چهارشنبه، 12 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » فرهنگی » تلویزیون و تئاتر » برای اجرای نمایش «کجایی ابراهیم» باید شرایط مالی و فنی نیز مهیا باشد

برای اجرای نمایش «کجایی ابراهیم» باید شرایط مالی و فنی نیز مهیا باشد

0
197
کد خبر: 57315
لیلی عاج، کارگردان نمایش «کجایی ابراهیم» عنوان کرد: دوستداران شهید هادی از چند شهر تقاضا داشتند که کار را برایشان در دیگر شهرها هم اجرا کنیم اما بهرحال برای تحقق این امر باید شرایط مالی و فنی مهیا بشود.

به گزارش میار، «لیلی عاج» کارگردان نمایش کجایی ابراهیم در سالن سرو که پس از  چند شب اجرا به دلیل شرایط محدودیت های کرونایی در تهران مثل دیگر کارها به تعطیلی خورد، عنوان کرد: از چند شهرستان دوستداران شهید ابراهیم هادی تقاضا دادند که کار را برایشان اجرا کنیم اما باید اندک شرایط مالی و فنی ماجرا مهیا باشد چون بهرحال مخاطب وقتی می‌خواهد با اسم شهید ابراهیم هادی نمایش ببیند، انتظار یک کار در حد یک شهید هم دارد و این همیشه باعث نگرانی من هم هست که اگر مثلا در صحنه و شهر دیگری به اجرا بروم آیا کار سرپا می‌ماند یا خیر و اینها همه چالش های کارگردان است.

وی در ادامه افزود: شاید اگر شرایط مالی و فنی ماجرا مهیا شود که چند شهر دیگر هم اجرا برویم ، خیلی دوست داریم حرفمان را بزنیم و هم بخشی از مشکلات مالی گروه حل شود و همه اینها بستگی به این دارد که ببینیم خدا برای ما در این شرایط کرونایی چه چیزی رقم خواهد زد.

عاج اظهار داشت: درباره مسائل مالی ما هنوز هیچ پولی رد وبدل نکردیم. یک هزینه پیش تولید و کرایه ادوات و اسلحه داشتیم که فکر می‌کنم نزدیک به 15 میلیون  شده است، بهرحال برای هفته دفاع مقدس خیلی از ارگان ها نمایشگاه دارند و وسایلشان را لازم دارند بنابراین ما نتوانستیم اسلحه را از شهرک سینمایی دفاع مقدس بگیریم از جای دیگری گرفتیم که کرایه روزانه داشت و فقط کرایه اسلحه ها چیزی نزدیک به 200 هزار تومان در هر روز بود و الان هم که تعطیل شده ما اینها را برگرداندیم  چرا که دلیلی نداشت هزینه اضافه بدهیم.

وی با اشاره به اینکه ما وقتی می‌خواهیم کاری را شروع کنیم، خیلی کارها دوست داریم انجام بدهیم، گفت: اثر هنری هم همینطور است وقتی پیش می‌رویم و کار سرپا می‌شود می‌بینیم که خیلی رویاها محقق نمی شود و جبر محیط و زمانه مثل همین کرونا کار را تغییر می‌دهد. من خیلی آرزو برای کجایی ابراهیم داشتم که در این شرایط محقق نشد، مثلا اینکه در سالنی اجرا بروم که دو سویه باشد چرا که از کانال کمیل صحبت می‌کنم و ناخوداگاه وقتی از کانال صحبت میکنم یک دنباله ای می‌بایست در دکور باشد. بنابراین به لحاظ زیبایی شناسی خیلی چیزها محقق نشد، با این  حال فعلا تا اینجا توانستیم کاری بکنیم و حال تا بعد چه چیز پیش می‌آید.

عاج در پایان گفت: اگر این دوره اجرای کجایی ابراهیم تمام شود، شاید نمایشنامه را بازنویسی کنم و برای سال های بعد نمایش را طور دیگری اجرا کنم و همه این شایدها باید ببینیم خدا برای ما چه چیز می‌خواهد.
منبع:فارس
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید