سه شنبه، 1 خرداد 1403
پایگاه خبری میار » اقتصادی » بازدید مدیرعامل شستا و رئیس صمت سیستان و بلوچستان از معدن آنتیموان سفیدآبه

بازدید مدیرعامل شستا و رئیس صمت سیستان و بلوچستان از معدن آنتیموان سفیدآبه

0
211
کد خبر: 53745
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در جریان بازدید مدیر عامل شستا و مدیر عامل شرکت توسعه معادن پارس تامین از معدن و کارخانه آنتی‌موان گفت: توجه به معادن و صنایع معدنی در استان، تولید و تجارت را رونق می دهد که معدن و کارخانه تولید شمش آنتیموان یکی از نمونه های موفق و شاخص در استان و کشور، در این ارتباط است.

به گزارش میار، داود شهرکی طی بازدید از معدن و کارخانه تولید شمش آنتی‌موان سفیدآبه  که با حضور رضوانی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) و نوری، مدیر عامل شرکت توسعه معادن پارس تامین انجام شد، اظهار داشت: توجه به معادن و صنایع معدنی در استان، تولید و تجارت را رونق می دهد که معدن و کارخانه تولید شمش آنتی‌موان یکی از نمونه های موفق و شاخص در استان و کشور در این ارتباط است.

وی ادامه داد : معدن آنتی‌موان سفیدآبه در فاصله 300 کیلومتری شمال غرب زاهدان واقع است که بهره بردار و دارنده پروانه بهره برداری این  معدن، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران است.

شهرکی در ادامه افزود : ذخیره قطعی معدن براساس پروانه بهره برداری4500 تن کانسنگ آنتی موان با عیار 37 درصد بر اساس پروانه بهره برداری صادر شده می باشد  (باتوجه به گزارش ارزیابی مجدد ذخیره، مبنی بر افزایش ذخیره از 5000 به 25000 تن)  و استخراج اسمی سالیانه کانسنگ بر اساس پروانه بهره برداری در زمان راه اندازی معدن و کارخانه برابر با  500 تن کانسنگ است.

وی افزود: 75 میلیارد ریال سرمایه گذاری در این معدن انجام شده که زمینه اشتغال جهت 25 نفر را فراهم کرده است.

شهرکی ادامه داد: تاریخ افتتاح و راه اندازی خط استخراج و کارخانه فرآوری آنتیموان سفیدآبه اردیبهشت ماه 95 بوده که در آن زمان این کارخانه با سرمایه گذاری 260 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: میزان اشتغال ایجاد شده در کارخانه تولید شمش آنتی‌موان سفیدآبه 50 نفر است.

این مقام مسئول در پایان در خصوص ظرفیت اسمی این کارخانه اعلام داشت: با توجه به استفاده گسترده از آنتی موان و اینکه جزء فلزات استراتژیک محسوب می شود و با وجود ذخایر کشف شده و در حال کشف آنتی موان با ظرفیت در حد مناسب در سطح استان، کارخانه فرآوری آنتی‌موان در مقیاس نیمه صنعتی با ظرفیت ورودی یک و نیم تا چهار و نیم تن کانسنگ و تولید 90 تن تولید شمش آنتی موان در سال ( روزانه 300 کیلوگرم شمش)، در اردیبهشت ماه 95 و در شمال شرق شهرستان زاهدان توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به بهره برداری رسید.
سلمان حاجی محمدزاده
دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید