یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اقتصادی » جزئیات افتتاح طرح تامین آب پایدار شهرستان سرخه

جزئیات افتتاح طرح تامین آب پایدار شهرستان سرخه

0
170
کد خبر: 57540
طرح تامین آب پایدار شهرستان سرخه از رهاوردهای سفر دوم رئیس جمهور به استان سمنان، روز دوشنبه با حضور وزیر نیرو در بیست و هفتمین هفته پویش الف-ب ایران افتتاح شد.

به گزارش میار، هر_هفته_الف_ب_ایران عنوان پویشی است که رضا اردکانیان برای افتتاح هفتگی طرح‌های بزرگ و مهم صنعت آب و برق مطرح کرده است و در بیست و هفتمین هفته از این پویش، طرح‌ آبرسانی به شهرستان سرخه با اعتبار یکهزار و ۱۰۰ میلیارد ریال در استان سمنان افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان درباره طرح افتتاحی امروز به ایرنا ابراز داشت: طرح تامین آب پایدار شهرستان سرخه در سفر دوم حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور به استان سمنان تصویب شد و پس از انجام مطالعات لازم و بررسی‌های کارشناسی، اجرای طرح با هدف تامین آب شهرستان سرخه به همراه ۱۳ روستای شهرستان فیروزکوه ابلاغ شد.

محمد طاهری گفت: یکهزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرا و بهره‌برداری از طرح آبرسانی به شهرستان سرخه در استان سمنان هزینه شد.

وی بیان کرد: طرح آبرسانی به شهرستان سرخه  با احداث ۸۱ کیلومتر خط اصلی انتقال آب، احداث ایستگاه‌های پمپاژ و مخازن ذخیره آب و تاسیسات فنی و مهندسی مربوطه و اجرای خط انتقال و تامین برق ۲۰ کیلوولت به بهره‌برداری رسید.

طاهری تصریح کرد: برای آبرسانی به شهرستان سرخه ابتدا آب چاه‌های محدوده مهاباد در شهرستان فیروزکوه  در مخزن ۲ هزار  مترمکعبی طارن جمع‌آوری می‌شود و سپس از مخزن  طارن به  مخزن پنج هزار مترمکعبی جدید احداث شهرستان سرخه منتقل می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان اظهار داشت: تخصیص یک میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب آب در طرح آبرسانی به شهرستان سرخه برای افق ۱۴۲۵ پیش‌بینی و مجوزهای لازم صادر شده است.

شهرستان سرخه در ۱۷۰ کیلومتری شرق تهران قرار دارد و با مرکز استان سمنان ۲۰ کیلومتر فاصله دارد، این شهرستان از شمال با شهرستان فیروزکوه استان تهران و از جنوب با اصفهان و کویر لوت از غرب با شهرستان آرادان و گرمسار و از شرق با شهرستان سمنان و مهدیشهر همسایه است.

جمعیت شهرستان سرخه در سرشماری نفوس و مسکن ۱۳۹۵ به تعداد ۱۵ هزار و ۳۳۰ نفر برآورد شد که بیش از پنج هزار و ۱۴۰ نفر از آن در مناطق روستایی زندگی می کنند، وسعت این شهرستان ۹ هزار و ۲۲۲ کیلومتر است و بیش از ۳۰ واحد معدنی در این شهرستان فعال است و سالانه بیش از ۹ هزارمیلیون تن استخراخ از این ظرفیت معدنی انجام می شود.
منبع:ایرنا
دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید