شنبه، 29 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اقتصادی » نماینده مجلس به وزیر نیرو از بی آبی سیستان و بلوچستان گفت؛ چندین کودک در هوتک ها غرق شده‌اند!

نماینده مجلس به وزیر نیرو از بی آبی سیستان و بلوچستان گفت؛ چندین کودک در هوتک ها غرق شده‌اند!

0
865
کد خبر: 56596
نماینده حوزه انتخابیه چابهار، نیک‌شهر، کنارک و قصرقند در نشست امروز کمیسیون عمران مجلس گفت: به دیدن خانواده‌ای رفته‌بودم که دو فرزندش حین تهیه آب در هوتک غرق شده بودند، در آن روز به من گفتند فرزندان ما از این رنج مدام رها شدند اما ما یقه آن مسئولان مربوطه و شما را در آن دنیا خواهیم گرفت.



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میار؛ معین الدین سعیدی در نشست روز سه شنبه کمیسیون عمران با حضور وزیر نیرو بیان داشت: شاید بهترین خدمات در آب‌رسانی برای مردم سرزمین من را وزارت نیروی فعلی انجام داده باشد اما راه‌های نرفته بیشتر از رفته است؛ برای شهرهای ما فاضلاب یک رویا است حتی برای چابهاری که مقام معظم رهبری بر توسعه آن توصیه اکید دارد.

وی ادامه داد: هنوز هم در شهر من چابهار، سهمیه بندی آب وجود دارد و هر هفته ما باید هر خانه مقداری آب شرب در آب انبار ذخیره کنیم؛ در حقیقت آنچه که وزارت نیرو با سرزمین من کرده چنگیز خان مغول با ایران نکرده‌است؛ کجای ایران دیدید 80 درصد مردم یک استان به شکل سقایی آب رسانی شوند.

سعیدی در ادامه اظهار داشت: ما هر چند وقت یکبار خبر غرق یا زخمی شدن کودکان مان را می‌شنویم که برای برداشتن آب کنار هوتک رفته‌اند و دیگر بازنگشته‌اند.

نماینده مردم جنوب سیستان‌وبلوچستان در ادامه با نشان دادن یک بطری پر از آب گل‌آلود عنوان داشت: این آب همان هوتک‌ها است که باران طی سال در آن جمع می‌شود و بعضی از مردم ما برای برداشتن از آن بایستی هر روز چند کیلومتر را طی کنند؛ بله! کودکان سرزمین من از همین آب می‌خورند و چه بهتر که آقای اردکانیان این را برای جناب رئیس‌جمهور ببرند تا در جلسه سران قوا به همراه آقای قالیباف و رئیسی از این آب بنوشند بلکه حال مردمان ما را بهتر بفهمند.

وی در ادامه لیوانی از این آب را نوشید و افزود: یکی از روستاهای نوار ساحلی ما بریس؛ با 5000 نفر جمعیت آب ندارند، این درد را باید به که بگوییم؛ کودکان ما بابت همین مسئله اعتماد به نفس ندارند و شما این اعتماد به نفس را از آنها گرفته‌اید، شاید پروژه‌های عدیده‌ای در آنجا تعریف شده‌باشد اما بیشترشان از حیز انتفاع خارج شده یا نیمه کاره مانده‌اند.

معین الدین سعیدی افزود: ما بزرگترین سدها را داریم اما دسترسی برای شبکه پایین دست سد تعریف نشده است؛ ماده 36 قانون برنامه ششم توسعه هم بند الف و هم تبصره اش عنوان می‌کند که باید 30 درصد آب مردم جنوب ایران را از طریق شیرین‌سازی آب دریا تامین شود و در ادامه تبصره نیز تاکید شده که وزارت نیرو مکلف است تمهیدات لازم برای حداقل معادل 70 درصد از ظرفیت آب رسانی را با استفاده از طریق خرید تضمینی تامین بکند.

وی در ادامه با اشاره به مثل "آب در کوزه و ما تشنه لبان می‌گردیم" یادآور شد که چابهار در شرف اقیانوس است و اظهار کرد: شما صبر انقلابی مردم ما را دیده‌اید اما از قهر انقلابی آنها نیز بترسید؛ من خودم به دیدن خانواده‌ای رفتم که دو فرزندش حین تهیه آب در هوتک غرق شده بودند، در آن روز به من گفتند فرزندان ما از این رنج مدام رها شدند اما ما یقه آن مسئولان مربوطه و شما را در آن دنیا خواهیم گرفت.

نماینده حوزه انتخابیه چابهار، نیک‌شهر، کنارک و قصرقند در انتها عنوان داشت: نگذاریم پای پوپولیسم به مجلس باز شود، من هم از باز شدن پای پوپولیسم به مجلس می‌ترسم. من هم می‎دانم با حاشیه سازی به هیچ کجا نمی‌رسیم اما باور کنید اینها قصه یک فیلم هندی پر سوز و گداز نیست بلکه دراماتیک‌ترین قصه‌ای است که هر روز در استان من برای مردمان سرزمینم در حال رخ دادن است.
سلمان حاجی محمدزاده
دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید