ال90 بومیسازی شده سال 1401 وارد بازار خواهدشد
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: ال90 بومیسازی شده و منطبق با استانداردهای 85گانه توسط گروه خودروسازی سایپا طراحی، تولید و تا 18 ماه آینده وارد بازار خواهد شد.
به گزارش میار از سایپانیوز، سید جواد سلیمانی درباره تولید خودروی ال90 بومی سازی شده در گروه خودروسازی سایپا، تصریح کرد: تا قبل از شروع تحریمهای جدید صنعت خودرو (در سال 97) در تولید ال90 تا حدود 45 درصد به قطعات شرکت رنو فرانسه وابسته بودیم، بنابراین زمانی که صنعت خودرو مورد تحریم قرار گرفت و شرکتهای خارجی همکاریهای خود را قطع کردند، تولید ال90 نیز متوقف شد.
وی ادامه داد: گروه خودروسازی سایپا در راستای افزایش توان داخل، تنوع بخشی به محصولات خود و استفاده بهینه از خطوط تولید، تصمیم گرفت نسبت به داخلیسازی خودروی ال90 اقدام کند از این رو با تلاش مهندسان داخلی تا 18 ماه آینده ال90 جدید وارد بازار خواهد شد.
سلیمانی با بیان اینکه افزایش داخلیسازی ال90 در شرایطی محقق میشود که صنعت خودرو با شدیدترین تحریمهای ظالمانه و شیوع ویروس کرونا روبرو است، گفت: میزان ساخت داخل خودروی یاد شده به 85 درصد خواهد رسید و از طرفی این خودرو که در گذشته تنها با استانداردهای 55 گانه منطبق بود اکنون این قابلیت را پیدا خواهد کرد که استانداردهای 85 گانه را با موفقیت پاس کند.
وی خاطرنشان کرد: با تغییرات جدید در موتور، گیربکس و قطعاتی که توسط رنو فرانسه تامین میشد گروه خودروسازی سایپا میتواند ال90 ایرانی را با شکل و نمای بیرونی جدید و بهروز تولید کند.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه با همت مهندسان داخلی گیربکس، موتور و برخی از قطعات ال90 که تا سالهای پیش در تامین آن وابسته بودیم به تولید انبوه میرسد، تاکید کرد: در برخی از قطعات به دو دلیل، عدم توجیه اقتصادی و نبود مواد اولیه (نظیر مواد آلی برای تولید کاتالیست) امکان داخلیسازی وجود ندارد، از این رو، مجبور هستیم مانند سایر کشورها از طریق واردات روند تامین را پیگیری کنیم.
وی در ادامه اظهار داشت: در راستای جلوگیری از خروج ارز، خودکفایی در صنعت خودرو و کنترل قیمت ها، تمام تلاش را برای ارتقا سطح داخلیسازی خودروها انجام خواهیم داد و در این خصوص از توان مجموعههای دانشبنیان بهره خواهیم گرفت.
به گزارش میار از سایپانیوز، سید جواد سلیمانی درباره تولید خودروی ال90 بومی سازی شده در گروه خودروسازی سایپا، تصریح کرد: تا قبل از شروع تحریمهای جدید صنعت خودرو (در سال 97) در تولید ال90 تا حدود 45 درصد به قطعات شرکت رنو فرانسه وابسته بودیم، بنابراین زمانی که صنعت خودرو مورد تحریم قرار گرفت و شرکتهای خارجی همکاریهای خود را قطع کردند، تولید ال90 نیز متوقف شد.
وی ادامه داد: گروه خودروسازی سایپا در راستای افزایش توان داخل، تنوع بخشی به محصولات خود و استفاده بهینه از خطوط تولید، تصمیم گرفت نسبت به داخلیسازی خودروی ال90 اقدام کند از این رو با تلاش مهندسان داخلی تا 18 ماه آینده ال90 جدید وارد بازار خواهد شد.
سلیمانی با بیان اینکه افزایش داخلیسازی ال90 در شرایطی محقق میشود که صنعت خودرو با شدیدترین تحریمهای ظالمانه و شیوع ویروس کرونا روبرو است، گفت: میزان ساخت داخل خودروی یاد شده به 85 درصد خواهد رسید و از طرفی این خودرو که در گذشته تنها با استانداردهای 55 گانه منطبق بود اکنون این قابلیت را پیدا خواهد کرد که استانداردهای 85 گانه را با موفقیت پاس کند.
وی خاطرنشان کرد: با تغییرات جدید در موتور، گیربکس و قطعاتی که توسط رنو فرانسه تامین میشد گروه خودروسازی سایپا میتواند ال90 ایرانی را با شکل و نمای بیرونی جدید و بهروز تولید کند.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه با همت مهندسان داخلی گیربکس، موتور و برخی از قطعات ال90 که تا سالهای پیش در تامین آن وابسته بودیم به تولید انبوه میرسد، تاکید کرد: در برخی از قطعات به دو دلیل، عدم توجیه اقتصادی و نبود مواد اولیه (نظیر مواد آلی برای تولید کاتالیست) امکان داخلیسازی وجود ندارد، از این رو، مجبور هستیم مانند سایر کشورها از طریق واردات روند تامین را پیگیری کنیم.
وی در ادامه اظهار داشت: در راستای جلوگیری از خروج ارز، خودکفایی در صنعت خودرو و کنترل قیمت ها، تمام تلاش را برای ارتقا سطح داخلیسازی خودروها انجام خواهیم داد و در این خصوص از توان مجموعههای دانشبنیان بهره خواهیم گرفت.
آدرس کوتاه خبر: