دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اقتصادی » متوسط قیمت مسکن در تهران ۲۴ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان!

متوسط قیمت مسکن در تهران ۲۴ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان!

0
144
کد خبر: 56352
مطابق جدیدترین گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن، متوسط قیمت مسکن در مناطق ۲۲گانه تهران در شهریور ماه ۹۹ به ۲۴ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان افزایش یافته است.

به گزارش میار، این بانک متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۲۴۲.۹ میلیون ریال بود که نسبت به مرداد ۹۹ و شهریور سال گذشته به ترتیب معادل ۵.۱ و ۹۱.۷ درصد افزایش یافته است.

در بین مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده با ۵۰۷.۹ میلیون ریال مربوط به منطقه یک و کمترین آن نیز با ۱۰۴.۱ میلیون ریال به منطقه ۱۸ تعلق داشته است.

وزارت راه و شهرسازی طی ماه‌های تیر، مرداد و شهریور ۹۹ به دلیل آنچه کنترل قیمت مسکن اعلام شده، از انتشار تحولات قیمتی خودداری کرده است، . با این وجود بر اساس آمار منتشر شده این وزارتخانه در مردادماه سال ۹۲ متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در مناطق ۲۲گانه تهران ۳ میلیون و ۸۳۴ هزار تومان بوده است.

به عبارت دیگر طی ۷ سال منتهی به شهریور ماه امسال متوسط قیمت مسکن با رشد ۵۳۳.۵۴ درصدی به ۲۴ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان رسیده که در نوع خود یک رکود دیگر گرانی در کارنامه کاری دو دولت حسن روحانی ثبت شده است.
منبع:مثلث‌آنلاین
دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید