جمعه، 28 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اقتصادی » گمرکات با آزمایشگاه‌های تایید صلاحیت شده استاندارد مستقیم در ارتباط خواهند بود

گمرکات با آزمایشگاه‌های تایید صلاحیت شده استاندارد مستقیم در ارتباط خواهند بود

0
93
کد خبر: 55217
معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران گفت: مکاتبه مستقیم گمرکات با آزمایشگاه‌های تایید صلاحیت شده استاندارد، گامی دیگر در تسریع انجام تشریفات گمرکی است.

به گزارش میار از گمرک جمهوری اسلامی ایران، «مهرداد جمال ارونقی» گفت: در راستای تسریع و تسهیل در فرآیند ارزیابی و انجام تشریفات گمرکی و انطباق کالاهای وارداتی و صادراتی مقرر شد تا به منظور تعیین ماهیت کالاهای وارداتی و صادراتی غیرمشمول استاندارد اجباری، گمرکات کشور به صورت مستقیم با آزمایشگاه‌های تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد مکاتبه کرده و از ارجاع این استعلام‌ها به موسسه استاندارد خودداری کنند.

به گفته وی، با توجه به مفاد تفاهم‌نامه بین گمرک ایران و سازمان ملی استاندارد، گمرک می تواند نسبت به مکاتبه مستقیم و ارسال نمونه به آزمایشگاه‌های مورد تایید سازمان استاندارد با اولویت دارندگان گواهی‌نامه ۱۷۰۲۵، پژوهشگاه استاندارد و سایر آزمایشگاه های همکار، فقط به منظور تعیین ماهیت کالاهای غیرمشمول استاندارد اجباری اقدام کند.

این مقام مسوول افزود: بدیهی است در صورت بروز اختلاف بین نتایج آزمون منتشره از آزمایشگاه‌های همکار، می‌توان به عنوان فصل‌الخطاب از توانمندی‌های پژوهشگاه استاندارد استفاده کرد.

وی ادامه‌داد: همچنین مقرر شده اسامی آزمایشگاه‌های همکار و شرکت‌های بازرسی مورد تایید، توسط سازمان ملی استاندارد به‌روزرسانی و بر روی پرتال سازمان مذکور قرار گیرد.

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران خاطرنشان‌کرد: با اخذ نام کاربری و کد ورودی به سامانه جامع امور گمرکی، آزمایش‌های همکار و شرکت‌های بازرسی مورد تایید سازمان ملی استاندارد، می‌توانند برای ارائه خدمات به مراجعان در سامانه EPL فعالیت کنند.

ارونقی در خاتمه بیان‌داشت: گمرک در فرآیند اشاره شده نقش نظارتی داشته و نمونه‌برداری از اقلام مورد نظر توسط شرکت‌های بازرسی انجام می‌شود و با اجرایی شدن این فرآیند و عدم‌مکاتبه با موسسه استاندارد درباره تعیین ماهیت کالاها، روند انجام تشریفات گمرکی سرعت می‌گیرد.
دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید