یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » فرهنگی » انقلاب و دفاع مقدس » برگزاری مراسم گرامیداشت دفاع‌مقدس در کوچه‌ای لبریز از شهدا

برگزاری مراسم گرامیداشت دفاع‌مقدس در کوچه‌ای لبریز از شهدا

0
273
کد خبر: 54691
مدیر حسینیه بیت‌الجواد از برگزاری مراسمی به مناسبت شهادت حضرت رقیه و پاسداشت زحمات رزمندگان طی هشت سال دفاع مقدس در کوچه شهیدان‌عابدی در جنوب‌تهران خبر داد.

به گزارش میار، عصر روز گذشته این برنامه در کوچه شهیدان عابدی واقع در محله هفده‌شهریور جنوبی با قرائت قرآن آغاز شد و در ادامه با قرائت زیارت‌عاشورا و همچنین مداحی حاج‌حسین ایزدخواه مزین شد.

براساس این گزارش، مراسم با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا برگزار شده‌بود؛ سرهنگ پاسدار حاج حسین محسنی در تشریح این اتفاق ارزشمند گفت: مراسم به پاس شهادت حضرت رقیه و همچنین پاسداشت هشت سال دفاع‌مقدس برگزار شد؛ ما در این کوچه از یک خانواده سه شهید داده‌ایم، ابوالفضل، علی و حسن عابدی.

مدیر حسینیه بیت الجواد در ادامه افزود: در این مراسم از پدرانی یاد کردیم که برای مثال یکی از آنها هیئت امنای مسجد بود، یکی از آنها هیئت امنای میدان بود، یکی از آنها هیئت امنای کسبه بود و در واقع این افراد انقلابی‌های زمان قبل از انقلاب بودند، برای مثال این پدران کلاس قرآن و هیئت را در آن زمان در همین کوچه و محله بنا گذاشته‌بودند.

وی در ادامه افزود: ما با این کار می‌خواستیم نشان بدهیم که اهالی این کوچه از قبل از سال ۵۷ انقلابی بودند و انقلاب با چنین افرادی به ثمر نشست که اکنون ما در امنیت کامل و بدون وابستگی به بیگانگان، تحت لوای نظام جمهوری‌اسلامی و ولایت‌فقیه زندگی می‌کنیم.

این پاسدار بازنشسته در خاتمه سخنان خود گفت: در این مراسم ده نفر از خانواده شهدا که در کوچه شهیدان‌عابدی منزل‌شان بود، تقدیر و تشکر شدند و به دست حجت‌الاسلام‌والمسلمین اخروی به آنها هدیه‌هایی تقدیم شد.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید