دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اقتصادی » یک موفقیت بین‌المللی دیگر برای دانشگاه دریانوردی چابهار

یک موفقیت بین‌المللی دیگر برای دانشگاه دریانوردی چابهار

0
169
کد خبر: 55111
دانشگاه تخصصی دریانوردی و علوم دریایی چابهار برای اولین بار در کشور، موفق شد مجوز تاسیس "کمیته‌های بین‌المللی کشتی و فناوری‌های دریایی" را پس از طی کردن فرآیندهای تخصصی و بین‌المللی، از سوی "سازمان ملی استاندارد ایران" اخذ کند.

به گزارش میار از روابط عمومی؛ معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار با بیان این مطلب افزود: از میان دانشگاه‌ها و شرکت‌های تراز اول کشور، دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار موفق شد با ارائه مستندات و سابقه بیش از دو دهه فعالیت تخصصی در زمینه های"دریانوردی و کنوانسیون‌های دریایی، استانداردسازی و سیستم مدیریت کیفیت"، مجوز تاسیس کمیته‌های فنی متناظر ایزو شامل ISIRI/TC8 وTC188 و نیز کمیته‌های فنی ملی INEC/TC18  و INEC/TC80 را از "سازمان ملی استاندارد ایران" کسب کند.

سیدجعفر سجادی پارسا خاطرنشان کرد: عمده فعالیت کمیته‌های ISIRI/TC8 وTC188  به ترتیب در زمینه کشتی، فناوری‌های دریایی و شناورهای کوچک و کمیته‌های فنی ملی INEC/TC18 و INEC/TC80 نیز، در زمینه‌های تاسیسات الکتریکی کشتی‌ها، ناوبری دریایی، تجهیزات و سیستمهای ارتباطی رادیویی قرار داد که این کمیته‌ها در زمینه سامان دهی فرآیندها، بازنگری و تدوین استانداردهای ملی و بین‌المللی، نقش موثری ایفا می‌‎‌کنند.

وی با اشاره به اینکه وجود توانمندی‌های علمی، بهره‌مندی از اساتید و منابع انسانی متخصص و همچنین وجود زیرساخت‌های مناسب، از عوامل موفقیت دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار در کسب مجوز تاسیس این کمیته‌های بین‌المللی است، تصریح کرد: این مهم سبب خواهد شد تا مشارکت دانشگاه در سطوح ملی و بین‌المللی جهت بازنگری و تدوین استانداردهای "دریانوردی" و "علوم دریایی" بسیار گسترده تر و موثرتر، همراه باشد.

وی ادامه داد: روسا و دبیران کمیته‌های مذکور از بین اساتید دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار و با تایید "سازمان استاندارد جمهوری اسلامی ایران" انتخاب و منصوب شده‌اند و در حال حاضر تعداد 17 عضو هیات علمی دانشگاه، مسوولیت ‌های فنی را بر عهده وی دارند.

گفتنی است؛ دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار، دارای دفتر ارتباط با "سازمان ملی استاندارد ایران" است که دبیرخانه  کمیته‌های فنی متناظر ایزو ISIRI/TC8 وTC188 و نیز کمیته‌های فنی ملی INEC/TC18  و INEC/TC80 در این دفتر، مستقر است.
دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید