یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اقتصادی » سمنان| با طرح تعاونی‌های بانوان، یک هزار و ۴۶۹ نفر شغل دار شدند

سمنان| با طرح تعاونی‌های بانوان، یک هزار و ۴۶۹ نفر شغل دار شدند

0
120
کد خبر: 56929
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: تعاونی‌های بانوان در این استان از ابتدای ایجاد تاکنون برای یک هزار و ۴۶۹ نفر شغل ایجاده کرد.

به گزارش میار، اسماعیل غنیان ابراز داشت: یک هزار و ۶۹ تعاونی فعال در استان سمنان وجود دارد که از این تعداد ۱۲۸ تعاونی برای بانوان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان ادامه داد: تعاونی‌هایی که ۷۰ درصد اعضای آن را زنان تشکیل دهند در ردیف تعاونی بانوان قرار دارند.

وی یادآور شد: ۱۲۸ تعاونی زنان استان سمنان در حدود یکهزار و ۷۵۴ عضو دارد و توسعه تعاونی بانوان به منظور اشتغالزایی در اولویت کاری است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان تصریح کرد: تعاونی‌های بانوان استان در زمینه کشاورزی، صنعتی، خدمات، تامین نیاز تولیدکنندگان، مسکن، معدن و تولیدی فعال است.

غنیان خاطرنشان کرد: باغداری، پرورش طیور، پرورش گل و گیاه، پرورش و تکثیر ماهی، دامپروری، دامداری، زراعت و زنبورداری از جمله فعالیت‌ها در تعاونی کشاورزی، و همچنین برق و الکترونیک، شیمیایی و سلولزی، صنایع دستی و صنایع فازی، نساجی، چرم و پوشاک از جمله فعالیت‌ها در زمینه تعاونی صنعتی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت:  برقراری عدالت اجتماعی، فقر زدایی ، کاهش آسیب های اجتماعی و اشتغالزایی از جمله  آثار فعالیت در قالب تعاونی است و برنامه ریزی کاربردی و کارشناسی لازمه توسعه تعاونی در استان است.

استان سمنان با جمعیت بیش از ۷۰۲ هزار نفر، ۹ دهم درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد اما سهم ۱.۱ درصدی از تعاونی‌های فعال کشور دارد.
منبع:ایرنا
دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید