد و عرصه ها. 9- امید به بیگانه نداشتن و مرعوب دشمن نشدن. 10- حمایت و بهره مندی از نبوغ، توانمندی و نوآوری  نخبگان جوان ایرانی. 11- باور بر توانمندی داخلی. 12-حفظ و زنده نگهداشتن «جمهوریت» و «اسلامیت» انقلاب در کنارهم. 13- اعتقاد به مشارکت حداکثری هوشمند انه در جهت غلبه بر سیاست فشار حداکثری هوشمندانه استکبار جهانی و متحدانش.  14- مبارزه و اصلاح با سوءمدیریت ها و ناکارآمدی مدیران نالایق. 15- عملیاتی کردن همه ظرفیت های قانون اساسی و در صورت لزوم و بنابر شرایط سیاسی و اجتماعی، مراجعه به آرای عمومی.  16- ارائه درست و ارزشمند امور رفاهی، بهداشتی و درمانی درجه یک به آحاد مردم جامعه. 17- برچیدن بساط باندبازی، رفیق بازی، مرید سازی،  فامیل سالاری و... 18- ارائه گزارش صادقانه به مردم. 19- پاسخ درست، منطقی و مستدل به مطالبات به حق جوانان و برآورده کردن خواست های مشروع ایشان. 20- پذیرش غفلت ها و بي‌توجهي‌ها و انحراف هايي که جامعه را با تصمیم گیری های غلط با چالش و بحران مواجه ساخته است و متاسفانه چوبش را مردم عزیزمستعضف خورده است. 21- اقرار به ناکامی ها از جمله مشکلات ساختاري اقتصاد از تورم فزاينده گرفته تا کسري بودجه، ضعيف شدن بخش خصوصي، بيکاري، تبعيض، فاصله‌هاي طبقاتي و نظاير آن.

دکتر اسدالله افشار
در هرحال بی انصافی است اگر صادقانه اعتراف نکنیم انقلاب اسلامی خدمات ارزنده ای به مردم و جامعه در تمامی عرصه های مورد بحث ارائه نکرده است. عصبانیت دشمنان ما از همین موضوع است که ایران وابسته در گذشته که اسیر آنان بوده و به راحتی منابعش را غارت می کردند حالا چگونه روی پای خود ایستاده است و نیازی به کمک های بی ارزش ایشان ندارند و با تحریم ها و فشارهای ناجوانمردانه سیاسی و ضد حقوق بشری، چنین محکم و مستحکم به راهش ادامه داده و می دهد و هر روز گام های اساسی به سوی استقلال در همه زمینه ها و عرصه های بر می دارد. اما با همه آن چه بیان شد انقلاب اسلامی نباید از نقد درون گفتمانی خود غافل شود و عملکرد خودش را نقد ننماید؛ روزی که انقلاب اسلامی به نقد دستگاه های حاکمیتی خود نپردازد و بر آن چه انجام داده است رضایت نشان دهد، روز ناکارآمدی حکومت کلید خورده است. نقد عالمانه و منصفانه  اجزا و ارکان نظام اسلامی علیرغم کاستی‌ها، کژی ها، خباثت های دشمنان داخلی و خارجی، فقدان آینده‌نگری، عدم برنامه‌ریزی و برخی خیانت‌های آشکار و پنهان نفوذی ها، قطعا نه تنها می تواند بر مشروعیت و مقبولیت انقلاب اسلامی بیافزاید بلکه شاهد اعتبار و وجاهتش در نزد افکار عمومی و افکار جهانی خواهیم بود؛ بنابراین ضرورت ایجاب می کند در ورود به 43 سالگی حیات سیاسی انقلاب، کارآمدی حکومت از طریق دولت های بعدی جدی گرفته شود و این دولت ها نسبت به: رفع فقر، مبارزه با تبعیض، فساد و گسل‌های اجتماعی، بهبود معیشت و رفاه و بهداشت و درمان، بسط اخلاق و معنویت در خانواده و جامعه، سبک زندگی و ارتقاء توانمندی‌ها و قدرت کشور در چارچوب حفظ استقلال و تقویت روحیه خودباوری، اهتمام ورزند و برای بقای و ماندگاری انقلاب لامحاله باید به دنبال رضایتمندی و خرسندی و تأمین خواسته و مطالبات مردم بود تا شکافی بین انقلاب و حکومت با مردم بوجود نیاید. مردم؛ ضامن مشروعیت، اقتدار، ثبات، امنیت، صلح، آزادی، عدالت، دوام و بقای انقلاب و حکومت اسلامی هستند.

دکتر اسدالله افشار
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید