جمعه، 14 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » رسانه » بیانیه دکتر حسن کربلایی نامزد نمایندگی مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات

بیانیه دکتر حسن کربلایی نامزد نمایندگی مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات

0
585
کد خبر: 57849
پایگاه خبری تحلیلی میار، حسن کربلایی حاجی‌اوغلی نامزد نمایندگی مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات با صدور بیانیه‌ای به تبیین علت حضور خود در این کارزار و همچنین دغدغه‌ها و برنامه‌های خود پرداخت.

متن این بیانیه به شرح ذیل می‌باشد.

بسم‌الله الرحمن الرحیم

ن وَالْقَلَمِ وَ مَا يَسْطُرُونَ

انتخابات تعیین نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات کشور که ۲۰ آبان ماه جاری برگزار می‌شود شرایط خاصی دارد که آن را مهم و تاثیرگذار کرده است.

آنچه پیداست و باید مورد توجه قرار گیرد، آشنایی با وظایف منتخب مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات کشور است تا مبتنی بر همین وظایف بتوان باورپذیری خواسته‌ها از منتخب را عیارسنجی کرد.

در وهله نخست ذکر این مهم ضروری است که منتخب مدیران مسئول، یک عضو از هفت عضوی خواهد بود که ۶ نفر آن را به صورت انتصابی در این هیات منصوب می‌کنند و وظایف این هیات هم فقط بر گزارشات ارائه شده دبیرخانه هیات نظارت در زمینه صدور مجوز برای درخواست‌های جدید و رسیدگی به تخلفات اعلامی توسط دبیرخانه خلاصه می‌شود که با مرور بند ۱۱ قانون مطبوعات می‌توان نگاهی بر این وظایف داشت.

پس هرگونه وعده و وعید به مدیران مسئول برای کسب رای خارج از این حوزه نه تنها عملی نبوده و غیرممکن است بلکه شائبه‌های دیگری را به همراه دارد که جای تامل است چراکه منتخب مدیران مسئول فاقد قدرت اجرایی است و نمی‌توان از شخصی که فاقد این اهرم است انتظار اجرای بسیاری از وعده‌های رنگین امروز نامزدها را داشت.

اما در حوزه وظایف این یک عضو هیات نظارت بر مطبوعات، اینجانب معتقد هستم باید با عینک دغدغه‌مند مدیران مسئول به موضوع نگریست، یعنی از یک سو لازم است تا اتفاقات تلخی که در گذشته منتج به کسب مجوزهای متعدد برای افراد خاص شده گرفته شود و در ازای آن صدور مجوزهای جدید با سازوکارهای اصولی و صحیح برای رشد و تعالی اصحاب رسانه ایجاد شود به این معنا که بتوانیم صدور مجوزها را به سمتی هدایت کنیم که به نفع جامعه رسانه‌ای کشور باشد و این مهم جز با جمع‌آوری نظرات مدیران مسئول محقق نمی‌شود.

در دوره‌ای که رسانه‌ها در شرایط شیوع کروناویروس علاوه بر مشکلات سابق از کاغذ و بیمه نیروی کار و ... که بر همگان آشکار است با مشکلات جدیدی هم روبه‌رو شده‌اند لازم است تا وضعیت رسانه‌ها با این شرایط به‌روز شده و خواسته‌ها نیز در همین راستا تسهیل شود چراکه امروز نمی‌توان انتظارات سابق را از مدیران مسئول داشت.

اینجانب معتقدم باید ظرفیت عظیم رسانه‌ای کشور که در شهرستان‌ها و استان‌ها نهفته است در جایگاه اصلی حمایتی خود قرار گیرد و زمینه ارتقای این رسانه‌ها به کشوری را مهیا کرد به همین دلیل در این زمینه رایزنی‌ها و برنامه‌های اصولی را زمینه‌سازی کرده‌ام که نقشه راه آن، ظرفیت اجرایی فوری را دارد.

از آنجایی که ۶ عضو منتصب این هیات جایگاه مهمی در نیل به اهداف جامعه رسانه‌ای دارد، در برنامه خود تاثیرگذاری بر این اعضا و روشنگری و تبیین مواضع و خواسته‌های اصحاب رسانه را در جایگاه ویژه قرار داده‌ام که در این مسیر ابزارهای لازم را مهیا خواهم کرد و در این زمینه نگاهی فراجناحی و شخصی را اولویت قرار می‌دهم چراکه معتقدم در عالم رسانه تنها اولویت حمایت از رسانه‌ها به واسطه رسانه بودن آن‌هاست و نه تفکیک رسانه‌ها به دو دسته خودی و ناخودی بر اساس تفکرات شخصی و سیاسی.

از دیگر برنامه‌های اینجانب، راه‌اندازی دفتر مستقل مدیران مسئول است که سال‌ها از خواسته‌های این قشر فرهیخته بوده و متاسفانه تاکنون محقق نشده است ولی با آغاز به کار این دفتر می‌توان بسیاری از مشکلات و دغدغه‌های مدیران مسئول را ارائه و پیگیری کرد.

اینجانب که خود را در وهله نخست یک خبرنگار می‌دانم اعتقاد دارم اعلام هرگونه وعده در حوزه‌های کاغذ، یارانه، رتبه‌بندی، آگهی‌ها، بخشنامه‌ها و امثالهم خلاف واقع و غیرممکن است ولی تمام تلاش خود را برای رایزنی با مسئولان مربوطه در دولت و بهره‌گیری از ظرفیت هیات نظارت و اعضای آن برای بیان این مسائل به کار خواهم گرفت.

قابل ذکر است که هر یک از نامزدها، که برنامه‌ای برای تصدی این جایگاه دارند در صورت انتخاب اینجانب، نه به عنوان رقیب بلکه به عنوان یک همکار و مشاور جایگاه ویژه‌ای برای نیل به اهداف اصحاب رسانه خواهند داشت.

گفتنی است در صورت پیروزی در این انتخابات، سفرهای استانی به منظور بررسی مشکلات همکاران در استان‌ها به صورت دو بار در ماه در دستور کار بنده خواهد بود.

 یادآور می‌شوم در صورت پیروزی هر یک از رقبا، بنده به عنوان یکی از دغدغه‌مندان رسانه کشور، وی را در راستای رفع مشکلات رسانه‌ها‌ یاری خواهم نمود.

به امید روزهای خوب برای رسانه‌های کشور عزیزم ایران و در خاتمه این قول را می‌دهم که در صورت اعتماد مدیران مسئول محترم، تمام تلاش خود را برای کسب جایگاه اصلی مدیران مسئول به‌کار خواهم بست.

ومن‌الله التوفیق

دکتر حسن کربلایی نامزد نمایندگی مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات
دسته بندی: رسانه / اسلاید شو / جالب
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید