دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اقتصادی » ساخت ۲ هزار واحد مسکونی دیگر برای مردم همدان در دستور کار قرار گرفت

ساخت ۲ هزار واحد مسکونی دیگر برای مردم همدان در دستور کار قرار گرفت

0
160
کد خبر: 53483

تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان برنامه و بودجه کشور، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استانداری همدان در راستای تامین مسکن برای خانوارهای نیازمند و بدون سرپناه مناسب در همدان و طرح‌های جهش تولید این استان با حضور محمدباقر نوبخت منعقد شد.


مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان در حاشیه این آیین بیان کرد: هدف از این تفاهم نامه ساخت ۲ هزار واحد مسکونی با متوسط مساحت ۶۰ متر مربع است.


حسن ظفری افزود: جامعه هدف این تفاهم نامه خانوارهای کم درآمد و آسیب پذیر، خانوارهای دارای واحد مسکونی غیرمقاوم و در معرض خطر، خانوارهای محروم دارای مسکن مناسب و خانوارهای محروم زیر پوشش نهادهای حمایتی است.


وی درباره منابع مالی و نحوه تامین اعتبار اظهار داشت: منابع مورد نیاز شامل کمک بلاعوض به ازای هر متقاضی ۳۰ میلیون تومان و تسهیلات ویژه بهسازی مسکن و آورده متقاضی تامین می‌شود.


مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان اضافه کرد: سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف به تایید نقشه تیپ واحدهای مسکونی، تهیه شده توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با ویژگی های فرهنگی و اقلیم منطقه است.


ظفری گفت: تایید تجزیه و تحلیل هزینه های ساخت واحدهای مسکونی تهیه شده توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، نظارت بر حسن اجرای تفاهم نامه با بهره گیری از ظرفیت سازمان برنامه و بودجه و تامین منابع مالی کمک های بلاعوض مورد نیاز از تعهدات سازمان برنامه و بودجه است.


وی ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان نیز طبق این تفاهم نامه تعهداتی بر عهده دارند که نمونه آن اولویت دادن به ساخت واحدهای مسکونی در مناطق روستایی دارای ظرفیت استقرار دائم جمعیت، تکمیل و تحویل واحدهای هدف در مدت یکسال از تاریخ انعقاد قرارداد، تامین زمین برای متقاضیان بدون زمین و ساخت این واحدها با بهره گیری از ظرفیت نیروی انسانی بومی است.


مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان ادامه داد: استانداری همدان نیز علاوه بر نظارت بر حسن اجرای کار متعهد به تامین زمین برای مشمولان بدون زمین که امکان تامین زمین برای آنها توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیست ، شده است.


ظفری افزود: پیگیری لازم از مراجع صدور پروانه به منظور صدور مجوزهای لازم به صورت رایگان از دیگر تعهدات استانداری در این تفاهم نامه است.

دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید