پنج شنبه، 20 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اقتصادی » دلار سهمیه‌ای سالانه به چه کسانی تعلق می‌گیرد+ آخرین جزئیات

دلار سهمیه‌ای سالانه به چه کسانی تعلق می‌گیرد+ آخرین جزئیات

0
481
کد خبر: 53733

بعد از تشکیل صف‌های طولانی برای خرید ارز از صرافی‌های بانکی به‌دلیل اختلاف نرخ با بازار آزاد، بانک مرکزی فروش ارز با کارت ملی را متوقف کرد اما هنوز برخی گروه‌ها می‌توانند از صرافی‌ها ارز بخرند اما به‌شرط ارائه مدارک کامل.


به گزارش میار ، طبق بخش‌نامه‌ای که بانک مرکزی به صرافی‌های بانکی ابلاغ کرده است دیگر امکان فروش ارز سهمیه‌ای با ارائه کارت ملی در این صرافی‌ها وجود ندارد.


این درحالیست که پیش از این صرافی‌های بانکی با داشتن کارت ملی، کارت شتاب و شماره همراه به نام متقاضی از ساعت 10 تا 15 تا 2200 دلار آمریکا به متقاضیان واجد شرایط عرضه می‌کردند. این میزان ارز به هر متقاضی فقط یک بار در سال فروخته می‌شد.


ولی از ظهر دیروز فروش ارز سهمیه‌ای در صرافی‌های بانکی متوقف شد؛ این تصمیم زمانی از سوی بانک مرکزی اتخاذ شد که همزمان با افزایش چشم‌گیر قیمت ارز و ورود دلار به کانال‌های جدید قیمتی، صف‌های خرید ارز نیز مقابل صرافی‌های بانکی طولانی‌تر از قبل تشکیل و حتی در مواردی باعث دعواهای زرگری شد.


تصاویری که در روزهای اخیر از مقابل صرافی‌های بانکی منتشر شده است بیانگر صف‌های بسیار طولانی بود؛ افراد حاضر در این صف‌ها به‌دلیل اختلاف نرخ دلار بانکی با آزاد ساعات طولانی در صف به‌امید خرید ارز دولتی و فروش در بازار آزاد و کسب سود حدوداً 4میلیونی حضور پیدا می‌کردند.


براساس گزارشاتی که از روز گذشته منتشر شده‌است، بانک مرکزی از ظهر دیروز به صرافی‌های بانکی دستور داد که دیگر مانند قبل نسبت به فروش 2200 دلار به هر فرد (کارت ملی) اقدام نکنند.


براساس این گزارش، این سیاست فعلاً در دستور کار قرار دارد و مشخص نیست تصمیم سیاست‌گذار ارزی در آینده چه باشد.

منبع:تسنیم

دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید