دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اقتصادی » صف اول مقابله با تحریم‌های ظالمانه، صنعت دریایی کشور است

صف اول مقابله با تحریم‌های ظالمانه، صنعت دریایی کشور است

0
108
کد خبر: 55130
معاون اموردریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه دریاییان در دوران تحریم و کرونا مجاهدان خاموش امروز کشور هستند، گفت: صف اول مقابله با تحریم‌های ظالمانه صنعت دریایی کشور است.

به گزارش میار، جلیل اسلامی در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی، موضوع حفظ کشتیرانی پایدار برای کشور را با وجود تحریم‌های ظالمانه در کنار شیوع کرونا بسیار مهم ارزیابی و تصریح کرد: دریاییان ایرانی به عنوان صف اول مبارزه با تحریم‌های ظالمانه مصداق بارز مجاهدت خاموش هستند.

اسلامی با تاکید براینکه این مجاهدت در تمام بخش‌ها از دولتی، خصوصی و نظامی رخ داده است، ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی به خوبی در پیامی که به مناسبت روز جهانی دریانوردی صادر کردند حوزه دریایی کشور را الگو و نمونه‌ای برای کار و مقاومت در شرائط دشوار است که به بهترین نحو ادای وظیفه کرده است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با یادآوری اینکه در فروردین ماه امسال در همزمانی شیوع کرونا و تعطیلات نوروز اکثر بخش‌ها تعطیل بودند، گفت: بخش دریایی کشور حتی برای یک ساعت فعالیت خود را تعطیل نکرد چرا که بدون حمل‌و نقل دریایی، اقتصاد و تجارت در جهان بی معنی است.

اسلامی ادامه داد: تلاش ما حرکت ناوگان کشتیرانی ایران به صورت پایدار و مستمر است و این مهم به همت تمام سازمان‌ها و ارگان‌های دریایی کشور محقق شده است که جا دارد بابت آن از مدیران شرکت‌ها در حوزه کشتیرانی بازرگانی و خدمات دریایی تقدیر و تشکر کرد.

اسلامی نقش بخش خصوصی را در دوران شیوع کرونا و تحریم بسیار سازنده ارزیابی و اظهار کرد: بخش خصوصی در کنار کشتیرانی‌های بزرگ کشور در جهت استمرار حمل و نقل دریایی کشور کمک بزرگی را انجام دادند.

وی به موضوع تامین سوخت‌ کم‌سولفور برای ناوگان بزرگ کشتیرانی ایران پرداخت و خاطرنشان کرد: مشکل تامین سوخت کاملا حل شده و اعلام می‌کنیم که هیچ بندری در دنیا نمی‌تواند در حالیکه شناورهای ما بالاترین استانداردهای دریایی را اجرا می‌کنند نسبت به توقف آنها اقدام کند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به چالش‌های شیوع کرونا در حوزه آموزش، اظهار کرد: آموزش دوره‌های مختلف دریانوردی در کشوربا وجود شیوع کرونا با تفویض اختیاری که از سوی سازمان بنادر به استان‌ها صورت گرفت، ابدا متوقف نشد و طی این مدت حدود ۲۶۰ دوره آموزشی برگزار شد.

وی در رابطه با موضوع موسسه رده بندی ملی گفت: دو موسسه فعلی داخلی به خوبی طی مدت تحریم‌ها همپای بخش دریایی کشور تلاش کردند با این حال مقدمات تاسیس موسسه رده‌بندی ملی فراهم شده که امیدواریم در موقعیت ثبات نسبی اقتصادی نسبت به تاسیس آن اقدام لازم صورت گیرد.

اسلامی با اشاره به قراردادهای لایروبی و یدک کشی سازمان بنادر و دریانوردی داشت و گفت: تا پایان امسال قراردادهای لایروبی و در آغاز سال آینده قراردادهای جدید یدک‌کشی اکران خواهند شد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در ارتباط با عملیات امداد و نجات، تصریح کرد: بیش از هزار نفر در سال با عملیات امداد و نجات دریایی از مرگ حتمی و یا سانحه نجات می‌یابند.

وی یکی دیگر از اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی در جهت پایش سواحل و بنادر را استفاده از امکانات پروازی اعلام کرد و ادامه داد: پایش هوایی متضمن حفظ محیط زیست دریایی است، همچنین سازمان بنادر سامانه پایش الکترونیک پایش مرزها دا نیر در دستور کار دارد که بزودی فعال خواهد شد.

اسلامی به موضوع تعویض شناورهای سنتی با انواع فلزی اشاره کرد و گفت: با همکاری دبیرخانه صنایع دریایی کشور و با تایید کمیسیون دولت پروژه ساماندهی شناورهای سنتی آغاز خواهد شد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی ظرفیت‌های قانونی، مالی و صنعتی جهت جایگزینی شناورهای فلزی با شناورهای سنتی را فراهم ساخته است.

معاون عملیات نیروی دریایی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در این مراسم گفت: دریانوردی پایدار از زمان آغاز جنگ و با تأمین منافع ملی توسط دریانوردان شروع شده بود.

سردار قناعت پیشه افزود: در چهلمین سالگرد دفاع مقدس باید بگویم که دریانوردی پایدار از زمان جنگ و تامین منافع ملی توسط دریانوردان از ۴۰ سال پیش آغاز شده است.

معاون عملیات نیروی دریایی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: چهل سال است دریانوردان در جزایر و پایانه‌های نفتی و در آتش و خون ‌و با وجود تحریم‌های بی‌سابقه، کشتیرانی پایدار را انجام دادند.

وی با بیان اینکه ۴۰ است دشمن قصد دارد مانع کشتیرانی پایدار در ایران شود، گفت: دریانوردان ایرانی ۴۰ سال است تحریم‌ها را تحمل کردند و نگذاشتند خدشه‌ای وارد شود و نشان دادند که می‌توانیم تحریم‌ها را دور بزنیم.

به گفته معاون عملیات نیروی دریایی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران، دریانوردی در آب‌های دور و حضور در آب‌های دریای کارائیب، از مصدایق قوی شدن است و همچنین دریانوردی پایدار نتیجه تلاش‌های مقتدرانه نیروی دریایی ارتش و سپاه است.

قناعت پیشه گفت: دریانوردان ایرانی نشان دادند که قوی هستند و حضور در دریای کارائیب نشانه قوی‌شدن و به معنای دریانوردی پایدار است که در مقابل اقدامات دشمن انجام شد.
منبع:ایرنا
دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید