چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اقتصادی » آب گوارا به غیزانیه رسید

آب گوارا به غیزانیه رسید

0
143
کد خبر: 53591

فاز دوم طرح آبرسانی غدیر از پروژه‌های قرارگاه سازندگی خاتم در استان خوزستان افتتاح شد.


به گزارش میار، پروژه فاز دوم طرح آبرسانی غدیر که به‌منظور افزایش ظرفیت و پایداری آب شرب شهرستان‌های اهواز، آبادان، خرمشهر، شادگان و دشت‌آزادگان اجرا شد، با حضور سردار فخاری معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه سازندگی خاتم و غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان به بهره‌برداری رسید.


بر اساس این گزارش، پروژه فاز دوم طرح آبرسانی غدیر، شامل 4 طرح است که شامل اجرای خط انتقال دوم تلنبه‌خانه به مخازن فلزی ام‌الدبس و خط انتقال خروجی تا ابتدای خط اهواز، تهیه و نصب الکتروپمپ ششم تلنبه‌خانه ام‌الدبس، اجرای مخزن فلزی شماره 2 ام‌الدبس و اجرای مخزن روباز (لاگون دوم) تلنبه‌خانه ام‌الدبس است.


کارفرمای این طرح سازمان آب و برق خوزستان و پیمانکار اجرایی آن قرارگاه سازندگی خاتم است و در اجرای آنها مجموعاً 250 نفر به‌صورت مستقیم مشغول کار شده‌اند.


گفتنی است طرح آبرسانی غدیر با هدف ایجاد زیرساخت‌های لازم برای انتقال آب شرب شهرهای مرکزی، جنوب و غرب استان خوزستان برای 26 شهر و 1608 روستا در پایان دوره طرح با منبع آبگیری از دریاچه سد دز در مجموع 4.7 میلیون نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.


قرارگاه سازندگی خاتم مرحله سوم و نهایی آبرسانی به غیزانیه خوزستان را امروز زودتر از موعد به پایان‌ می‌رساند و با تأمین آب از دو هفته دیگر مردم 35 روستای این بخش به آب آشامیدنی با کیفیت مناسب و دائمی دسترسی خواهند داشت.


روستاییان بخش غیزانیه که سال‌هاست دغدغه رسیدن آب سالم به خانه‌هایشان را داشتند حالا خوشحال از بهره‌مندی آب هستند. آب‌رسانی به غیزانیه در سه فاز انجام می‌شود؛ فاز اول پیش از این به بهره‌برداری رسید. فاز دوم را بخش خصوصی به‌عهده دارد که در حال انجام است.


فاز سوم آبرسانی به بخش غیزانیه که توسط قرارگاه سازندگی خاتم اجرا شد، مراحل پایانی آن به اتمام رسیده است. این قرارگاه به‌کمک بنیاد مستضعفان در یک کار جهادی در 25 روز، 27 کیلومتر لوله‌گذاری انجام دادند تا فاز سوم امروز تست، راه‌اندازی و تحویل آبفای خوزستان شود.


این فاز تقریباً 15 روز نسبت به زمان‌بندی پروژه زودتر انجام شد. آب فاز سوم از فاز دوم که قرار است تا دو هفته آینده به پایان برسد؛ تأمین می‌شود و کام مردم غیزانیه گوارا خواهدشد.


با وجود آب‌وهوای گرم و شرایط محیطی سخت اما به‌همت جهادگران قرارگاه خاتم فاز سوم طرح آبرسانی به 35 روستای بخش غیزانیه زودتر از زمان تعیین‌شده به بهره‌برداری می‌رسد.


براساس این گزارش، کمک به آبرسانی برای روستا‌ها از مهم‌ترین و اصلی‌ترین تعهدات سپاه پاسداران است.‌

منبع:تسنیم

دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید