دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اسلاید شو » چین برای تولید انبوه واکسن‌های کرونا آماده می‌شود

چین برای تولید انبوه واکسن‌های کرونا آماده می‌شود

0
174
کد خبر: 59589
اگرچه مقامات بهداشت هنوز در مورد برنامه خود و چگونگی دریافت واکسن برای ۱.۴ میلیارد نفر جمعیت چین اظهارنظری نکردند اما مراکز استانی چین سفارش واکسن‌های کرونا را ثبت می‌کنند.

به نقل از یاهو نیوز، وزیر امور خارجه چین در نشست سازمان ملل گفت: توسعه‌دهندگان واکسن در حال تسریع آزمایش نهایی هستند.

در حال حاضر، انگلستان مجوز استفاده اضطراری نامزد واکسن شرکت فایزر (Pfizer) را صادر کرده و ارائه‌دهندگان برای توزیع آن تلاش می‌کنند. صنعت نوپای دارویی چین نیز حداقل پنج واکسن از چهار تولیدکننده دارد که در بیش از ۱۰ کشور ازجمله روسیه، مصر و مکزیک آزمایش می‌شوند. متخصصان بهداشت می‌گویند حتی در صورت موفقیت، روند صدور گواهینامه برای استفاده از واکسن‌های چین در ایالات‌متحده، اروپا، ژاپن و سایر کشورهای پیشرفته ممکن است بسیار پیچیده باشد. بااین‌حال، چین اعلام کرد: محصولات چین برای کشورهای درحال‌توسعه مقرون‌به‌صرفه است.

یکی از تولیدکنندگان واکسن، گروه دارویی ملی چین معروف به سینوفارم (Sinopharm) در ماه نوامبر گفت: برای استفاده از واکسن خود در چین درخواست تایید نهایی را ارائه کرده است. البته برخی واکسن‌های دیگر چین برای استفاده اضطراری در کارمندان بهداشت و سایر افرادی که در معرض خطر بالای عفونت هستند، تاییدشده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی شینهوا، سون چونلان، معاون نخست‌وزیر در بازدید از مراکز توسعه‌دهندگان واکسن گفت: "ما باید برای تولید در مقیاس انبوه آماده‌باشیم. "

وی از یکی از مراکز شرکت سینوفارم و از تولیدکننده دیگر، سینوواک، همچنین آزمایشگاه تحقیقاتی تحت اداره ملی محصولات پزشکی، آژانس نظارتی که محصولات پزشکی را برای استفاده عمومی تایید می‌کند بازدید کرد.

دولت چین هنوز اعلام نکرده است که چه تعداد افراد تحت واکسیناسیون قرار خواهند گرفت اما سان گفت که برنامه‌ها واکسیناسیون پرسنل مرزی و سایر جمعیت‌های پرخطر در این ماه مشخص می‌شود.

شایان‌ذکر است، این شرکت‌ها از تکنیک‌های سنتی بیشتری نسبت به توسعه‌دهندگان غربی استفاده می‌کنند.

این شرکت‌ها اظهار کردند: برخلاف واکسن (Pfizer) که باید در دمای منفی ۷۰ درجه سانتی‌گراد (منفی ۹۴ فارنهایت) منجمد نگه‌داشته شود، می‌توان آن‌ها را در دمای ۲ تا ۸ درجه سانتی‌گراد (۳۶ تا ۴۶ درجه فارنهایت) ذخیره کرد. البته تولیدکنندگان چینی هنوز در مورد توزیع واکسن تولیدی خود برنامه‌ای را ارائه نکردند.

بیش از یک‌میلیون نفر در چین واکسن‌های آزمایشی را تحت تایید استفاده اضطراری دریافت کرده‌اند. سوال کارشناسان بهداشت در حال حاضر این است، اکنون‌که شیوع کرونا تا حد زیادی در مرزهای چین تحت کنترل است، چرا چین در چنین مقیاس گسترده از واکسن استفاده می‌کند.

مقامات بهداشت پیش ‌از این گفته بودند که چین می‌تواند تا پایان سال جاری ۶۱۰ میلیون دوز واکسن تولید کند و سال آینده تولید خود را تا یک میلیارد دوز افزایش دهد.

استان جیانگ سو، اعلامیه خرید واکسن از سینوواک (Sinovac) و سینوفارم (Sinopharm) را برای واکسیناسیون استفاده اضطراری صادر کرد.

مقامات استان سیچوان در غرب که حدود ۸۵ میلیون نفر جمعیت دارد روز دوشنبه اعلام کردند که هم‌اکنون واکسن خریداری می‌کنند. یک روزنامه رسمی در استان آن‌هویی، جنوب شرقی پکن گفت که یک گروه محلی با صدور اطلاعیه‌ای برای دریافت واکسن ثبت‌نام می‌کند. در اطلاعیه‌های سیچوان و آن‌هویی گفته‌شده است که هزینه واکسیناسیون در دو مرحله، در کل ۴۰۰ یوان (۶۰ دلار) است.

لازم به ذکر است که واکسن‌های سینوواک و سینوفارم برای استفاده اضطراری در ماه جولای تایید شده‌اند.

در ماه اکتبر، استان ژجیانگ در جنوب شانگهای واکسیناسیون عمومی را تحت مجوز استفاده اضطراری ارائه کرد. در این گزارش آمده است افرادی که در معرض خطر قرار دارند از اولویت برخوردار هستند.

در ماه نوامبر، سینوفارم گفت: تقریبا یک‌میلیون نفر واکسن این شرکت را دریافت کرده‌اند.

در ماه سپتامبر، مدیرعامل سینواک گفت که حدود ۳۰۰۰ کارمند این شرکت واکسینه شدند همچنین این شرکت ده‌ها هزار دوز واکسن در اختیار دولت شهر پکن قرار داده است.

توسعه‌دهندگان هنوز اعلام نکرده‌اند که واکسن‌های آن‌ها چقدر موثر بوده و عوارض جانبی احتمالی دارد یا خیر.

شرکت سینوفارم در ۱۰ کشور ازجمله امارات متحده عربی، مصر، اردن، پرو و ‌آرژانتین با حدود ۶۰ هزار داوطلب آزمایش‌های بالینی در دست انجام دارد. این شرکت دو تاسیسات در چین ساخته است که قادر به تولید ۲۰۰ میلیون دوز در سال است.

سینوواک آزمایش‌هایی در برزیل، ترکیه و اندونزی انجام می‌دهد. جدیدترین اطلاعات منتشرشده از آندر مجله علمی لنست (Lancet) نشان داد که نامزد آن نسبت به کسانی که از کووید-۱۹ بهبودیافته‌اند، میزان پادتن‌های کمتری را در افراد تولید می‌کند. این شرکت پیش‌بینی کرده است که می‌تواند تا فوریه یا مارس سال آینده چند صد میلیون دوز واکسن تولید کند.

تولیدکننده دیگر کانسینو (CanSino)، در حال آزمایش واکسن در روسیه، پاکستان و مکزیک و مشارکت در کشورهای آمریکای لاتین است. واکسن آن‌که به‌طور اضطراری برای ارتش چین استفاده‌شده است، از یک آدنو ویروس بی‌ضرر برای انتقال ژن‌ها به سلول‌های انسان برای ایجاد پاسخ ایمنی استفاده می‌کند.

شرکت چهارم، Anhui Zhifei Longcom Biologic  نیز آزمایش‌های مرحله نهایی را در سراسر چین انجام می‌دهد.

دسته بندی: اسلاید شو / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید