یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » قضایی و حقوقی » سازش سه قتل با وساطت شورای حل اختلاف اصفهان و آزادی زندانیان

سازش سه قتل با وساطت شورای حل اختلاف اصفهان و آزادی زندانیان

0
385
کد خبر: 60402
رئیس شورا‌های حل اختلاف استان اصفهان از کسب رضایت و گذشت سه اولیا دم در سه پرونده قتل با وساطت شعبه ۴۳ شورای حل اختلاف اصفهان طی دو هفته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میار» به نقل از میزان، سید محمد موسویان بیان داشت: با تلاش اعضای شعبه ۴۳ شورای حل اختلاف واقع در زندان استان اصفهان ۳ قاتل از چوبه دار رهایی یافتند.

سید محمد موسویان با بیان اینکه این شعبه تلاش مضاعف و ویژه‌ای در ایجاد سازش در پرونده‌های مهم و قتل دارد گفت: امسال نیز همچون سال‌های گذشته برنامه ریزی مناسب و اهتمام ویژه‌ای برای جلب رضایت از اولیای دم پرونده‌های استیذان قصاص در دستور کار شورا‌های حل اختلاف قرار گرفته است.

موسویان در تشریح این سه پرونده افزود: پس از تایید رأی این سه پرونده برای اجرای حکم به شعب اجرای احکام کیفری استان اصفهان ابلاغ و سپس به منظور ایجاد مصالحه به شورای حل اختلاف ارجاع شد و با تلاش اعضا شعبه ۴۳ شورای حل اختلاف اصفهان، پیگیری و تشکیل جلسات مکرر صلح و سازش بین طرفین، این سه پرونده طی دو هفته به نتیجه رسید و خانواده مقتولین با اعلام رضایت و بخشش قاتلین، به این سه قاتل نادم و پشیمان زندگی مجدد بخشیدند.

موسویان خاطرنشان کرد: در این میان برخی از قتل‌ها اگرچه قتل عمد تشخیص داده شده و قاتل به قصاص محکوم می‌شود، اما فرد بدون برنامه ریزی قبلی و ناخواسته بر اثر یک درگیری مرتکب قتل میشود، بنابراین شورا‌های حل اختلاف در این زمینه ورود می‌کند و در راستای صلح و سازش این گونه پرونده‌ها اقدام می‌کند.


وی نیز تلاش در جلب رضایت اولیای دم و مصالحه در پرونده‌های قتل عمد و شبه عمد که ناخواسته انجام شده را حرکتی خداپسندانه و از برکات شورا‌های حل اختلاف دانست.

رییس شورای حل اختلاف استان اصفهان عنوان کرد: در شورا‌های حل اختلاف استان اصفهان از ظرفیت افراد مورد وثوق و دارای جایگاه اجتماعی استفاده می‌شود و به لطف خداوند متعال شورا‌های حل اختلاف این استان در سال‌های متمادی توانسته است با استفاده از این ظرفیت موفقیت‌های چشمگیری در مختومه کردن پرونده‌ها و صلح و سازش به دست آورد.

موسویان همچنین گذشت اولیای دم در این سه پرونده را اقدامی درخور تحسین و موجب خشنودی خداوند متعال برشمرد و از تلاش و کوشش اعضای شعبه ۴۳ شورای حل اختلاف در برقراری صلح و سازش قدردانی کرد.

تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید